Liern's Hifi - en presentasjon av mitt anlegg (bildetråd)

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Den er vavittig pen den platespillern. Åssen spill'ern?

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Takk for hyggelige kommentarer!

Valentino: skulle gjerne gjort mye mer med rommet, akustikken er nok den største svakheten per dags dato. Lerretet over sofaen er kledd med 3 cm akustikkplate på baksiden, men dette hjelper naturlig nok ikke nedover i bassen, hvor akustikkregulering er mest nødvendig i denne betongkuben av et rom.

Brasse: Har ikke fått satt opp og justert vinylriggen skikkelig ennå, dessuten sitter det en velbrukt og svært budsjettklasse Audio Technika pick-up på spilleren i dag. Justeringer skal gjøres, og med tiden skal en Ortofon 2M blå jeg har liggende monteres på :)

Fortsetter med noen bilder og beskrivelser til:

Thanks to its shockproof shell and internal skeleton, even at the highest volumes Signature
Diamond stays as still as a rock. You could place a rounded pebble on top and it wouldn’t roll
off. Which gave us a thought… When we looked into it, marble made an outstanding housing
for our tube-loaded tweeter. It was completely inert, like the Marlan® synthetic mineral that
encases the midrange on our 800 Series speakers. What’s more, every piece of marble is
completely unique, meaning each speaker is a one-off, too. We selected two particularly
handsome marbles from which to hone our housings: Grigio Carnico from Massa, near Pisa,
and Belgian Black marble. When The Stones get rolling, yours stays right where it is
(sakset fra Bowers & Wilkins' hjemmesider).

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
If golf balls did not have a dimpled surface, even Tiger Woods would have difficulty reaching 200 metres with his best drive. Dimples improve the way the air flows over the surface of any object. In the case of reflex ports, they offer a significant improvement over simply flaring the port ends by reducing air flow turbulence at each end of the port; so you get less chuffing noise and less compression at high sound levels.

As you may have gathered, we look far and wide for inspiration. When we came to developing
a low-noise port, we needed to find a way of allowing air to oscillate more smoothly in and
out of the speaker. It was turbulence in this movement of air that was causing bass to lose its
tightness and timing, especially at high volumes. The answer came in the shape of a golf ball.
Or, more accurately, the dimples on a golf ball, which generate tiny eddy currents in flight and
allow the ball to slide through the air. We tried it on our port and, hey presto, the bass was as
taut as Tiger’s tee shots (sakset fra Bowers & Wilkins' hjemmesider).

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
In 1966, John Bowers and his lifelong friend Peter Hayward founded a manufacturing company, then called B&W Electronics, in Worthing, on the south coast of England. They agreed from the outset to live modestly and plough any profits back into the business to further research into the quest for the perfect loudspeaker… (sakset fra Bowers & Wilkins' hjemmesider).

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.683
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
oii... lekre som få de der.. ikke så mange av disse heller i Norge heller (vil jeg tro iallefall). Rimelig grei WAF i forhold til sine mer kjente brødre.

mvh Kai

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
The whole point of advances such as diamond domes and mechanically matched driver
surrounds is to ensure that the audio signal is delivered as faithfully as possible. Of course,
the point is lost if the signal itself is contaminated. The chances of that happening are
increased if the crossover – the speaker’s electrical processor, which divides the signal
between the tweeter and bass/midrange driver – is complicated. Some speakers try to mask
shortcomings in their mechanical design with complex electronic trickery. Shortcomings
being short in supply on the Signature Diamond, our speaker is able to utilise the simplest
possible first-order crossover. A small nucleus of hand-picked components, each one
auditioned by ear for its accuracy and acoustic character, provides a signal path that simply
couldn’t be any purer (sakset fra Bowers & Wilkins' hjemmesider).

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Fortsetter med noen bilder til :)

Bluenote Piccolo

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
De siste bildene for denne gang :D

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Nå er siden min på minhifi.no/avforum.no oppdatert!

