Lekre armbåndsur

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
hvar jo ikke barebare å finne ut hva klokka var da heller ...

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.316
Jeg ville ikke gå så langt som å kalle disse ur. Et ur skal vise tiden på en enkel og grei måte.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.316
Ja, hva skal man kalle det? En dings som på en meget tungvint måte viser tiden, beregnet for dem som (fylles ut etter ønske)

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
10.316
IMHO er ordentlige armbåndsur analoge....

;)
Helt enig, slik at man med et raskt blikk kan se at klokken snart er 8. Man skal ikke bruke 10 sekunder på å finne ut at klokken snart er 8

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.867
artig design, men ser ikke noen grunn til å skifte ut Sectoren, som i snart 20 år trofast har tjent sin funksjon både til lands og til/under vanns; å vise tiden.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Har ikke brukt klokke/armbåndsur på åresvis,siste 15 eller så.
Men likte ett par av de der selv om de er sære.
Har en "bordklokke" type binær stående her,tok evigheter for jeg fant ut av den ;)

/jan

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.578
Torget vurderinger
2
Tiden er et flyktig begrep.

T

Thomas1

Gjest
Omega Seamaster er definitivt en av mine Favoritter. Fikk en slik av min far i presang for en stund tilbake.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Seamaster....

mvh
James Bond-markedsføringen har ødelagt Seamaster for meg. Jeg ville heller gått for den klassiske Speedmaster som kan sees på håndleddet til Buzz Aldin der han blir fotografert på månen.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
317
Torget vurderinger
3
Omega Seamaster er definitivt en av mine Favoritter. Fikk en slik av min far i presang for en stund tilbake.
Spandabel far du har!

Portal

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
0
Jålebøtter ;D

Jeg har denne:

1900 spenn, beste klokka jeg noensinne har hatt 8)

P

Parelius

Gjest
For de som hverken skal på månen eller på sykkeltur i skogen, men foretrekker det mer urbane og tradisjonsbærende:

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Hvis det er en klokke jeg kunne tenkt med så er det denne

Synes de er utrolig flotte. Panerai

Men jeg mistenker at de er litt for dyr for meg.....

Mvh

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Skikkelige armbåndsur er å finne på hjemmesidene til Patek Philippe.
Selv eier jeg ikke klokke.

Jeg er tidløs.

janb

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.03.2003
Antall liker
2
Finnes mye lekkert i mange former på klokkefronten

...sol-ur er ikke noe å satse på pt... ;D

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Går og sikler litt på Rado......koster jo ikke mer enn en god kabel!! ;D

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.261
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Mye fint, men dette er min drøm......

Mvh
OMF

O

om.s

Gjest
James Bond-markedsføringen har ødelagt Seamaster for meg. Jeg ville heller gått for den klassiske Speedmaster som kan sees på håndleddet til Buzz Aldin der han blir fotografert på månen.
Det kan jeg faktisk være med om, at det faller en liten Bond skygge over navnet og merket, ikke nødvendigvis bare positivt det, men jeg forsøker å tenke som så at det i seg selv jo ikke gjør uret noe dårligere.
Selv er jeg inne i  tredje runde med Omega Seamaster, denne gangen falt valget på Omega Seamaster (Planet Ocean) co-axial, Chronometer, jeg er veldig fornøyd med tidsgangen (justeres for ca 30-45 sek fortgang i mnd) og det er lite, Omegas chronometer toleranser er fra -1/+6 sekunder, pr dag.

Speedmaster er jo også ett nydelig ur, men jeg null bruk for funksjonene på uret, det er mer havet (Seamaster) som lokker og passer best til dykkingen.

Men kanskje blir det ett DeVille engang, når man blir voksen...

mvh

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
783
Torget vurderinger
5
Jeg har en "Storm Oceanic". En pen klokke i børstet stål med både digital og analog visning.
Jeg liker å lese klokken digitalt, men synes en analog skive ser penere ut. Da falt valget på denne som kombinerte disse egenskapene.

Finner ikke noe bilde, så hvis noen med bedre søkeegenskaper enn meg er behjelpelige så hadde det vært fint.

Klokken er en utgått modell og finnes ikke på de offisielle hjemmesidene til Storm.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Fant en side med noen rå klokker, har bestilt en men måtte holde meg i skinnet for å begrense meg til denne.

Hvor mye koster denne i norske høvdinger?

PK

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.101
Torget vurderinger
1
Eg har litt meir sansen for enkle klokker, slik som mi :D

G

Gjestemedlem

Gjest
Hvor mye koster denne i norske høvdinger?

PK
0,877  (17900 Yen) - inkludert porto. Men uten evt. mva, innkrevingsavgift, toll, moms, andre avgifter, straffetoll, landbrukssubsidier, toppskatt etc.

Kommer i sølvfarge eller gunmetal

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
187
Sted
Asker
Torget vurderinger
9
IMHO too, selv finner jeg dette chronometeret tilfredstillende 8) ....

Omega Seamaster....

mvh
Her er jeg 100% enig! Valgte selv denne, men i orange design.. dvs 22085000 modellen.

Kjøpte en brukt 4mnd gammel hos urmaker, sparte 9000,- Meget fornøyd!

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
783
Torget vurderinger
5
Sparte 9000? Mye koster dette drivverket?
Sikkert meget god internkabling. ;D

O

om.s

Gjest
Her er jeg 100% enig! Valgte selv denne, men i orange design.. dvs 22085000 modellen.

Der gjorde du en meget god handel, selv får jeg si jeg hadde litt mindre men dog god flaks, tre uker etter at jeg hentet ut mitt exemplar steg prisen med ca 3-4000,- Sek.

Personlig var jeg ikke "modig" nok å velge de i orange, men de er også lekre....

mvh

O

om.s

Gjest
Sparte 9000? Mye koster dette drivverket?
Sikkert meget god internkabling.  ;D
Her kan sikkert noen korrigere meg om jeg har feil, men jeg tror det havner på ca 23-24K i Norge...

mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
Fikk klokken fra Tokyoflash etter noen dager, og den kom uten ekstra krav fra tollvesenet. Rask og grei service der.

Klokken var flott og kjennes tung og solid ut, men remmen er altfor kort til meg og ikke justerbar eller elastisk. Så jeg håper at en urmaker kan forlenge den, slik at jeg slipper å kjøpe ny rem fra Japan. Så det er verdt å sjekke størrelsen på forhånd hvis man ikke har små spinkle japanerhender.

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
Jeg skulle klart meg med nesten hvilken som helst fra IWC.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
bach-man: sikker på at det bildet du omtaler ble tatt på månen? Heeelt sikker?

G

Gjestemedlem

Gjest
bach-man: sikker på at det bildet du omtaler ble tatt på månen? Heeelt sikker?
Hvis man er ute etter månteknologi og slikt er vi tilbake til Scope klokken jeg viste innledningsvis, den er ikke bare fra aliens på månen men fra fremtiden tom. Jeg siterer fra forhandler:

Very Limited Stock

The year is 2157, Alien Robots have taken over the Earth. Our cities lie in ruin.
The last surviving humans have retreated to hidden caves and bunkers to escape the constant patrols by KX-400 Combat-bots.
The remaining resistance fighters send out scouting parties for much needed supplies, but their job is extremely dangerous and few survive.
Now, thankfully, they have the Arkon Industries SCOPE. This wrist mounted device accurately detects the power signatures given off by the Combat-bots allowing our patrols to evade the enemy.