Musikkmannen
Musikk i fokus
Vekten på "snøret" er vel 1eller 4 g. Lengden... da kan du bare prøve deg frem..Hei er det noen som kan veie det lille loddet bak på armen og lengden på snøret? Dette manglet på min nylig kjøpte L75.
Vekten på "snøret" er vel 1eller 4 g. Lengden... da kan du bare prøve deg frem..Hei er det noen som kan veie det lille loddet bak på armen og lengden på snøret? Dette manglet på min nylig kjøpte L75.
Tror han mente antiskate-vektenVekten på "snøret" er vel 1eller 4 g. Lengden... da kan du bare prøve deg frem..
Han har fått vekten på alle tre... Står i linkene jeg la med.Tror han mente antiskate-vekten
Ehh, se om du finner en mindre mutter. Mellom 1-4 gramJeg mangler den minste vekta men jeg fant heldigvis en erstatning i skuffen Vis vedlegget 958752
Mener å huske denne var ett gram eller var det fireEhh, se om du finner en mindre mutter. Mellom 1-4 gram
Se på bildet noen få plasser lengere oppe...Mener å huske denne var ett gram eller var det fire
Skal du bruke original plinth og montere armen i topplaten? I så fall kan du få problemer med å få armen horisontal på grunn av den nedfelte tallerkenen på L75. Det beste er å bygge et nytt plinth, rotere topplaten og montere armen direkte i plinthet. Få armer som er "drop-in" i en L75. Mener Linn arm er det.Er det noen med Rega arm på l 75? Går det greit?
Kan dessverre ikke hjelpe deg annet enn at armen originalt er for høy for L75 men med shims mellom PU og arm kan det kanskje gå. En annen ting er pivot-spindle avstand du må ta hensyn til. Tror Regaarmen krever litt lengre avstand enn original arm så da må du file ut hullet til armen slik at den kan monteres de ekstra mm bort som trengs.Høyden fra plinth til topp tallerken på en Regaspiller er 25 mm. På en Lenco er det 18 mm. Har en Regaspiller som jeg shimset 4 mm under armbasen for at Ortofon Cadenza Bronze skulle passe . Tenkte montere Rega armen uten shim på armbasen og en 3mm shim mellom pu og shell. Vil dette fungere tro?
+
Et lett dunk på spindel samtidig som man løfter, løser som regel problemetEr det noen som har hatt problemer med og løfte tallerkenen av spilleren L75?
Da har du ikke vært hard nok.Har prøvd men sitter som støpt.
Vet bare at det er en JelcoHvilken arm er det?
Er led tallerken, viser bare bilder av hvordan den ser ut med forskjellige plint! Han restaurerer de og du kan velge plint! Den armen er vist vanligere og bruke i utlandetMed PU og uten tallerken?
Vurderer du å kjøpe den eller skal du selge?
fikk denne!Med PU og uten tallerken?
Vurderer du å kjøpe den eller skal du selge?
Da må du lage nytt hull, og legge en ekstra matte på tallerkenenEr det noen med Rega arm på l 75? Går det greit?
Fikk denne fra selger!Sjekk geometrien på denne armen. Passer den rett i en L75? Avstand mellom spindel og armens rotasjonspunkt skal være 210,2 mm for å passe her. Ref lencoheaven.
Rettet etter korreksjon (se under) fra lille hiawatha. Han oppgir også feil, nemlig avstand fra armens omdreiningspunkt til nålespiss.