Løp og kjøp Abrahamsen D/A konverterer

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Innlegg
2.737
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
J.O skrev:
Det hjalp det gitt....
Låter ikke så galt dette.
I forhold til pris er det jo latterlig...
Jeg er fremdeles fornøyd med min etter 2 1/2 år, har heller ikke hatt problemer med "grøtete" lyd, har derfor ikke byttet upsamplingskort heller og har derfor flott EC-lyd ;D
Er andre ting i kjeden som skal byttes ut før denne ;)
 

Stein Ivar

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.01.2008
Innlegg
540
Antall liker
415
Torget vurderinger
6
Da har jeg endelig fått min i hus også. Serienr 1314.

Bare litt synd jeg er uten høyttalere for øyeblikket :)
 
M

Medlem 1792

Gjest
xcoN skrev:
Da har jeg endelig fått min i hus også. Serienr 1314.

Bare litt synd jeg er uten høyttalere for øyeblikket :)
Den fungerer også som en ren pyntegjenstand ;D
 

kise

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.03.2008
Innlegg
557
Antall liker
19
Du burdte sende han en pm Lasse, og slå til dette er mye for pengene
 
L

lasse5214

Gjest
Ja, jeg er veldig fornøyd med A dac fra Abrahamsen :)
Men trenger flere tilkoplinger.
 

mwt

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2007
Innlegg
294
Antall liker
14
Sted
vestfold
steinost skrev:
mwt skrev:
Det er helt greit det.
Men etter hva jeg veit så blir den hentet kl 20.30 i dag ;D

Steinar.
så hyggelig at noen andre får stor glede av denne dacen for en rimelig beløp :) fint at du også tenkte å si ifra før du leverte den tilbake ;)

Jeg kjøpte 2 stk til og de har finne veien ut av landet faktisk, og det er 2 stk hifi entusiaster i Chile som gleder seg stor til å motta de :)
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.889
Antall liker
9.329
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
mwt skrev:
steinost skrev:
mwt skrev:
Det er helt greit det.
Men etter hva jeg veit så blir den hentet kl 20.30 i dag ;D

Steinar.
så hyggelig at noen andre får stor glede av denne dacen for en rimelig beløp :) fint at du også tenkte å si ifra før du leverte den tilbake ;)

Jeg kjøpte 2 stk til og de har finne veien ut av landet faktisk, og det er 2 stk hifi entusiaster i Chile som gleder seg stor til å motta de :)
Den var for tilbakelent etter min smak.
Tror det blir en MF Dac 1 istedefor denne.

Steinar
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.552
Antall liker
7.270
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
steinost skrev:
mwt skrev:
steinost skrev:
mwt skrev:
Det er helt greit det.
Men etter hva jeg veit så blir den hentet kl 20.30 i dag ;D

Steinar.
så hyggelig at noen andre får stor glede av denne dacen for en rimelig beløp :) fint at du også tenkte å si ifra før du leverte den tilbake ;)

Jeg kjøpte 2 stk til og de har finne veien ut av landet faktisk, og det er 2 stk hifi entusiaster i Chile som gleder seg stor til å motta de :)
Den var for tilbakelent etter min smak.
Tror det blir en MF Dac 1 istedefor denne.

Steinar
"M1 Dac", mener du? Den har jeg tro på. ..:Selv om jeg ikke helt ser at V6 er tilbakelent, men vi har jo alle forskjellige anlegg, preferanser og smak.
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.889
Antall liker
9.329
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Dazed skrev:
steinost skrev:
mwt skrev:
steinost skrev:
mwt skrev:
Det er helt greit det.
Men etter hva jeg veit så blir den hentet kl 20.30 i dag ;D

Steinar.
så hyggelig at noen andre får stor glede av denne dacen for en rimelig beløp :) fint at du også tenkte å si ifra før du leverte den tilbake ;)

Jeg kjøpte 2 stk til og de har finne veien ut av landet faktisk, og det er 2 stk hifi entusiaster i Chile som gleder seg stor til å motta de :)
Den var for tilbakelent etter min smak.
Tror det blir en MF Dac 1 istedefor denne.