For de som måtte ha lyst å se på denne også, følg linken under:

http://minhifi.no/liern

:D

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Ah, dette er svært lekkert, Liern og jeg tipper det låter som ei kule også. Jeg blir litt sånn satt ut når jeg ser hvor bra hi-fi kan se ut og så titter meg rundt i min egen stue. 8)

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Mbare skrev:
Ah, dette er svært lekkert, Liern og jeg tipper det låter som ei kule også. Jeg blir litt sånn satt ut når jeg ser hvor bra hi-fi kan se ut og så titter meg rundt i min egen stue. 8)
Hehe, takk for det Mbare!

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Lekre bilder liern, er det det man kaller for svært høy WAF ;)
Hadde satt veldig pris på om du hadde sagt noen ord om hvordan dette oppsettet låter hjemme hos deg! Måtte du vente litt på å få Signature diamond i hus?

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Antall liker
243
Torget vurderinger
6
Flotters tråd Liern! Kan skrive under på at bildene ikke yter høyttalerne rettferdighet, de har en utrolig lekker finish :D

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

Jeg måtte vente i 3 mnd. på å få høyttalerne. Måtte spesialbestilles fra B&W (gjennom Hi-Fi Klubben, som er norsk forhandler), og lages altså kun på bestilling. Tror ikke det er flere par tilgjengelig på verdensbasis. Er kun laget 500 par i hver farge - hvit og wakamé.

Når det gjelder lyden, så er dette det råeste jeg noengang har hatt. Og dette fra en liten 2-veis konstruksjon. Utrolig dyp, nyansert bass, som nok ikke når helt ned i kjelleren, men som har overraskende pondus nedover. Som Ole-Vidar fra B&W-Norge sier: denne høyttaleren gir fullt nivå i hele frekvensområdet selv når den brukes som studiomonitor for fullt symfoniorkester i Abbey Road. Mellomtonen er fantastisk transparent, og jeg har aldri hørt blåsere gjengitt på samme måte. Denne må være i verdensklasse. Diskanten bare "er der" - et av de beste tegnene på at ting er gjort riktig etter min mening. Kombinért med et fantastisk sammenhengende lydbilde, og den enormt hode holografien jeg mener B&W alltid har vært inne på (spesielt med 805s) så må dette være noe av det beste jeg har hørt. Allikevel, fra en liten 2-veis, så er nok faktisk bassen det mest imponerende. Stooort og dypt! AKA kan muligens supplere med inntrykk, da han har hørt oppsettet mitt en rekke ganger :)

Gi gjerne kommentarer :)

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Antall liker
243
Torget vurderinger
6
Det kan jeg, da jeg har vært så heldig å høre de to siste oppsettene dine ved en rekke hyggelige anledninger. Kjenner elektronikken godt, da jeg har samme forsterker/ dac selv. Har i tillegg hørt 805s og MS4 i samme rommet, slik at jeg mener jeg har ganske god kontroll på høyttalernes bidrag.

Må vel si meg enig i Lierns beskrivelse av lyden. Det første som slo meg (bokstavlig talt) var bassen. De jeg spesielt setter pris på er evnen til å levere et utrolig DYPT og SOLID fundament, samtidig som bassen føles oppløst, dynamisk og relativt luftig. Rett og slett imponerende størrelsen tatt i betraktning ;D. Mellomtonen ligger i kjent B&W stil litt ”frempå” i lydbilde, noe som bidrar med stor tilstedeværelse. Diskanten legger man ikke mye merke til, den bare er der. Dette skyldes nok i stor grad den sømløse overgangen mellom mellomtone og diskant. Dette er i mine ører en av de absolutt beste høyttalerne jeg har hørt. En annen positiv egenskap er at høyttaleren er relativt enkel å integrere i rommet.

mvh

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Takk for en fin oppsummering, som så vidt jeg forstår bekrefter min beskrivelse av anlegget :)

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Antall liker
243
Torget vurderinger
6
Tenkt noe mer på akustikktiltak Liern? Vet du var i tenkeboksen angående noen plater til å smelle i taket...

