"Legg til i uvennliste"

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Litt drøy overskrift; skulle liksom likne på funksjonen "Legg til i venneliste" som er en option man har; men meningen er egentlig ikke så antagonistisk eller vrang.

Gjennom mange innlegg vil man uvilkårlig møte på nick som man føler man helst burde la være å innlemme seg på noen diskusjon med, av varierende årsaker; problemet mitt er at det er så mange nick som er vanskelige å huske; mange bruker nick som overhodet ikke reflekterer deres navn eller andre ting som er lette å huske; og jeg treffer av og til noen (heldigvis svært få!) ganger på folk hvor jeg fort forstår at dette er folk som jeg overhodet ikke ønsker å ha noen for for fremtidig kontakt med på noe plan. Hadde det vært en mulighet for å ha en markering av disse nick'ene, som man har med nick som er venner?

I beste fall ville jo dette kunne ha ført til noe færre spontane konflikter, siden man på forhånd lettere kunne ha identifisert debattdeltakere som man ikke ønsker å diskutere med.

Mvh Vidar P

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.225
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Jeg skjønner hva du mener, VidarP, og det kunne vært nyttig med en "uvenneliste". Jeg har selv gått meg borti noen vrange debatanter men oppdager disse etter noen få innlegg.

På den ene siden skjønner jeg behovet med dine over 10000 innlegg, på den andre siden kreves det personlig takhøyde fra HFS eneste æresmedlem. Ikke ta det ille opp; vi er jo her for å utveksle erfaringer og lære av hverandre. Og du er jo en av de med mest kunnskaper her inne!

Se litt stort på det, fortsett med meningsutveksling og kunnskapsformidling, VidarP! :)

Det er nå min mening ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Det finnes gode uvenner, og det finnes dårlige uvenner. :D
Heldigvis er det ikke så mange virkelig dårlige her, de fleste hadde det vært hyggelig å tatt en pils med i all uvennskapelighet ;D , men et par-tre stykker klarer jeg meg helt fint uten innblanding i mitt liv. :-X

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
275
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Kabeldragern; du har helt rett som vanlig. Det er atter en gang en reflektert og fin holdning du legger for en dag.
Det er imidlertid sikkert min dårlige husk som er årsak til disse forglemmelsene; og det faktum at mange nick kan likne på hverandre gjør det hele enda vanskeligere å huske.
Da hadde det vært greit med en eller annen form for påminnelse, f.eks nicket i rødt e.l. som gjør at man blir påminnet om at evt innskytelser i debatten meget vel kan føre til unødvendige konflikter om du skjønner.

Mvh Vidar P

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
25.866
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Dersom man ikke bruker Venner kan man jo bruke Venner til "Venner". Kom jeg på. ;D

P

Parelius

Gjest
Hvorfor kan jeg ikke legge meg selv til som venn på min egen venneliste? Det bekymrer meg.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Jeg kunne godt tenke meg å si noe i denne tråden, men er redd for følgene.

Mvh. Birdman

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Jeg for min del skulle gjerne sluppet å se mine egne innlegg. Jeg blir like provosert hver gang.

U

utgatt60135

Gjest
BT skrev:
Jeg for min del skulle gjerne sluppet å se mine egne innlegg. Jeg blir like provosert hver gang.
;D

Jeg må si det som Birdman jeg også. Veldig fristet til å snakke fra levra, men er for redd konsekvensene.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
BT skrev:
Mye det samme her. Ellers - kunne godt tenkt meg en eller annen alarm når off topic-hirden ved et uhell roter seg over i hifi-delen av forumet og skal begynne å mene noe om topic. En Off topic-alarm!

Støtter generellt Vidars ydmyke ønske om en eller annen mulighet til å sette hale på grisene.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
25
Torget vurderinger
5
Birdman skrev:
Jeg kunne godt tenke meg å si noe i denne tråden, men er redd for følgene.