Steinar
"M1 Dac", mener du? Den har jeg tro på. ..:Selv om jeg ikke helt ser at V6 er tilbakelent, men vi har jo alle forskjellige anlegg, preferanser og smak.
Mente m 1 .
Men når man er vant til Cary så blir mye annet tilbakelent.
Den spiller bra, det er ikke det, men den mangler bla en del i de nedre oktavene etter min smak.
Cary har trøkk og detaljer der nede, det samme har jeg oplevd med MF produkter.
Hadde en DAC fra dem for en stund tilbake , en X24 k tror jeg den hete den lange tuben.
Så jeg må prøve den ;)

Steinar.
 

xnn3882

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.07.2009
Innlegg
185
Antall liker
21
Torget vurderinger
18
Er det noe forskjell på Abrahamsen V6 og A-Dac i lydkvalitet ved bruk av USB? Er det noen grunn til å kjøpe V6 hvis man kun skal benytte den som USB dac?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.552
Antall liker
7.270
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
xnn3882 skrev:
Er det noe forskjell på Abrahamsen V6 og A-Dac i lydkvalitet ved bruk av USB? Er det noen grunn til å kjøpe V6 hvis man kun skal benytte den som USB dac?
De har samme dac-chip, men jeg vet ikke om V6 sin finere strømforsyning og muligens analoge utgangstrinn gjør en merkbar forskjell. Hvis du allerede har A-Dac og BARE kommer til å bruke V6 som USB-dac, vil jeg si nei.

...Men en V6.0 vil åpne formuligheten til veldig mye mer funksjonalitet i anlegget ditt enn det A-Dac gir deg i dag, hvis du skulle komme til å koble flere kilder til den.
 
D

Desillusjonert

Gjest
Dazed skrev:
De har samme dac-chip, men jeg vet ikke om V6 sin finere strømforsyning og muligens analoge utgangstrinn gjør en merkbar forskjell. Hvis du allerede har A-Dac og BARE kommer til å bruke V6 som USB-dac, vil jeg si nei.
Dersom dette skulle stemme, så ville jeg blitt MEKTIG skuffet!
Jeg håper du tar feil.... ;D
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.987
Antall liker
1.058
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Desillusjonert skrev:
Dazed skrev:
De har samme dac-chip, men jeg vet ikke om V6 sin finere strømforsyning og muligens analoge utgangstrinn gjør en merkbar forskjell. Hvis du allerede har A-Dac og BARE kommer til å bruke V6 som USB-dac, vil jeg si nei.
Dersom dette skulle stemme, så ville jeg blitt MEKTIG skuffet!
Jeg håper du tar feil.... ;D
Du er jo <Desillusjonert> fra før ? ;D

Arne K
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.552
Antall liker
7.270
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Desillusjonert skrev:
Dersom dette skulle stemme, så ville jeg blitt MEKTIG skuffet!
Jeg håper du tar feil.... ;D
Hvorfor skulle det ikke stemme, og hvorfor skulle du bli så skuffet?

De har samme dac-chip.

Er det så rart hvis forskjellene mellom V6 og A-dac består i at v6 i tillegg til usb-receiver har kanalvelger, spdif-receiver, påkostet strømforsyning og flott kabinett?
 

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Innlegg
212
Antall liker
2
Hva slags DAC-chip er mindre viktig enn implementeringen av denne.
Jeg ser det ikke som usannsynlig at V6 har en bedre implementering og et bedre analogt utgangstrinn, uten at jeg sier det sikkert, kjenner ingen av dem godt nok.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.552
Antall liker
7.270
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
HHH skrev:
Hva slags DAC-chip er mindre viktig enn implementeringen av denne.
Ja, for all del. I alle fall er selvsagt selve kretsdesignet og komponentene rundt viktige. Jeg anser det likevel sannsynlig at de bare har plukket fra den ene og puttet inn i det andre. De hadde V6, og kunne dermed bare plukke dac, utgangstrinn og usb-inngang fra denne.

HHH skrev:
Jeg ser det ikke som usannsynlig at V6 har en bedre implementering og et bedre analogt utgangstrinn, uten at jeg sier det sikkert, kjenner ingen av dem godt nok.
Jeg vet heller ikke. Mye mulig du har rett, men jeg ville gjette på at det er samme greiene. Jeg har ikke sett så nøye på det. har heller ikke åpnet A-dac-ene mine, og studerte ikke så nøye da jeg byttet oppsamplingskort i V6, men det ligger innmatsbilder av begge modellene et sted her på forumet.

Edit:










 

kise

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.03.2008
Innlegg
557
Antall liker
19
Hvis noen sitter på et slikt "gammelt" kort med defekt, så er er jeg ute etter et slikt.

mvh
Christopher
 
Topp Bunn