Bil, båt og motorsykkel Lenge leve DIESEL!!

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
1.523
Antall liker
890
Torget vurderinger
1
Kjenner ikkje til den maskina, men har sett gode resultater med lignande utstyr. Det eg vil tilrå er å finna ein verkstad som tilbyr rens med anten BG eller Tunap, desse veit eg verkar. Likevel, ein er ikkje garantert at det verkar.
For å vera tydeleg, eg leverer BG-tilsetningar i Bergens-området til verkstader og entreprenører med gode resultater.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Takk, jeg får se om jeg finner noen som driver med rens av motor og dyser i nærheten. Problemet mitt er vel helst at jeg ikke vet om det er dysene, motoren, eller DPF som trenger rens. Eller om noe av det vil funke. Er egentlig ganske mentalt forberedt på å bytte bil også, og da blir det nok ikke diesel eller Subaru neste gang. 🙂
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.464
Antall liker
84.174
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Ingenting er som litt godlukt fra dieselmotorer og her går det greit unna! 😱

 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.954
Antall liker
11.358
Sted
Ytterst i havgapet...
Hei..... Har fortsatt den gamle Mondeoen min, - 2l diesel, 14 år og 184' i disse dager... har litt problemer med motorlyset, og feilmelding indikerer filtret...kan ta reset, så varer det ei stund, for så å komme tilbake, men nå blir det mest småkjøring på gammelsjarken...... Ved siste kontroll ble det antydet mulig feil med slangene til sensor, så jeg har kjøpt nye men ikke skiftet... Dog- er det noen effekt av disse drivstofftilsatsene, og er det noen som har erfaring med spesifikke produkter som er noe å satse på....? Er tilsynelatende like mye humbug rundt bil som det er med HiEnd, så derfor..... :cool:
 

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.588
Antall liker
3.677
Torget vurderinger
6
Hei..... Har fortsatt den gamle Mondeoen min, - 2l diesel, 14 år og 184' i disse dager... har litt problemer med motorlyset, og feilmelding indikerer filtret...kan ta reset, så varer det ei stund, for så å komme tilbake, men nå blir det mest småkjøring på gammelsjarken...... Ved siste kontroll ble det antydet mulig feil med slangene til sensor, så jeg har kjøpt nye men ikke skiftet... Dog- er det noen effekt av disse drivstofftilsatsene, og er det noen som har erfaring med spesifikke produkter som er noe å satse på....? Er tilsynelatende like mye humbug rundt bil som det er med HiEnd, så derfor..... :cool:
Om det er partikkelfiltret som varslet indikerer? Så er det beste å ta en lang kjøretur på høyt turtall (over 3000 rpm) og ikke under 70Km/t et par mil for håpe på at renseprosessen får renset ut nok sot.
Om ikke jeg tar feil. Så er det en PSA-diesel motor i den?
 
  • Liker
Reaksjoner: ptb

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.150
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Er i en prosess med bilbytte om dagen.
Det eneste som foreløpig er bestemt er hvilket merke det blir - og at det blir ren diesel. Ikke noe el- eller hybridgreier.
 
  • Liker
Reaksjoner: cox

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.936
Antall liker
753
Kanskje en bruktimportert nye E220d? Siden importør nekter å ta den inn. Minuset er at det koster å være kar.
 

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.923
Antall liker
2.507
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
Bryr meg døyten om både fossilt og batteri. Kjøper og kjører med det som er mest lønnsomt.
 
Topp Bunn