En forskjell fra konvensjonell rett og lukket linjekilde er at "Moelva" er en 3- veis hybrid som må kjøres aktivt med dsp/ xo. Så må den tunes der den skal stå og fremføre. Her kreves en eminent pianostemmer med (h)år på ryggen og de riktige instrumenter. Det var Snickers som tunet inn komboen Tonalab ( hypex- base) og Bendit.Jeg tror at hadde du stilt med den på Silverstone i dag, hadde du nok spurt om de har noe som går mye bedre
Jeg begynte med Hegel ca 120 w på mine linje høytalere, da jeg byttet dem med otl rørforsterkere var forbedringen formidabel i mine ører. Grunnen til at jeg nevnte dette er at nå er høytalerne åpne, og lette og gjøre forandringer hvis man skulle vurdere det. Ferdig limt sammen kan det fort bli arbeidskrevende.
At det og bruke en utvendig Dsp og forsterker som prinsipp skulle resultere i et dårligere lydmessig resultat, er uforståelig for meg. Enkelhet, design og konevennlighet, er helt klart bedre som alt i en boks.
Kan det være relatert til hvor flink man er til å sikre passelig kjøling i forhold til bruk?Eneste kjipe med plateforsterkere er deres tendens til tidlig død. En kjapp titt på forum rundt omkring viser at Hypex sine plateforsterkere er ingen unntak. Burde være et mindre problem med de som har vifter.
Dønn enig - takk for at noen sier fra!Hvorfor denne kveruleringen rundt et produkt som åpenbart er smart, av meget høy kvalitet tatt frem av folk med både kompetanse og erfaring.....
De blir sabla varme ja, selv montert i friluft. Jeg har hatt bra erfaring med FusionAmp serien så langt, men de eldre som feks AS2.100 holdt bare noen få år.Eneste kjipe med plateforsterkere er deres tendens til tidlig død. En kjapp titt på forum rundt omkring viser at Hypex sine plateforsterkere er ingen unntak. Burde være et mindre problem med de som har vifter.
Nei, det kan jeg aldri tenke megKan det være relatert til hvor flink man er til å sikre passelig kjøling i forhold til bruk?
Dagens serie er vel ikke særlig plaget av dette, da hadde vi nok sett betraktelig mer på forumene rundt om. De som har drevet med effektforsterkere basert på Hypex i noen år bekrefter også lav feilrate.Eneste kjipe med plateforsterkere er deres tendens til tidlig død. En kjapp titt på forum rundt omkring viser at Hypex sine plateforsterkere er ingen unntak. Burde være et mindre problem med de som har vifter.
Ja det stemmer, har bygga noen flerkanals Hypex til to av barna, de står på 24/7 hele året og funker brillefint.De som har drevet med effektforsterkere basert på Hypex i noen år bekrefter også lav feilrate.
Mulig, jeg slo de fra meg etter å ha lest litt på forumer etter jeg opplevde at to plateforsterkere av den gamle serien pluss ncore forsterkerne i begge Kii Three døde.Dagens serie er vel ikke særlig plaget av dette, da hadde vi nok sett betraktelig mer på forumene rundt om. De som har drevet med effektforsterkere basert på Hypex i noen år bekrefter også lav feilrate.
Og så koster de jo veldig lite i det store bildet.Tenker at det går fint som snus med tilstrekkelig kjøling. Uansett er det ikke noe krise om forsterkeren med innebygd dsp skulle finne på å bevandre de evige jaktmarker da alle dsp-innstillinger kan lagres på pc og lastes inn igjen i ny forsterker/dsp løsninger.
For de som skulle være bekymret for at man må begynne på nytt igjen om uhellet var ute
Det er noen tråder med spekulasjoner om at de blir for varme / har kondiser med for kort levetid, men jeg har sett få eller ingen dokumenterte tilfeller av noen som faktisk sitter på en død plateamp. Er vel typ ett dokumentert tilfelle på ASR, og de selger jo i bøtter og spann av disse, i tillegg til alle modulene som selges til OEM.Mulig, jeg slo de fra meg etter å ha lest litt på forumer etter jeg opplevde at to plateforsterkere av den gamle serien pluss ncore forsterkerne i begge Kii Three døde.
