Det er mange måter og gå lei på.
Problemet med og oppnå kvaliteten man har hørt ett eller annet sted kan være en faktor.
Husker mitt første seriøse høytaller kjøp. Dette var PSB image 5T som låt meget bra hos akers mic som da selvfølgelig hadde fin elektronikk når jeg hørte på de sammen en venn.
Skuffelsen kom raskt da vi kom hjem til meg og brukte min NAD reciver som jeg selvfølgelig trodde skulle holde mål ;D
Det er desverre også slik at det rommet man skal bruke til lyd ofte er lite egnet til dette formålet og ofte svært lite man kan gjøre med det.
En annen faktor kan være for klinisk klang som dreper de fleste inspillinger man har, ved at man går med konstant hodepinne 8)
Tapte penger kan etterhvert bli ganske vesentlig og det er heller ikke noe man ønsker i utgangpunktet.
Det er nok ofte slik at man tror man skal komme frem til det beste resultatet selv og leser alt for mye tull i mange hifi blader om hvor fantastisk ett produkt er.
Jeg tror med de pengene man eventuelt bruker ved og få en seriøs forhandler til og komme hjem til deg og deretter finne den lyden som passer best til deg og ditt rom, kan være veldig besparende
Jeg kan også bekrefte at uansett hvor dyrt utstyr du enn måtte ha så er det ganske enkelt helt umulig og bli 100% fornøyd