hei !
Jeg har flere Lencos, bl.a en tilsvarende L70 som den på finn.
L70 er definitivt en vellydende spiller hvis du er inne på vintage-greia. Armen er tung og spesiell, skal etter sigende være helt prima med en DL103, og blandt Lencotilhengerne er det denne som gjør modellen etterspurt. Resten av spilleren, drivverk osv, er tilsvarende L75, L78 osv. Det regnes vel stort sett for helligbrøde å modifisere denne modellen i særlig grad. Den gjengse oppfatning er at den bør holdes original.
Skal du modifisere er L75/78 et mye bedre, og rimeligere alternativ.
I statene begynner fork å betale opp mot Thorens-priser for Lenco, eller "Bogen" som spillerne stort sett heter der. Dette er imidlertid en følge av at 60hz-spillere er relativt skjeldne, kombinert med oppmerksomheten disse har blant DIY/tweaker-miljøer.
I Europa er det fortsatt ikke rare prisene disse oppnår. 100,- til 700,- er vel gjengs pris på L75/78 i Norge, litt avhengig av stand, og fremfor alt hvor du finner den. For en L70 er jeg imidlertid usikker, men det er en entusiast-modell, og jeg antar den er verdt det kjøper vil betale for den. 750,- hadde jeg lagt på bordet selv uten å nøle. 1000,- tjahhh ? Jeg har en følelse av at selger kanskje forventer mer.... Den er i alle fall sjelden å se !
mvh:
Stian