Noe av musikken liern liker å fyre av8):

Vedlegg

• 61.9 KB Visninger: 1.144

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Hehe, er det Steven Wilson jeg skimter? Porcupine Tree! ;D

AKA har rett, dette er noe av det jeg hører på - sammen med en masse forskjellig annet. Blir mer og mer jazz, og mye gammel progrock. Men har også sans for nyere saker. Alt fra Tool til Raphael Saadiq.

Angående akustikkplater lar dette vente på seg. Er et spørsmål om i hvor stor grad man skal gripe inn i et naturlig stuemiljø for å skape bedre lyd. Hadde jeg hatt et eget rom til stereo og hifi, hadde jeg ikke vært i tvil. Dessuten synes jeg høyttalerne på forsterker med digital romkorreksjon gjør en sabla bra jobb som det er...

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
DSP. snarvei til god lyd. 8)

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
The times are a-changing... Selv om Bowers & Wilkins Signature Diamond er de beste høyttalerne jeg har hatt noensinne, på alle parametre, begynner jeg å fundere på å prøve noe nytt. Høyttalerne vurderes derfor solgt. Se annonse på bruktbørsen eller ta kontakt med meg via epost eller pm dersom du er interessert :)

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Dette er spennende! Vet det kommer inn noe nytt, men hva?

Kan du røpe noen tanker? Når passer det å få til lytting? Skulle gjerne hørt B&W før de forsvinner.

Mute

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
9
Sted
Skien
Torget vurderinger
0
Tom stue nye muligheter :eek:

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Lenge siden siste oppgradering av tråden, og det har skjedd endel med anlegget de siste to årene. En liten teaser:

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Sonos-systemet kan styres herfra, men også fra Iphone eller Ipad

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
"Even the smallest of the three loudspeakers -the B20- impresses with its dynamic zest for action, full-bodied and detailed sound."

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
"The aim of the new Classic Line Preamp 099 is to take account of the growing popularity of digital sources and to unite picture and sound."

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
"The Burmester stereo power amplifier 956 MK 2 expands our family of internationally high acclaimed power amps 911 MK3 and 909. Like all amplifiers from Burmester the 956 MK2 is, of course, completely balanced and DC-coupled without any distorting capacitors in the signal path. The transistors of the output stages are placed on the oversized heat sinks that form the sides of the housing. The driver stages, however, are located on a separate internal heat sink. This keeps the wide temperature fluctuations of the heat sinks from shifting the working points of the amplification section. In addition to that, there is a protection circuit outside of the signal path, which monitors the 956 during operation for overheating, DC offset and overdrive.
The use of exclusively premium wiring ensures that the high currents of the power amplifier reaches the massive bindings posts without loss. The result is a sound impression, characterised by a high spatial resolution, warm and melodious sound, completed by a extremely low distortion factor."

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
The Roksan Radius 5 combines high quality audio performance with breathtakingly beautiful aesthetics.

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
"The Sonos ZP-90 is a fabulous product. Massive amounts of time have spent on design. The ZP-90 has one of the best interfaces around. It's obvious of the efforts put into the functionality of the unit, and not so much into the audio quality.This is where we come in! The Sonos Reclocker modification is now available. This upgrade entirely replaces the mediocre Cirrius Logic CODAC and the associated high jitter clocks. The mod was designed to integrate the SONOS system into a high end audio system through an outboard Digital to Analog Coverter. The sonic benefits are quite dramatic. An entire level of low level grunge (harsh) is removed from the sound. This improves the low level detail and imaging. The bass is now much tighter and controlled inner detail and transient attack are both greatly improved.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
4.010
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Fantastiske bilder og bolig!

Topp Bunn