Mvh. Birdman
Nei nei - Come ON! Hva har du å tape, du er jo anonym! Uansett hva du skriver så lover jeg å komme med noe værre.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Jeg ser behovet for en slik liste for de som skriver veldig mye. I mitt tilfelle har jeg ikke så mange på lista slik at jeg greier å holde styr på dem uten datahjelp, foreløpig.

Skal innrømme at jeg vegrer meg for å diskutere tekniske ting her på sentralen da jeg har blitt tråkka på til de grader et par ganger. Det er nemlig noen som bare må kverulere om alt mulig. Synd men sant men i slike tilfeller hjelper det ikke med en liste da de kommer etter deg.

mvh,
OS

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
OS skrev:
Skal innrømme at jeg vegrer meg for å diskutere tekniske ting her på sentralen da jeg har blitt tråkka på til de grader et par ganger. Det er nemlig noen som bare må kverulere om alt mulig. Synd men sant men i slike tilfeller hjelper det ikke med en liste da de kommer etter deg.

mvh,
OS
Og hvis du våger å skrive noe fint om Pink Floyd, da vøtt, da blir det bråk. ;) ;) :-*

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
ErosLoveking skrev:
OS skrev:

mvh,
OS
Og hvis du våger å skrive noe fint om Pink Floyd, da vøtt, da blir det bråk. ;) ;) :-*
Når det gjelder musikksmak så bryr jeg meg lite. Der er den ene særere enn den andre og jeg særere enn han igjen ;)

Men noen ganger er det moro å få en kverulant "på kroken"; jeg har ved flere anledninger skrevet at totaleffekten i en stereoforsterker dobles ved brokobling. Dette er riktig. Da kommer den ene forståsegpåeren etter den andre på banen og sier at effekten firedobbles. Det er jo litt moro ;)

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.437
Torget vurderinger
1
Vidar P skrev:
Litt drøy overskrift; skulle liksom likne på funksjonen "Legg til i venneliste" som er en option man har; men meningen er egentlig ikke så antagonistisk eller vrang.

Gjennom mange innlegg vil man uvilkårlig møte på nick som man føler man helst burde la være å innlemme seg på noen diskusjon med, av varierende årsaker; problemet mitt er at det er så mange nick som er vanskelige å huske; mange bruker nick som overhodet ikke reflekterer deres navn eller andre ting som er lette å huske; og jeg treffer av og til noen (heldigvis svært få!) ganger på folk hvor jeg fort forstår at dette er folk som jeg overhodet ikke ønsker å ha noen for for fremtidig kontakt med på noe plan. Hadde det vært en mulighet for å ha en markering av disse nick'ene, som man har med nick som er venner?

I beste fall ville jo dette kunne ha ført til noe færre spontane konflikter, siden man på forhånd lettere kunne ha identifisert debattdeltakere som man ikke ønsker å diskutere med.

Mvh Vidar P
Dette med "uvennliste" er en vanlig funksjon på flere nettfora rundt omkring. Det er en måte å løse dette med "troll" på. En hver kan ta et nick, poste vilt og provoserende, og i prakis ødelegge (for mange) både dagen og en fin tråd. I stedet for å belaste Moderator med klage etc (mange forum har ikke engang resurser til å kjøpe skikkelig server, he-he) så har man denne "ikke vis innlegg fra dette nick" knappen. Samtidig går det melding til vedkommende at han er satt på din "ignorer" liste. Denne funksjonen er også skånsom mot "trollet", da denne ikke blir utsatt for en (muligens) urettferdig sletting/utstenging.

Jeg har vel kun en kandidat til min sperreliste, så ikke noe stort problem her i gården. Det er riktignok mange som provoserer meg, men jeg har oppdaget gleden ved å være "overbærende". Det gir en tilfredsstillelse å ikke svare tilbake. -Noen påstander fortjener ikke svar.

Konklusjon: En fin funksjon, spør du meg.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.162
Torget vurderinger
2
Jeg har vel ikke tenkt så mye på akkurat dette i de siste dagene, men jeg skal se om vi ikke kan legge til en slik løsning.

Mvh
Høvdingen

Topp Bunn