Etter et besøk og en tilbakemelding i min egen tråd, tar jeg meg friheten av å legge den inn her. Må jo forsøke å holde liv i tråden
Godeste Karmana
Gjensidig bortskjemming av hverandre er Karma Yoga vet du.
Jeg ble traktert på beste måte fra ankomst til avreise i forbindelse med min pågående "roadtrip" sydvest og helt sør i Norge.
Det var en meget imponerende innhenting av planlagt middag lørdag kveld hvor avtaler og ingredinser mhp innhold til måltidet smuldret og ble glemt underveis
Heldigvis lyktes du dårlig med å drikke lyden av gjengitt musikk via ditt oppsett, men du hildrande du som frekvensen på toalettbesøk økte med halvkilo sitron i et romslig GT glass.
Vis vedlegget 652338
Jeg merket meg raskt plasseringen av dine La Rosita Babell kontra det røde paret ute hos jamakr på odden.
REL subben i midten som skal hjelpe lett fra 40 hz og ned med hva som måtte ligge i den musikken som avspilles.
Vi spilte et knippe svært variert musikk via Tidal og den rå Bricasti DACen, og det som slo meg var åpenheten i gjengivelsen, klarhet, luftigheten i diskanten uten at ting skar opp øregangene, varm mellomtone og kontant bass innenfor eksisterende rammer. Jeg ble rett og slett litt overrasket, fordi ditt og jamakrs anlegg låter SÅ forskjellig. Hvilket de ikke burde gjøre. Når det er sagt, så er jo stjerna her den integrerte 8w sterke 300B blokka Zardoz fra samme firma som lager høyttalerne.
Vis vedlegget 652339
Men vi kunne jo ikke hvile lauvbærene kun med digital avspilling, så Rega PL10 ble rigget. På med salmer og sanger vi gjerne hiver. Det samme gjentok seg lydmessig, hvilket tilsier sterke kort på hånda. Joachim Fragoso sin RIAA gjorde seg aldeles ikke bort, ei heller Rega sleden.
Så tenkte man at Muddy "Missisippi" Waters live fra 1976 kunne få avslutte seansen før selvdød gris, og fyrrige pølser skulle påføres en patina av karbon ute. Det viste seg å være et godt valg. Muddy i toppform sammen med Johnny Winter og et stappfullt lokale avstedkom et vell av informasjon som gav veldig fot. Jøye meg så gøy!
Ved å plassere sine franske La Rosita Babell slik den godeste cafteinen han har gjort, og implementert en sub + 300B slede, så spiller dette virkelig musikk på en svært overbevisende måte. I tillegg er anlegget ganske kledelig alt spisende for soignerte herremenn i sin beste alder. Og nei, vi prøvde ikke steinhard electronica, hiphop eller rap, så der er jeg svar skyldig. Så var det kaffe og Camus XO som sto på kjøreplanen.
Ut over aftenen klarte vi å helle i oss det meste av en flaske Rioja Conde Valdemar Reserva 2009, men tok oss i at vertens langt bedre halvdel nok burde får et dugelig glass av dette dagen etter. Det viste seg å holde stikk
resten av aftenen tilhører de herrer alene. Dagen etter dro vi på besøk hos "sauviskeren" på Sotra. Mer om dette i tkrs egen tråd etter hvert.
Jamakr, du vil motta besøk for justering av ditt oppsett i nærmeste fremtid. Et studiebesøk i Drotningvik i Bergen anbefales på det varmeste.