lassemann sitt vindu

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.002
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg ER rørmann. Vil nok aldri gi meg på det område. Men, en transistorforsterker liker jeg svært godt. Og den er gammel, egentlig tilsidesatt. Men trigger meg veldig med sine Sanken transistorer og enorme strømforsyning. The End fra LC audio, tidlig 90-tall. Oppløst og med deilig dynamikk. Trenger et par timer på oppvarming så er vi der. Herlig!

Vis vedlegget 1096097 Vis vedlegget 1096098 Vis vedlegget 1096099
    Mvh lassemann
    Kjekt med turer ned memory lane, når slike produkter dras frem fra innbytterbenken.
    Har selv gode lytteopplevelser med dette produktet, men tok selv aldri sjansen til å prøve det ut i eget oppsett.
    Til det leste man om (liiitt) for mange som rapporterte om tekniske problemer, feil og kollapser i innmaten.
    Virker som om du har fått henda i et produkt som har tålt tidens tann med glans.

mvh
    Proffen

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.123
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ER rørmann. Vil nok aldri gi meg på det område. Men, en transistorforsterker liker jeg svært godt. Og den er gammel, egentlig tilsidesatt. Men trigger meg veldig med sine Sanken transistorer og enorme strømforsyning. The End fra LC audio, tidlig 90-tall. Oppløst og med deilig dynamikk. Trenger et par timer på oppvarming så er vi der. Herlig!

Mvh lassemann
    Mener å huske at LC "The End" var notorisk ustabile, men her må du gjerne korrigere meg. Evt. ikke korrigere meg etter at kåken har brent ned.

🔥 🧯🚒

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.843
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Mener å huske at LC "The End" var notorisk ustabile, men her må du gjerne korrigere meg. Evt. ikke korrigere meg etter at kåken har brent ned.

🔥 🧯🚒
    He, he.. Denne forsterkeren har allerede brent ned en gang. Håper det ikke blir en andre gang. Jeg klarte nå en gang for noen år siden å fikse den. Den spiller faktisk veldig bra 🎶😊 Har også en større variant her med 42w klasse A. Typ steke egg på. Denne AB 120w spiller bedre. Rørklang som selvfølgelig er feil å si. Men her er luftighet, fyldig mellomtone, transistorbass og flotte overtoner. Hva kan man ellers glede seg over med en forsterker til 0 kroner 😊

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    25.372
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

🔥 🧯🚒
    Sannhet,,,,,,, med modifikasjoner.
    "The End" og "The End Mk II" var (delvis) notorisk ustabile..... MEN.... Det skyldtes til dels, at dette var DIY, og at mange
    ikke fulgte oppskriften til "punkt og prikke", som t.eks korte ledninger, massiv stjernestel og nesten det
    viktigste....... Veldig mange byggde disse UTEN Zobel filter på utgangene = stensikker oppskrift på havari med
    komplekse delefiltre/flettede høyttalerkabler. Uansett kunne "konstruksjonen" være gjort bedre.
    "The End Mk 3" og "The End Millennium XP" gjort ordentligt var/er like stabile som fedigkjøpte produkter.
    IMO er "The End Mk 3" den, som låter best av alle "The End´s", men Millennium XP med DC-servo den sikreste. ;)

Laban MK3

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Antall liker
    1.885
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Fant et gammelt bilde her sentralen av mine 78w klA blokker ( tenk alt det rare mann har hatt opp igjenom ) husker de var stabile ikke noe tull men varme ble de det skal de ha .
    IMG_0002.JPG

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn