Leopard!

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Siden Mac OS X Leopard kommer ut om 3 da'ar og sju timer, så må jag spørre om det er flere som har forhåndsbestillt?

Her er hvertfall stedet for å diskutere leopard.

Virker lovende!

PK
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
1
selvsagt er det lovende, det er jo osX :)
blir vel å kjøpe når kontoen har en tusing ekstra
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Denne er bestillt :)
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Jeg skal se det an. Foreløpig fungerer det så bra her at jeg er skeptisk til å gjøre noen forandringer om jeg ikke finner noen finnesser jeg bare må ha...
 

Fadamacka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
343
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Hva mener du med photoshop?

Da blir det venting for min del...
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Jobben min betaler. ;D
omholt skrev:
Støtte for aktiv deling?
Jeg bruker Console til aktiv deling, og dette er kun lagd til winblows, men FF800 fungerer i OS X, så hvis du finner et passende program, så kos deg! Å SI IFRA TEL MEG!!!
michell skrev:
Det blir nok veldig snart :)


http://www.apple.com/no/macosx/guidedtour/?cid=AOS-EDM-A30000076232

Men vær obs på at Photoshop ikke liker Leopard enda :(
Kan du utdype dette? Adobeprogrammene suger nok som det er, så er det enda mer defekt i Leopard, så.... Bruk no anna ;)

PK
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
1
tror det ligger en fungerende versjon på pirathavnen, men gud forby, det skal kjøpes, ja!
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
ivar skrev:
tror det ligger en fungerende versjon på pirathavnen, men gud forby, det skal kjøpes, ja!
PB er treg.
Lå noe på NB så jeg.
Nuvel,er vel verdt å kjøpe kanskje....

/jan
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
Kan du utdype dette? Adobeprogrammene suger nok som det er, så er det enda mer defekt i Leopard, så.... Bruk no anna ;)

PK
Har infoen fra yngstesønn som abonnerer på ADC og har følgelig hatt tilgang til Leopard en tid. Nydelig OS. Men Adobe henger ikke uventet ikke med.

Ingenting om Leopard på Adobes nettsted... :(
 
B

BjornE

Gjest
Skjær klar av oppdateringer dersom det du har virker. Forrige gang jeg oppgraderte til 10.4 døde printere og annet utstyr som trenger drivere!

Litt kjipt å måtte kjøpe ny printer til 6.000,- bare fordi jeg hadde oppgradert os til 10.4. Søkte rundt og fikk etterhvert vite at Apple ikke gadd å oppgradere drivere og printerprodusentene gadd heller ikke å oppgradere sine drivere til et marginalt marked! OS Suger!
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
19 timer!! :D

Er det forøvrig fler enn meg som håper apple oppgraderer maskinene sine i samma slengen? ;D

*krysser fingra*

Pk
 

KnB

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.517
Antall liker
108
Torget vurderinger
2
Da kjører jeg leopard :)
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Alt nå? hrmpf.. må vente tel mandan!
Gratulerer med dagen, alle Mac-brukere!

PK
 

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Innlegg
1.343
Antall liker
1
jo takk for det!
leo på vei inn på en noe sliten powerbook. Ser ut til å gå finfint der også
Sliten tror jeg er disken
 

Vinmono

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
84
Antall liker
5
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Leopard! "reconnect at login"

Hei folkens!

Spørsmål til dere som har fått kloa i den nye katta; kan man koble til nettverksstasjoner automatisk etter at maskinen våkner fra dvale (sleep)? -tilsvarende windows "reconnect at login".

Benytter Tiger på min bærbare i dag, men grunnet liten intern disk har jeg så godt som alt av nyttedata, inkludert film og musikkbiblioteket på en LaCie NAS. Har lagt inn nettverksstasjonen i "login items", så den mountes etter opp/resteart, og iTunes får tilgang til biblioteket uten at jeg mounter nas'en, hvilket er bra. Men det er FRYKTELIG :mad: ??? :mad: upraktisk at nettverksstasjoner ikke auto-mounter etter at maskinen har vært i sleep mode, noe jeg er nyskjerrig på om er gjort noe med i Leoparden. Dette hadde vært kjekt å få svar på før jeg handler mer lagrinsplass, da dette vil være med å avgjøre om jeg skal gå for flere NAS'er eller i steden satse på FW800-disker. Har også vurdert å benytte den gamle stasjonære PC'en som server, men plassproblematikken gjør at en diskret løsning med laptop og NAS/eksterne disker er mer fristende. Det kablede nettverket planlegges etter hvert oppgradert til Gigabit, så evt forskjell i hastighet mellom FW800 og Gbit net er ikke et tema.

Oppfatter meg selv som oppegående hva dataferdigheter angår, men jeg er langt i fra noen guru i programering. Har googlet saken, og skummet noen artiker om wakeup-script, etc, uten at jeg har hatt tid eller ork til å sette meg ned og lære meg (apple) scripting. Svar eller løsninger på problemet mottas derfor med stor takk ;)

Best regards,
The Vittula
 

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
916
Antall liker
29
LEO ser utrolig spennede ut, men vil ikke oppgradere ennå, da MAC,en blir brukt i jobbsammenheng. Har dog fått en del meldinger fra et par forum om blåskjerm, av alle ting etter siste restart. Har jeg ikke sett siden winME......

Det er visst noe driverproblemer også her og der. Så man gjør som man pleier med OS, venter til alt roer seg, som regel ved første hovedoppdatering.
 

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Innlegg
1.639
Antall liker
0
Også en del problemer med Wi-Fi, med folk som ikke får koblet på sendere de ellers har brukt problemfritt, og med Keychain som roter med gjenkjennelser. Min datter har problemer med Wi-Fi etter oppdatering. Jeg pleier vente en stund, klok av tidligere skade.
 

fhe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.11.2006
Innlegg
110
Antall liker
2
Har fått installert Leopard og lurer litt på skjerm-presentasjonen ved avspilling via front row.
Skjermen er todelt med platecover på den ene siden og innholds/meny-informasjon på den andre. Dette gjør at teksten blir veldig liten og lite lesbar på litt avstand. I den forrige os x versjonen fyllte tekstinformasjonen hele skjermbredden og var således mye lettere å lese.

Finnes det noen mulighet for å endre skjermbildet i Leopard- versjonen? Jeg har 13" Macbook og den står plassert langt fra lytteposisjon når den benyttes til avspilling.

Mvh/
Finn
 

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Innlegg
2.293
Antall liker
548
Det finnes et alternativ:

http://www.snarb.tk/

Men sjekk med produsenten om den er kompatibel med 10.5 først!

Har ikke prøvd den selv for skjermen min er stor nok ;)
 
Topp Bunn