Linn Sondek LP12/Lyra Kleos - hjelp ønskes

BBoogie

Medlem
Ble medlem
28.06.2010
Antall liker
5
Kan noen tilby proff assistanse på
justering av LP12 og optimal Kleos montering i Stavanger?

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.631
Torget vurderinger
49
A-Varer i Sandnes er sertifisert tror jeg.

Mongo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2008
Antall liker
179
Torget vurderinger
1
Har en jig til låns- hvis det er ønskelig!

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Antall liker
1.863
Sted
Sunndalsøra
Lyra Kleos er en fantastisk pickup. Var hos en kamerat og det ble en duell mellom en CD spiller på nærmere 500k og vinyl oppsett på rundt 250k. De fleste sier at vinyl er anderledes, men hadde også en mere frigjort lyd og tyngde i både kontrabass og stortrommen på dette anlegget. Elles synes jeg bekkenet hadde mere naturlig utkling(sustain) som ble testet på en direkte gravert plate og en CD remastered I japan fra samme orginale analoge mastertape. Eieren ble også overrasket .

Sist redigert:

Sigma62

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.03.2016
Antall liker
735
Lyra Kleos er en fantastisk pickup. Var hos en kamerat og det ble en duell melonen en CD spiller på nærmere 500k og vinyl oppsett på rundt 250k. De fleste sier at vinyl er anderledes, men hadde også en mere frigjort lyd og tyngde i både kontrabass og stortrommen. Elles synes jeg bekkenet hadde mere naturlig utkling(sustain) som ble testet på en direkte gravert plate og en CD remastered iJapan fra samme orginale mastertape. Eieren ble også overrasket .
Hvilken cdspiller koster 500.000?

PederP

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2019
Antall liker
22.257
Sted
Nordvest på Jæren
Torget vurderinger
4
Høres ut som du har erfaring?
Eg byter jamt og trutt heime, og har hjelpt kompisar med oppsett opp gjennom åra, så litt erfaring har ein jo fått etterkvart.

Erfaring, som du veit, er den egenskapen som gjer at du kjenner igjen ein tabbe når du gjer han ein gong til...

;)

BBoogie

Medlem
Ble medlem
28.06.2010
Antall liker
5
Eg byter jamt og trutt heime, og har hjelpt kompisar med oppsett opp gjennom åra, så litt erfaring har ein jo fått etterkvart.

Erfaring, som du veit, er den egenskapen som gjer at du kjenner igjen ein tabbe når du gjer han ein gong til...

;)
Har du erfaring med LP12 justering også?

Topp Bunn