FZ skrev:
Wergeland skrev:
Det frister ikke noe mer når man leser FZ som mener at man må få en kar flydd over fra Skottland som må bo hos deg en hel helg for å få justert spilleren noenlunde optimalt.
Han kommer fra Leicester og vi gjorde flere ting enn å skru LP12. Det var forøvrig 4 LP12'ere, mine 3 og min søsters som ble skrudd helt fra hverandre og satt sammen igjen. Og det ble ikke "noenlunde optimalt", det ble så bra det er mulig å få dem.....
Og det var sikkert hyggelig og sosialt ut over justeringen av spillerene, akkurat som det er hyggelig å diskutere og dele erfaringer med LP12, audio, musikk og andre off topic emner på forumet til Linn og Naim. Men her blir det med en gang uhyggelig om noen nevner LP12; da kommer monstrene ut av skapet og bare
må si sin mening om filtmatter og fjærer. Det patetiske er at flesteparten ikke har førstehåndserfaring med spilleren og de andre baserer sine utsagn på erfaringer gjort for lenge, lenge siden.
De aller fleste audiomerker/produkter har sine "guruer", være seg Nordost, Avantgarde, 300B eller Rega. Vi som eier LP12 er veldig heldige som har Peter som eier bytikken Cymbiosis i Leicester. Det betyr ikke at vi ikke får god lyd ut av spilleren uten råd fra ham, men han er en stor ressurs som villig deler sine erfaringer.
Angpående justeringer så har jeg selv montert Keel, arm, Lingo, Pu og justert fjærene på min LP12. Det tar ikke lang tid og det er morsomt og tilfredstillende arbeid. Og den spiller bedre en noen annen kilde jeg har hørt, dette inkluderer de andre grammofonene jeg har eid fra Rega, Clearaudio, Thorens og DPS. Mye bedre.