Griffenfeldt
Hi-Fi freak
Ser det nå jeg også. Ser at undertaket har en rød strek som ikke synes på de neste bildene. Det er nok luftingen ja.
Mente at platene ikke var helt tette seg i mellom enkelte steder, men det var et eller to steder hvor det var en liten skade på kanten på en plate så det ikke tettet helt ut mot kanten også. Men det er jo plast bak platene igjen bortenfor luftespalten, så det går kanskje bra?Har titta på bildet #47 og med teksten du har lagt så går luftingen hos deg imellom sperrene. Du sier også at platene ikke tetter helt ut mot sperrene. Dette gjør ingenting da det er monter ei 23#48 lekte på siden av sperren som utgjør luftekravet. Platen blir spikret godt imot lekten som tetter godt. Legger ved en kjapp lørdagsmorgen skisse.
Vis vedlegget 409849
Ingen tvil om hvem som har rett. Det hele koker ned til hvem som skal være interiørsjef.Interiørsjefen har alltid rett!Ikke la deg terrorisere av "interiørsjefen" nå. Kjør på!
(Fant det best å redigere denne posten i tilfelle hun skulle finne på å sjekke hva jeg driver med her inne).
Jeg tok opp det her med dem, og de mente at det aldri hadde vært et problem med den metoden de bruker. De legger plast, bruker skum, og en 2"4 nede ved gulvet, var forklaringen jeg fikk. Han ene som er her har innredet 50-60 loft og sa at de aldri har fått tilbakemelding på at dette har skjedd. I dunno.Pass også på at de lager et spor i gulvsponet slik at kulden fra utsiden av veggene ikke får følge med gulvsponet inn i rommet. Ligger noen bilder av byggingen av vår 2 etg i tråden min. Med en del kommentarer.
Her i huset har vi en selvutnevnt interiørsjef, siden det ikke var noen andre søkere til stillingen. Pick your battles, er det også noe som heter. Eller live to fight another day.Ingen tvil om hvem som har rett. Det hele koker ned til hvem som skal være interiørsjef.Interiørsjefen har alltid rett!Ikke la deg terrorisere av "interiørsjefen" nå. Kjør på!
(Fant det best å redigere denne posten i tilfelle hun skulle finne på å sjekke hva jeg driver med her inne).
Det er mulig, jeg har ikke fått brukt den så mye at jeg har fått følelsen av om det er forskjell på lyd utfra volum enda. Jeg bare konstaterer foreløpig at det later til å være en fin match med inngangsimpedansen på effektforsterkeren min, og at det låter mer naturlig og kanskje mindre mekanisk (i mangel av bedre ord), enn det jeg har hatt av aktive pre'er.Ulempen med den typen pre er vel at den låter best på et bestemt volum på grunn av impedansen som forandrer seg når du vrir på volumknappen?
Det er mulig. Vi brukte et TC-kit i et kollektiv jeg bodde i på nittitallet, og den funket fint. Men best til sammen i huset var min relativt nye Alpha 907, tror konkurransen bestod av Doxa 60 med en slik TC. Mange år siden og minner blir uklare med tiden.Det er mulig, jeg har ikke fått brukt den så mye at jeg har fått følelsen av om det er forskjell på lyd utfra volum enda. Jeg bare konstaterer foreløpig at det later til å være en fin match med inngangsimpedansen på effektforsterkeren min, og at det låter mer naturlig og kanskje mindre mekanisk (i mangel av bedre ord), enn det jeg har hatt av aktive pre'er.Ulempen med den typen pre er vel at den låter best på et bestemt volum på grunn av impedansen som forandrer seg når du vrir på volumknappen?
Men med TVC er vel ikke impedanser like avgjørende?
Jeg vet de har bygggskum, så håper de bruker det til å tette med der det er nødvendig. De skal liksom vite hva de driver med, så jeg vet ikke om jeg egentlig trenger å stresse så mye med hvordan de gjør ting?Noen små gliper i luftesjiktet vil ikke gi noen målbar reduksjon i uverdien til isolasjonen.Da snakker jeg smågliper på ett par tre mm ikke cm
Jeg er mer opptatt av å få på dampsperren så hel som mulig. Gjerne før 2" utlekting slik at du kan kryssisolere med 5cm på undersiden.
Der kan også alt eletrisk gå uten å bryte dampsperren. Da får du en godkjent løsning
Er TC det samme som TVC? Altså, transformer volume control? Det kan jo hende jeg er litt betatt av lyden akkurat nå, men blir lei etter en stund hvis det er noe jeg savner eller etterhvert syns den passive ikke gjør så bra allikevel. Har f.eks. ikke prøvd å spille vinyl med den enda, så er spent om det er nok utnivå fra platespilleren til at det funker ok.Det er mulig. Vi brukte et TC-kit i et kollektiv jeg bodde i på nittitallet, og den funket fint. Men best til sammen i huset var min relativt nye Alpha 907, tror konkurransen bestod av Doxa 60 med en slik TC. Mange år siden og minner blir uklare med tiden.Det er mulig, jeg har ikke fått brukt den så mye at jeg har fått følelsen av om det er forskjell på lyd utfra volum enda. Jeg bare konstaterer foreløpig at det later til å være en fin match med inngangsimpedansen på effektforsterkeren min, og at det låter mer naturlig og kanskje mindre mekanisk (i mangel av bedre ord), enn det jeg har hatt av aktive pre'er.Ulempen med den typen pre er vel at den låter best på et bestemt volum på grunn av impedansen som forandrer seg når du vrir på volumknappen?
