LG 86"

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
8.060
Antall liker
8.903
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Nå ser jeg ikke på fotball, men jeg har inntrykk av at mye av f.eks NRKs sport sendes i 720p (dog 720p av god kvalitet) og jeg er svært fornøyd med kvaliteten på G1. Også med kvaliteten på oppskalering av gammelt innhold i 720p/480p.
 

skinnyboy

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.06.2003
Innlegg
856
Antall liker
437
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
@raeggis Det er ikke ofte jeg kan si at jeg ser på «Beat for beat, men det ble stående på i bakgrunnen på fredag.
Det var en «kavalkade» med nye og gamle klipp, noe jeg skjønte etterhvert, siden jeg så på uten lyd.
Stusset da på «vhs-kvalitet» på enkelte klipp, men forsto etterhvert at det var gamle klipp!
NRK sender i veldig bra kvalitet på programmer som Stjernekamp, Beat for beat, og f.eks Maskorama.
Så en ny OLED er «nådeløs» mot dårlige kilder, men gir glimrende bilder når kilden er god.

Leser veldig mye godt om LG C3 på Reddit, der jeg «abbonerer» på tråden om LG OLED.
 

Proethifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.04.2023
Innlegg
721
Antall liker
897
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
LG OLED 4K CX 2020, og dårlig lyd via HDMI fra Blu-Ray til TV.:

Vet ikke helt om dette hører hjemme her, men hadde vært gøy å høre hvordan det står til på nyere LG TV.

Jeg bruk LG TV som HDMI switch, hvor PS5, Hifi Rose og Denon HDMI Switch er koblet direkte inn til LG TV via HDMI. Fra LG TV går signaler ut via eARC HDMI og til Mccintosh MA9500. LG lyd inn er stilt inn som PCM, samt Pass Thru av signaler igjennom LG TV, før de går ut til MA9500.

Når jeg spiller BluRay via Sony BluRay 800, er det tydelig dårligere lyd, om lyden går via LG TV via HDMI, versus direkte fra BluRay spiller via Coax og direkte til MA9500. Det er nesten som en om LG TV klarer å produsere en skrapelyd når lyden går via LG TV..

En mulig forklaring er at dataprosessor muligheten til LG TV ikke er så sterk? Eller feilinstilling fra min side?

Er forsøk med forskjellige HDMI kabler med opp til over 40 Gbps hastighet, med samme resultat…

Noen i denne dypt ærede forsamling som har tilsvarende erfaring? eller forslag til løsning?
 
Sist redigert:

Proethifi

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.04.2023
Innlegg
721
Antall liker
897
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
LG OLED 4K CX 2020, og dårlig lyd via HDMI fra Blu-Ray til TV.:

Vet ikke helt om dette hører hjemme her, men hadde vært gøy å høre hvordan det står til på nyere LG TV.

Jeg bruk LG TV som HDMI switch, hvor PS5, Hifi Rose og Denon HDMI Switch er koblet direkte inn til LG TV via HDMI. Fra LG TV går signaler ut via eARC HDMI og til Mccintosh MA9500. LG lyd inn er stilt inn som PCM, samt Pass Thru av signaler igjennom LG TV, før de går ut til MA9500.

Når jeg spiller BluRay via Sony BluRay 800, er det tydelig dårligere lyd, om lyden går via LG TV via HDMI, versus direkte fra BluRay spiller via Coax og direkte til MA9500. Det er nesten som en om LG TV klarer å produsere en skrapelyd når lyden går via LG TV..

En mulig forklaring er at dataprosessor muligheten til LG TV ikke er så sterk? Eller feilinstilling fra min side?

Er forsøk med forskjellige HDMI kabler med opp til over 40 Gbps hastighet, med samme resultat…

Noen i denne dypt ærede forsamling som har tilsvarende erfaring? eller forslag til løsning?

Mulig dette kan ha noe å si?
 
Topp Bunn