Det er jo nettopp slike vinduer oppe og nede på platen. Men hvis man bygger et vesentlig større rom så kan man naturligvis gjøre dette i selve kabinettet også. Bedre med for mye lufting enn for lite!Tror man bør herme etter Australiere som bygger hus, som hvis konstruksjonen tillater det har lavt og høyt plasserte vinduer slik at varmluften som stiger opp og ut og tas inn via de nedre vinduene lager en naturlig sirkulasjon.
Fra kenguru-hus til høyttalere betyr dette innbygningsrom for disse plateforsterkerne bittelitt større enn hva produsenten krever, og da selvfølgelig med muligheter for inntak av luft under forsterkeren og tilsvarende utlufting over. Dette innbygningsrommet bør like selvfølgelig være sitt eget rom og ikke en del av selve høyttalerkassa.
Jeg vet - men tror de originale er for små og at man med fordel bør lage større plass rundt ampene.Det er jo nettopp slike vinduer oppe og nede på platen. Men hvis man bygger et vesentlig større rom så kan man naturligvis gjøre dette i selve kabinettet også. Bedre med for mye lufting enn for lite!
Jeg har målt over flere dager og under tildels heftig trykk på 10D, der er det til overmål to drivere i parallell så forsterkeren har en ganske utakknemlig last, og det fungerer veldig greit. Men igjen, bedre å ha for mye enn for lite!Jeg vet - men tror de originale er for små og at man med fordel bør lage større plass rundt ampene.
Forstår det som du benytter S-S Discovery 4 Ohm subdrivere, mener du to slike i paralell? Hvis så er tilfelle, tåler Hypex’ene mer enn i hvert fall jeg trodde de gjorde.Jeg har målt over flere dager og under tildels heftig trykk på 10D, der er det til overmål to drivere i parallell så forsterkeren har en ganske utakknemlig last, og det fungerer veldig greit. Men igjen, bedre å ha for mye enn for lite!
Sitter nettopp i en flott by i Tyskland (Schwerin) og koser meg med en pilsner@inselwind hvordan går prosjektet?
Lå der en langhelg og ventet på en elektrisk komponent til gamle National i Drammen, fra tiden jeg kjørte trailer, sågar lenge før muren ble revet - husker Schwerin som et sted man burde komme tilbake til en hel uke bl.a. for slottsbesøkSitter nettopp i en flott by i Tyskland (Schwerin) og koser meg en pilsner
Kommer plutselige oppdateringer fra mot slutten av måneden
Da vet man at man snakker med en ekte entusiastGleder meg allikevel til å komme hjem og fortsette med linjekildene til uka
Foruten å være entusiast, for det er de jo begge både inselwind og W.Sand, og jeg har også sagt dette "ørten" ganger tidligere - brukte en times tid bare på "befaring" av kjøkken og øvrige interiørdetaljer inselwind har laget før jeg viet høyttalerne oppmerksomhet (som jeg hadde reist flere timer for å oppleve).Da vet man at man snakker med en ekte entusiast
Kom deg hjem og jobb for svingende. Livet blir jo kjedelig uten noen oppdatering ang linjer.Vis vedlegget 831681 Vis vedlegget 831682
Smakfulle Bratwurst og noen fine kjøttstykker fra den lokale slakter'n ... Kombinert med godt tilbehør, selskap og så er ferielivet herlig..
Gleder meg allikevel til å komme hjem og fortsette med linjekildene til uka
Snickers skrev: " Er det et vesentlig poeng med hullene i de horisontale platene? Det gir en ganske stor dimensjon i høyden i det innvendige kammeret som kan gi rom for litt vanskelige resonanser. Dere bør i hvertfall legge horisontale dempeplater ifm disse platene med hull i slik at det blokkerer flow-sonene. "Hullene er mellom de 4 seriekoblede enheter som jobber i samme trykkregime. (Seriekoblede enheter må som kjent ha samme luftfjær). Kammere er så å si idenstiske, derfor er jeg ikke bekymret med det i mente og "flow", blir neglisjerbar. Men: refleks mellom topp & bunn bør brytes i HT-kollonner. Vi innfører derfor enkle "dyser" i hullene. Ikke som "KEF metamaterial" eller Børresens sluk-rister, men noe som duger minst like bra, følg med.