Digitale avspillere Lite om ingen forskjell mellom strømme/digitale kilder....?

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.596
Sted
Stavanger
Hvis det er noen nick alias'er/pseudonymer så kan det ikke være hifi interesse som er i høysetet, ihvertfall.

A

ANM

Gjest
ANM, hvorfor forsøker du å drite ut de enkeltpersonene du er uenig med?

Blir HFS et bedre sted av det?
Vel, går jeg til bakeren er jeg ikke ute etter svar på om føflekken på forhuden er ondartet, like lite som jeg er ute etter å få tips om svindel fra en noname iPad fan, fordi jeg har kjøpt en liten boks for å underlette mitt digitale liv, når jeg bare uttrykket et ønske om integrering av Spotify i et operativsystem.
Skulle ha lagt på noen smileys, for det vakke så vondt ment.

Forresten sikker på at du kan google frem noe om forumtrivsel, slik at du slipper å danne en egen mening og kan fortsette dine observasjoner og studier av oss gale på trygg menigsløs avstand. Proxy debatteringen din har jaggu gjort det trivelig her til tider forresten... Fei for egen dør!

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Antall liker
4.079
Torget vurderinger
0
ANM, hvorfor forsøker du å drite ut de enkeltpersonene du er uenig med?

Blir HFS et bedre sted av det?
Forresten sikker på at du kan google frem noe om forumtrivsel, slik at du slipper å danne en egen mening og kan fortsette dine observasjoner og studier av oss gale på trygg menigsløs avstand. Proxy debatteringen din har jaggu gjort det trivelig her til tider forresten... Fei for egen dør!
ANM, jeg forsøker å rette sarkasme og satire mot grupper (dvs. sterke grupper på HFS à la vinylmafiaen og alle med store elektroniske bokser) og ikke mot enkeltpersoner. Det er forskjell på å gå på enkeltpersoner og å spare kruttet til gruppekarakteristikkene. Den velkjente pønkertråden var sånn sett full av åpenbare (bl.a. i tekst med lenker til Wikipedia-definisjoner av slike stilistiske grep) hint og advarsler om at her vanket sarkasme, ironi og satire som språklige virkemidler.

Skjønner ikke hvorfor du fyrer opp sånn hver gang noen debatterer mot deg.

Forsøk å hente frem julestemningen igjen :)

A

ANM

Gjest
Ok siden det er jul og vi snakker om tohodede monster.:)

Melodi: Disneys Snøhvit og de syv i julekavalkaden

Hesten den har fira ben
Hønan den har två
Kuken den har ingen ben, men den kan stå endå...HEI!

Sist redigert:
A

ANM

Gjest
ANM, jeg forsøker å rette sarkasme og satire mot grupper
Du har nå en gang bevist at et forsøk er det første skrittet på veien til å mislykkes og du har ertet på deg og fornærmet langt triveligere enkeltpersoner enn hva jeg har klart....

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
3.596
Sted
Stavanger
går jeg til bakeren er jeg ikke ute etter svar på om føflekken på forhuden er ondartet
Hehehehe - du går ikke rundt grøten, ihvertfall.
Og jeg som trodde at om noen kunne gjøre dette i praksis, så var det deg?
Du får sende et bilde på PM til Dr. Distinctive :p

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Kjære meg.....
Dette er nettopp grunnen til at jeg har til dels gitt opp HFS.....

Her stiller jeg ett relevant spm der jeg opplever svært små forskjeller i lydkvalitet ifra Spotify Connect til bitperfect rippet WMA på dyrt utstyr....
Så ender det i drittslenging mot hverandre og det evinnelige jeg har rett-du har feil blabla.....

Dog... tar gjerne imot flere betraktninger rundt hva den opprinnelige posten omhandlet.

thorerjo

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2012
Antall liker
265
Sted
Nesodden
Har erfart de samme.En av mine beste inspillinger "By Myself"med Inger Marie Gundersen spiller lavere på Tidal enn cd.Det er litt dumt da riktig lyttenivå er viktig.

S

svk

Gjest
Cd ripp er kanskje beste løsningen.
Hvem vet?
har rippet deler av cd samlinga over på mobilen,og supplerer med litt streaming itilegg

Schumacher

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.10.2005
Antall liker
97
Sted
Sør-Trøndelag
Dette er faan meg ikke til bli klok på.....
Sitter her nå og hører gjennom Opeth sitt Heritage album.
denne har såvidt meg bekjent bare kommet ut i en utgave.
Her regelrett knuser Embla Classic med nedlastet FLAC lagret på SSD i internminnet TIDAL HIFI på samme.
Mye mer trøkk i alt via Embla,samtidig som det er mer luftig, detaljert og oppløst.
Ellers er det nesten umulig å høre forskjell på samme matreal via Spotify Connect og TIDAL HIFI. Kablet streaming inn i en [FONT=&quot]ESS SABRE32 Ultra DAC.[/FONT]

Midas

Bransjeaktør
Ble medlem
07.01.2015
Antall liker
772
Sted
Stavangerområdet
Tror folk som bruker optisk løsning for signaloverføring skal lese seg opp litt.. Til overføring fra drivverk er det to som duger, det er enten bnc eller aes/ebu. Rca er middels.
Glemte du I2s (LVDS)?
Nei, men har ikke behov for den protokollen.
Hvis det er lydforskjell mellom de ulike overføringsformatene, så må forskjellen ligge i klokkeoverføringen. Alle digital audio formatene (optisk, rca, aes/ebu, bnc) gir for alle praktiske formål bitperfekt overføring. Det følger med sjekksum med lydsamplene, så mottager vet godt når man får feil data. Det låter skikkelig stygt (smell, popp og utfall) når man får feil, og det skjer veldig sjelden. At dataene klusser til klokken er kjent materie. Og således dersom det er klokken som gir lydkarakteren i en overføring, så vil i2s suveren alle disse formatene, for her overføres klokken dedikert og ubesudlet.

Spotify vs Tidal HiFi: Jeg mener å høre en forskjell mellom Spotify og Tidal HiFi. Det er sortere, og klarere lyd på Tidal. Lo-mid låter mindre anstrengt, så skitten gitarmusikk, som U2, sitter bedre på Tidal enn Spotify.... Men til tross, så har jeg sagt opp Tidal til fordel for Spotify. Tilgjengelighet på enheter. Eksistererende spillelister. Discover Weekly. Jeg er nok offer for tiden jeg som alle andre.

Topp Bunn