Lite plass, begrenset med midler - TV lyd

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.982
Antall liker
3.842
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Ser etter etter et lite anlegg til TV stua på hele 12kvm.
Med så lite plass sier det seg selv at det er utelukket med stor receiver og gulvstående eller alt for store høyttaler. Er plankelyd kanskje mest praktikabelt her?
Prislappen bør ligge under 20k

Hadde bla. JBL Bar 1300 i tankene, men tar imot andre gode tips med takk.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.757
Antall liker
21.634
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg tror du vil bli mer happy med en variant av KEF LSX med veggbeslag enn en hvilken som helst planke. På Finn finner du dem med sub innenfor budsjett.
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.982
Antall liker
3.842
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
Hm, leste meg litt opp og de kan ikke konfigureres til et surround oppsett. Blir da kun i stereo i så fall.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.703
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Ser etter etter et lite anlegg til TV stua på hele 12kvm.
Med så lite plass sier det seg selv at det er utelukket med stor receiver og gulvstående eller alt for store høyttaler. Er plankelyd kanskje mest praktikabelt her?
Prislappen bør ligge under 20k

Hadde bla. JBL Bar 1300 i tankene, men tar imot andre gode tips med takk.
Ville holdt meg vekke fra "avtakbare" bakhøyttalere. Blir bare pes og gimmick, og når engang batteriene ikke lengre fungerer, så ender du opp med ingenting med en 2 flotte førstoppere. I den prisklassen får du trådløse høyttalere som du kan fastmontere.

F.eks Harman Kardon Multibeam 1100 m/ sub/satelitter.

Du finner Harman Citation ganske billig på Finn, da de var på Black Friday tilbud til rundt halv pris.

Grei oversikt her selv omden er fra desember 2022: https://www.tek.no/samletest/i/Orep...tion-multibeam-1100-mye-moro-fra-en-lydplanke
 

gwh

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.04.2006
Innlegg
842
Antall liker
627
Sted
Oslo
sAMSUNG q995c er vel på tilbud til 10000,- akkurat nå.
Ny modell er akkuat ankommet, skal være to hårstrå bedre, med andre ord like greit å gå for utgående modell.
 
Topp Bunn