Tenkte jeg skulle holde litt lav profil fra nå og holde foreløpige observasjoner og målinger litt internt til alt er på plass og oppretter egen tråd men jeg klarer ikke å la være, jeg må dele litt mer glede!
Etter gårsdagens vellykkede dempeøkt sammen med
@inselwind fikk jeg i tillegg rettet opp en (romrelatert) dipp mellom 300-400Hz som jeg målte i Moelva samt centerkanal (refleksjon fra bakvegg tipper jeg). Og med en liten "kosetilt" som blir til omtrent 8dB totalt . Da måler det slik fra MLP:
Vis vedlegget 872079
Er fornøyd med dette selv om dypbassen tar sin tid. Sånn er det bare i det rommet... Men ganske pent fra 40-50Hz og oppover hvor Moelva tar over showet.
Så satt jeg på denne i Auro3D (hvor frontene gjør mesteparten av jobben, resten lager bare litt ekstra høyde og bredde):
Vis vedlegget 872065
Midt i låta (Joshua Fit the Battle of Jericho) en plass så er det en trommesolo med meget bra dynamikk og dødskul nærfelt mix. Den tar nok livet av mange småhøyttalere... Fikk litt hakeslepp i det 24x5" mellombasser + 12x7" subber + 2x13,5" + 2x16" dypsubber med totalt 7kW RMS via 2x16A kurser trommet i vei på full fres (dvs, volumet sto på "0" som er referansenivå ++
)! Dette spiller veldig bra på Westminster med 2x15" hornbasser og 4x18" servosubber men det var rett og slett skremmende på Moelva! Kjempetøft
Jeg gliste akkurat like bredt som Marit Carlsen på bildet der