LIKER !!

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.880
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Det hadde jo vært kjekt om 'liker' hadde blitt brukt når noen faktisk skrev noe informativt, lurt, morsomt, artig, velfundert eller saklig. Nå er det vel mest "Å nei, se noen postet et bilde av et platecover fra en plate jeg liker'. Slik sett går det inflasjon i liker om den utvannes til ubetydelighet og blir bare en konkurranse i å poste flest mulig platecover som alle i likerklikken gjenkjenner. Ikke det, musikktips er jo noe av det mest nyttige vi finner her på sentralen, men når noen har satt dylanplaten på repeat og dette fører til at folk blir forfjamset og etterlyser enda flere liker slik at de kan holde trutt så snakker vi om hyperinflasjon på tysk mellomkrigsnivå.

Vis vedlegget 175143

Strengere rasjonering må til. Maks 5 gratis liker hver dag. Utover det må man ta fra sine egne, og dele dem videre. 15 liker = 5 gratis og 10 minus fra din egen likerkonto.

Vis vedlegget 175144

Totalt uenig.

Liker IKKE.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
ja gud forby.
Musikksider med innhold kan fort bli bråkjedelig.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
....Det går fort inflasjon i disse kameratslige "liker" trykkene..
Ofte kan det minne om "follow your leader", og jeg er enig i alt han sier.
Har sett en del slike, flaut (på deres vegne)

Det er noen småhøvdinger her inne, nevner ikke nicknames, men jeg tror de fleste med selvstendig tankegang har sett det.

Det må være måte på selvforherlighet når det gjelder å beundre seg selv
Siden jeg pt. tilfeldigvis er høyt oppe på denne liker-statistikken, så er det nokså vanskelig å ikkje tro at inlegget ditt er myntet på bl.a. meg.
Spesielt siden jeg har blitt kalt en "selvforherligende idiot" av andre her inne tidligere.

Det eneste jeg har ønsket (i lyttetråden og andre tråder) er å spre glede og interesse for musikk som engasjerer og opptar meg, intet annet. Så hvis det er slikt at folk mener det er selvforherligende beundring, så er det egentlig ganske trist... Får vel heller bare holde kjeft heretter da.

Enig i at mange (meg selv inkludert) kan ha noe lav terskel for å like et inlegg (kanskje især i lyttetråden), og personlig prøver eg å ikkje donere de til bare et platecover, men heller klaske de ut når noen skriver en linje eller to om skiva som står på. Da gir jeg heller en "liker" til en plate eg syns er middels framfor en "liker" til bare et tomt innlegg med en plate eg virkelig digger.

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
20.880
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
tenke seg til at det å like noe, sette pris på noe er et problem. Har vi ikke større problemer står det pokker så bra til her, bedre en jeg trodde......
Jeg liker dette innlegget. Humørløsheten hos enkelte er utrolig! Det er pokker meg ikke verre enn at man lar være og gi liker om man ikke vil, og lar andre gjøre det om de vil. Herregud! Å bruke tid og krefter på slikt får meg virkelig til å lure på hva som feiler enkelte.

V

vinyl-jønki

Gjest
Uff, der trykket jeg på liker for mange ganger.Er vel noen som ergrer seg over det.
Tror ikke jeg bryr om det.
At det er et problem forstå det den som kan.

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
878
Sted
Tromsø
Man må ikke glemme at det ikke bare handler om hifi; det handler også om musikk og jeg vet at jeg ihvertfall setter veldig stor pris på alle de nye impulsene og idèene (og ikke minst kunnskapen) som dukker opp i 'Hva lytter du til'-tråden. Om det er denne tråden som har utløst misnøyen syns jeg igrunn det bare er bedrøvelig. Og smålig. Bedrøvelig og smålig.

Sist redigert:
Ble medlem
30.04.2008
Antall liker
1.398
Townes som er en hederskar og en sentral bidragsyter i en svært vital og viktig tråd, og som aldri har fremhevet sin person på bekostning av musikken han deler, han klarer noen her inne å fornærme. Det er en skam å behandle mannen på den måten.

Hvis det er så vanskelig at jeg gir uttrykk for å like noe, så får heller funksjonen fjernes. For et tulle-problem. At det går an...

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Det kjedeligste er å se enkelte bruke krefter på bidrag som for noen er gledelig informativt, mens de drukner i "humor" på repeat, ikke alle evner å være tidløse som Monty Python. Ellers har vi OT-avdelingen, som mulig ikke gir den status i statistikken enkelte tilsynelatende har behov for.

jepp, jeg er selvhøytidelig humørløs, vet.

bia

9% Slip
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
3.896
Torget vurderinger
9
Sånn før det tar av her, får vi huske at det stort sett er godt voksne menn her inne - som tåler at andre kan ha forskjellige tanker og meninger :)

mvh

Topp Bunn