PeriodeLytter
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 26.02.2013
- Antall liker
- 3.380
Denne dukket opp når jeg forsøkte søke opp mer info om beregning av sikring. Dessverre mangler den referanse men trolig kan info ha sitt opphav fra et dataark fra en trafoprodusent.
Trafo VA / Nettspenning * 1,5 = 24VA / 240V * 1,5 = 150mA slow blow
Her er det kun tatt hensyn til å beskytte trafo og jeg søkte lande verdi under sikkerhetsmarginen på 167%. Så får vi se om den faktisk tåler oppstartsstrøm.
Har omsider ordnet med å bestille deler til prosjektet. Kondensatorer landet omsider valget på Nichicon UHE Series som har rimelig lang levetid og tåler 4A+ ripplestrøm. Den lekker litt mer enn de beste fra Wurth, men koster omtrent det halve.
Sikringer for primærsiden ble røfflig beregnet som følger:If the primary protection is 167% or less than the primary full load current, secondary protection is not required.
If the primary protection is greater than 167% but does not exceed 250%, you must provide secondary protection that does not exceed 167%.
Trafo VA / Nettspenning * 1,5 = 24VA / 240V * 1,5 = 150mA slow blow
Her er det kun tatt hensyn til å beskytte trafo og jeg søkte lande verdi under sikkerhetsmarginen på 167%. Så får vi se om den faktisk tåler oppstartsstrøm.
Har omsider ordnet med å bestille deler til prosjektet. Kondensatorer landet omsider valget på Nichicon UHE Series som har rimelig lang levetid og tåler 4A+ ripplestrøm. Den lekker litt mer enn de beste fra Wurth, men koster omtrent det halve.