Takk for tipset. Gidder du måle hvor stor åpniningen i spadene er?crimar skrev:http://hi-end.on9mart.com/ og søk etter Venus - Jumper Cables
24 dollar inkl frakt for kule jumpere med spader. Har de selv.
Takk for tipset. Gidder du måle hvor stor åpniningen i spadene er?crimar skrev:http://hi-end.on9mart.com/ og søk etter Venus - Jumper Cables
24 dollar inkl frakt for kule jumpere med spader. Har de selv.
Jeg spiser sokkene mine om det ikke blir bra med Norse Jumpers.VilhelmW skrev:Henning på OHFC har lovt full retur-rett om jeg ikke vil ha de, så da kan det vel ikke skade å prøve? Er det sånn at metallskinnene som sitter på bl.a. Audiovector, er så dårlige som det hevdes her, kan det jo fort bli bedre lyd. Om det er verd pengene, kan man saktens spørre om mye av det vi holder på med.
Blir det ikke noen hørbar forbedring, sender jeg jumperne tilbake og lar Audiovectorene spille slik de gjør nå - singlewired med skinner. Jeg kommer ikke til å lodde eller foreta innvendige inngrep i høyttalerne. Men nå skal jeg jo også bytte forsterker, så jeg bør vel venne meg til lyden av B150+ og la den få gå seg til, før jeg a)kopler til ekstern strømforsyning til forsterkeren, og b) prøver ut dette med jumperne. Her går heile romjula til hyggelige sysler, har jeg på følelsen...Utfordringa blir å få såpass med tid for meg sjøl at jeg kan trøkke litt på, sånn renit lydmessig, mener jeg.
mvh. VilhelmW
Mine eller Skink sine? Jeg har temmelig røff fotlukt, særlig etter en dag i gore-tex-sko.... ;D Du er herved advart! Men for å prøve ut dette; kan jeg få laga jumpere av solid core kopertråd, skal jeg jaggu prøve. Jeg er ingen loddingens master sjøl.Man skrev:Spiser sokkene dine om det ikke blir bra med noname 4kvmm.
Hvem selger Linn-kabel? Jeg skal få loddet på spader og bananer av god nok kvalitet og prøve.Vidar P skrev:Trenger ikke være solidcore, en hvilken som helst stump på noen cm av en anstendig audiokabel gjør samme nytta.
Eksempelvis så koster vel Linn sin K20 kabel, som er 4kvmm av anstendig kvalitet, nøyaktig kr. 70,- pr meter. Den selges i "løsvekt" og en jumper på 10cm skulle da komme på rundt 7,- kroner. Med moms og det hele. Man kan dersom man er redd for oksidasjon lodde de strippede endene på jumperen, og bruke det loddede arealet som kontaktpunkt forsåvidt.
Sant å si så har jeg forsøkt å sammenlikne "originalblikk" med både slike hjemmelagde jumpere og svinedyre jumpere (bl.a Chord Signature), og det virkelige hoppet er fra blikk til audiokabel. Deretter er det fint lite (les ingenting hørbart egentlig) å hente. Imo.
Benytter du en bit med vanlig elektrikkerkabel 2,5 mm2 består den av 7 stk. fin fin kopper. Sitter som fjell når du drar til terminalen, mye bedre enn bruk av spader som egentlig er den dårligste kontakttypen i forbindelse med høytalerkabler. Koster kanskje oppimot 2 kroner.Man skrev:Det er vanskelig å stramme solid core skikkelig uten at man lodder på spader. Jeg ville prøvd tykk flertrådet.
Evt http://www.cardas.com/content.php?area=oem&content_id=13&pagestring=Jumpers
Altså, vet du hva de koster?up skrev:Benytter du en bit med vanlig elektrikkerkabel 2,5 mm2 består den av 7 stk. fin fin kopper. Sitter som fjell når du drar til terminalen, mye bedre enn bruk av spader som egentlig er den dårligste kontakttypen i forbindelse med høytalerkabler. Koster kanskje oppimot 2 kroner.Man skrev:Det er vanskelig å stramme solid core skikkelig uten at man lodder på spader. Jeg ville prøvd tykk flertrådet.
Evt http://www.cardas.com/content.php?area=oem&content_id=13&pagestring=Jumpers
Ikke at det har så veldig mye å bety, men signalet unngår i alle fall ekstra loddinger og pluggkontakter !
Kjøp av svindyre jumpers er et godt eksempel på placebo- og reklame effekt![]()
Det er det Kontrapunkt som gjør.VilhelmW skrev:Hvem selger Linn-kabel? Jeg skal få loddet på spader og bananer av god nok kvalitet og prøve.
mvh. VilhelmW
Blir moro å lese hva du hørerVilhelmW skrev:Da er 8 stk. NordOst jumper-kabelsnutter ankommet fra OHFC. Skal straks prøves!
mvh. VilhelmW
Joda, det ER forskjell - må nok innrømme og konstatere det. Kort oppsummert, blir det en meir fremtreden "bånn", bassen blir kanskje litt for dominerende. Men også mellomtone- og diskantområdet får et ekstra skyv. Om dette skyldes fraværet av skinner og/eller jumperne, veit jeg ikke. Men uten skinner og med NO jumperne, blir det et godt hørbart løft i lydbildet. O fryd..o gammen!!Skink_123 skrev:Blir moro å lese hva du hørerVilhelmW skrev:Da er 8 stk. NordOst jumper-kabelsnutter ankommet fra OHFC. Skal straks prøves!
