LC Audio The End

astrag

Fersking
Ble medlem
03.04.2005
Antall liker
0
Under flyttesjau nappa jeg ut signalkabler med spenningen på. det sa poff og røyk stiger fra forsterker. Hva skjedde? Har ikke fått sjekket den da jeg måtte reise i alla hast, men kanskje noen har forslag?? Evt om det er mye jobb og hvor deler kan skaffes.
På forhånd takk :)

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Antall liker
3.631
Torget vurderinger
1
Skru av lokket og se hvor det er brent, evnt ta et bilde av det og legg ut.

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
16
Hei

Hvilken versjon av The End er dette? De tidligere versjonene var veldig ustabile. De kunne gå i selvsving. Mest sannsynlig er det utgangstransistorene dine som har tatt kvelden. Muligens driverene også. Men ikke sikkert det er begge kanaler. Om du ikke er stødig på elektronikk er det best å levere den inn på ett serviceverksted.

Mvh
Bjørn

astrag

Fersking
Ble medlem
03.04.2005
Antall liker
0
Det er første utgaven tror jeg. Kjøpte den brukt. Elektronikk er nok ikke min sterkeste side nei :-/. Men kan ta bilde når jeg kommer hjem inatt engang.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.974
Sted
Østfold
Desverre oppstår det lett ganske store følgefeil på dem. Jeg har brent av et par stk og første gangen byttet jeg selve forsterkerkortet. Andre gangen ble den kassert for godt etter lang og tro tjeneste.

astrag

Fersking
Ble medlem
03.04.2005
Antall liker
0
Kanskje jeg skal avskrive den og spare til Oberon istedet ;) Ikke noe særlig pyntegjenstand den LC'en akkurat

T

theStig

Gjest
God ide å hive vrakgodset. Oberon er uansett en mye bedre forsterker.

R

Ronny_D

Gjest
De derre er jo uten tilbakekopling, og det reduserer en type følgefeil. her er bare å skjekke utganger og evnt drivere( predrivere også trippel emitterfølger i utgangen) alt annet skulle overleve.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.974
Sted
Østfold
Jeg synes faktisk The End spilte ganske fint. Dessuten koster vel strømforsyning og kabinett såpass at det kan bli plussprosjekt å reparere den om du skulle finne på å selge den også. Min ble til eksperimentstrømforsyning for evaluering av ulik forsterkerteknologi.

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Antall liker
396
Torget vurderinger
10
The End er en veldig bra forsterker. Kjøpte den aller første versjonen fra Danmark , men den fikk jeg aldri til å spille/justere. Dette må ha vært i 85-87?. Kjøpte senere MK2 versjonen der inngangstrinn og Utg.trinn powersupply kunne separeres. Kjempe lyd .Bytt kortene fordi det er det virkelig verdt

Gorm

Fersking
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
0
Du skal have fat i The End MK2, det er en rigtig god forstærker. Jeg har stadigvæk min til at stå endnu.
The End MK2 er mere stabil end The End MK1, og MK2 lyder også noget bedre.

Topp Bunn