Takk for hyggelig kveld Evhvis, Tommy og GjeEsp !
Som alltid er det hyggelig å møte likesinnede, få diskutert litt og ikke minst høre musikk. Dette var første gang jeg har vært hjemme hos deg og bortsett fra CD-spilleren så kjenner jeg ingen av komponentene dine fra før. Dog har jeg hørt storebroren til høyttaleren din (WHT PR-1) flere ganger og de likte jeg svært godt! Høyttaleren din har jo de samme elementene, er delefilter-løs og komisk lettdrevne så en lytt hos deg har jeg sett frem til.
Som du nevner ble det spilt fra både CD og streamet fra Wimp (Hifi),- på den korte tiden og med skravlekoppene GjeEsp og Tommy på hver sin side ble det vanskelig å skille kildematerialet fra hverandre. Det må sies at vi møtes jo alt for sjelden, så skravling er selvfølgelig unnskyldt.
Det jeg la merke til, og som er utrolig digg, er dynamikken. Spesielt trommer og strenginstrumenter utmerker seg der de gjengis med all den microdynamikk, attakk og rytme som trengs for å få "live"-følelsen. Dette er jo også denne live-følelsen WHT er kjent for. Du har ett lite rom og man sitter nære høyttalerene, så man får musikken servert nærmest i fanget. Det er litt uvant for min del, men det er utvilsomt moro og engasjerende. Plassering av artister i rommet er bra, særlig i bredden. Når man satt på utsiden av lytteposisjonen så spiller det litt hardt og med en fremtredende diskant, men med det samme man beveger seg mot midten så faller brikkene på plass og den tonale balansen er, etter hva jeg mener, helt nøytral.
Jeg savnet nok litt bass, men vi snakker her om en ganske liten stativhøyttaler så det ville vært for mye å forlange. Til gjengjeld kan du spille latterlig høyt uten at lydbildet blir hardt og komprimert.
Takk for lytten og håper vi alle snart møtes igjen!