mvh. VilhelmW![]()
Sett i kablene dine i bassterminalen og kjør jumpers oppover.VilhelmW skrev:Joda, det ER forskjell - må nok innrømme og konstatere det. Kort oppsummert, blir det en meir fremtreden "bånn", bassen blir kanskje litt for dominerende. Men også mellomtone- og diskantområdet får et ekstra skyv. Om dette skyldes fraværet av skinner og/eller jumperne, veit jeg ikke. Men uten skinner og med NO jumperne, blir det et godt hørbart løft i lydbildet. O fryd..o gammen!!Skink_123 skrev:Blir moro å lese hva du hørerVilhelmW skrev:Da er 8 stk. NordOst jumper-kabelsnutter ankommet fra OHFC. Skal straks prøves!
mvh. VilhelmW![]()
mvh. VilhelmW
Der ble bassen roligere,ja!! Nå trøkker det godt i mellomgulvet med Knofler's "Golden Hart".. disse Audiovectorene er ikke borte-vekk ;D Lurer på hva et par Sophia kan gjøre??VilhelmW skrev:Ok.Skal prøve. Hva skjer da???
Jeg kan si i fra hvordan det låter etter at du har koblet og hørt FØR du forteller meg det!VilhelmW skrev:Ok.Skal prøve. Hva skjer da???
Fordi de jumpersene forbedrer kabelen.slowmotion skrev:Hvorfor ikke kjøre bi-wire istedet for å legge masse kroner i jumpers?
Med alle forandringer i anlegget så må en og omplassere høyttalerne. Har du prøvd dette? Og prøvde du å wire slik jeg anbefalte med å ta HT kabelen inn på bassterminalen og jumpe opp?VilhelmW skrev:Blir kanskje LITT for mye bass med BM rev. og B-150+...Og det virker som om bytte fra skinner til jumperne, forsterket dette. Må prøve litt meir.
mvh. VilhelmW
Skink_123 skrev:Fordi de jumpersene forbedrer kabelen.slowmotion skrev:Hvorfor ikke kjøre bi-wire istedet for å legge masse kroner i jumpers?
Jeg har gjort det sånn som du sa. Mulig at høytt. må lenger ut fra bakvegg. Skal prøve litt, med forskjellig musikk. Overraskende at det kan bli FOR mye bass av Audiovectorene..Og jeg som sannsynligvis nettopp har takka ja til et sett BM Giant... ;DSkink_123 skrev:Med alle forandringer i anlegget så må en og omplassere høyttalerne. Har du prøvd dette? Og prøvde du å wire slik jeg anbefalte med å ta HT kabelen inn på bassterminalen og jumpe opp?VilhelmW skrev:Blir kanskje LITT for mye bass med BM rev. og B-150+...Og det virker som om bytte fra skinner til jumperne, forsterket dette. Må prøve litt meir.
mvh. VilhelmW
Mvh
Har du/dere fått sammenlignet Nordost-jumperne med andre jumpere ennå? Hvis ja: Hva var/er konklusjonen/tankene?VilhelmW skrev:Nå skal de prøves ut i et par andre anlegg også - etterhvert. I et tilfelle, skal de erstatte andre jumpere - så det kan jo bli en aldri så liten "syretest" på disse...
Gleder meg til jeg leser hva resultatet var, jeg er rimelig sikker på det grunnlaget jeg har med hvordan det vil slå ut!CDWMcInSpots skrev:Har du/dere fått sammenlignet Nordost-jumperne med andre jumpere ennå? Hvis ja: Hva var/er konklusjonen/tankene?VilhelmW skrev:Nå skal de prøves ut i et par andre anlegg også - etterhvert. I et tilfelle, skal de erstatte andre jumpere - så det kan jo bli en aldri så liten "syretest" på disse...
Jeg har brukt stumper av mine sølv ht-kabler som jumpere i mange år og korrosjon er fremmedord hos meg i hvert fall!! Jeg har forresten ikke plugger eller spader på ht-kablene mine heller, men de skrus direkte i terminalene - her også uten korrosjon.DoMentor skrev:Hmm, det er vel kun hvis det er kobberledere, hvis jeg husker rett ? ? ? Mao ikke med sølvledere feksEirik_S skrev:Dette blir bra, men det blir mye korrosjon. Så du må da finne deg i å avisolere på nytt etter ei viss tid. Halvår kanskje.Barbaresco skrev:Stripp av høyttalerkablene og stikk bitene rett i klemmene. Bedre blir det ikke. Ikke billigere heller!
Mvh
2 spesidaler på at det er helt rett.mana skrev:Vel,en måte er jo å skru ut høyttalerterminalen og løsne f,eks de to øverste ledningene og feste dem sammen med de to nederste ledningene.Da får man jo kortere signalvei,eller tar jeg helt feil?
Snu det på hode!KJ skrev:2 spesidaler på at det er helt rett.mana skrev:Vel,en måte er jo å skru ut høyttalerterminalen og løsne f,eks de to øverste ledningene og feste dem sammen med de to nederste ledningene.Da får man jo kortere signalvei,eller tar jeg helt feil?
Foruten at det både er det enkleste og det billigste, men siden det både er enkelt og billig må det nesten være feil ... 8)
mvh
KJ