Men med TVC er vel ikke impedanser like avgjørende?
De vet helt sikkert hva de driver med. Så jeg er enig i at du ikke trenger å stresse så mye med den saken Men jeg ville uansett fulgt med litt når det er på tide å plaste. Det er viktig for hele konstruksjonen at plast løsningen blir så tett som overhode mulig. Så det skader jo ikke å skaffe seg litt tips og triks her inne. Så kan du observere litt underveis Eget lekerom er jo innmari stas. Det blir garrantert en innertierJeg vet de har bygggskum, så håper de bruker det til å tette med der det er nødvendig. De skal liksom vite hva de driver med, så jeg vet ikke om jeg egentlig trenger å stresse så mye med hvordan de gjør ting?Noen små gliper i luftesjiktet vil ikke gi noen målbar reduksjon i uverdien til isolasjonen.Da snakker jeg smågliper på ett par tre mm ikke cm
Jeg er mer opptatt av å få på dampsperren så hel som mulig. Gjerne før 2" utlekting slik at du kan kryssisolere med 5cm på undersiden.
Der kan også alt eletrisk gå uten å bryte dampsperren. Da får du en godkjent løsning
For all del, ikke misforstå. Jeg setter pris på at folk gidder å kommentere og dele kunnskapen sin for å rådgi. Men som du sier, tror jeg skal roe ned og kanskje heller bare se at plasten ser tett ut.De vet helt sikkert hva de driver med. Så jeg er enig i at du ikke trenger å stresse så mye med den saken Men jeg ville uansett fulgt med litt når det er på tide å plaste. Det er viktig for hele konstruksjonen at plast løsningen blir så tett som overhode mulig. Så det skader jo ikke å skaffe seg litt tips og triks her inne. Så kan du observere litt underveis Eget lekerom er jo innmari stas. Det blir garrantert en innertierJeg vet de har bygggskum, så håper de bruker det til å tette med der det er nødvendig. De skal liksom vite hva de driver med, så jeg vet ikke om jeg egentlig trenger å stresse så mye med hvordan de gjør ting?Noen små gliper i luftesjiktet vil ikke gi noen målbar reduksjon i uverdien til isolasjonen.Da snakker jeg smågliper på ett par tre mm ikke cm
Dette hadde jeg aldri godtatt. Jeg tenkte det var ganske vanlig at de overnattet i campinghytter e.l.Angående det å ha folk i campingvogn boende på tomta, så syns vi det hadde vært greit om det hadde blitt diskutert på forhånd. Følte meg veldig put on the spot i formiddag når de kom hit og lurte på hvor de skulle sette campingvogna si... I tillegg kobler de seg på strømmen for å varme den opp, bruker dassen vår, og de spurte om de kunne dusje her og få koden til internett. Som sagt uten at noe sånt har blitt avtalt på forhånd. Er jeg kjip som ikke syns det her er helt som det skal være?
Jeg hadde sett for meg at de kanskje kom til å bo på en campingplass hvor fasilitetene er i orden, den nærmeste er ikke mer enn ti minutter unna med bil. Men tipper dette er noe de sparer inn på, enten firmaet de jobber for som ikke vil betale for det, eller kanskje at de som er her får en fastpris for jobben og ikke vil bruke av pengene på innlosjering hvis de kan bo gratis hos oss.Dette hadde jeg aldri godtatt. Jeg tenkte det var ganske vanlig at de overnattet i campinghytter e.l.Angående det å ha folk i campingvogn boende på tomta, så syns vi det hadde vært greit om det hadde blitt diskutert på forhånd. Følte meg veldig put on the spot i formiddag når de kom hit og lurte på hvor de skulle sette campingvogna si... I tillegg kobler de seg på strømmen for å varme den opp, bruker dassen vår, og de spurte om de kunne dusje her og få koden til internett. Som sagt uten at noe sånt har blitt avtalt på forhånd. Er jeg kjip som ikke syns det her er helt som det skal være?
At det ikke er avtalt på forhånd er jo bare toppen av frekkhet spør du meg.
Betryggende å lese! Takk for tilbakemelding.Ser greit ut så langt Blir morro å følge med på det her
Joda jeg ser denDessuten er jeg bare så utrolig hypp på at de skal bli ferdige at jeg prøver å se gjennom fingra med ting for at dette skal gå smidig og fort unna.
Gulvteppe og en skjøteledning så jeg får strøm til utstyret. Burde vel ha stoppet dem før de begynte å plaste, mens glavaen fortsatt hadde litt absorberende effekt. Too late, now.Bare et gulvteppe nå så er du ferdig. Ser passe dødt ut der nå!