Har lest litt om Urei, og definitivt et spennende alternativ! Trodde HF hornet var JBL? Ellers samme herlighet som 604 med alnico og alles?
Da er jo Leiki sikra godlyd. Deler du Urei passivt eller aktivt mekaniac?
Jeg spiller pr.dd passivt med org delefilter, har groundsound dcn24 liggende så blir vel å teste aktivt en gang når/hvis jeg lærer meg å bruke software.
urei Duplex 15" finnes i flere varianter, faktisk 4stk derav de to første seriene var altec 604, den første er uten skum på horna men med alnico, serie 3 var vel pas 15" med jbl driver til hornet og serie 4 all jbl (JBL kjøpte Urei som da var større mtp studioutstyr, dvs urei er studioutstyr og 800 serien monitorer var vel "konge på haugen " den gang (produsert ca 1977-94 mener jeg).
Mine drivere er fra serie 2.
Da vil vel også Urei 801 funke som dipol ?
Urei 811 samme greia bare i 12" ?
De fungerer nokk like bra i dipol som rene altec 604, forskjellene er bare at urei elementene ble sortert ut av de beste altec driverne (handplukket og matchet, Altec slet litt med ujevn kvalitet fra midten/slutten på 70tallet) og hornet er vel en forbedring fra altec sitt..
Urei 809 er 12", faktisk samme drivere som Jbl 4425 høyttaleren men ombygd til coax med urei horn i stedet for baby butt cheeks så vidt jeg vet/har lest.
Urei 801 er 15" Duplex elementet, Urei 811 er den minste høyttaleren med 15" duplex