Litt humor påfyll takk!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.572
    Sted
    Endor
    Two elderly ladies had been friends for many decades. Over the years, they had shared all kinds of activities and adventures. Lately, their activities had been limited to meeting a few times a week to play cards.

One day, they were playing cards when one looked at the other and said, "Now don't get mad at me... I know we've been friends for a long time but I just can't think of your name. I've thought and thought, but I can't remember it. Please tell me what your name is."

Her friend glared at her. For at least three minutes she just stared and glared at her. Finally she said, "How soon do you need to Know?"

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.572
    Sted
    Endor
    The Mental Asylum

During a visit to the mental asylum, a visitor asked the Director what the criterion was which defined whether or not a patient should be institutionalized.

"Well," said the Director, "we fill up a bathtub, then we offer a teaspoon, a teacup and a bucket to the patient and ask him or her to empty the bathtub.

"Oh, I understand," said the visitor. "A normal person would use the bucket

because it's bigger than the spoon or the teacup."

"No." said the Director, "a normal person would pull the plug. Do you want a bed near the window ... ?"

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.572
    Sted
    Endor
    35 years of marriage

After 35 years of marriage, a husband and wife came for counseling. When asked what the problem was, the wife went into a tirade listing every problem they had ever had in the years they had been married. On and on and on: neglect, lack of intimacy, emptiness, loneliness, feeling unloved and unlovable, an entire laundry list of unmet needs she had endured.

Finally, after allowing this for a sufficient length of time, the therapist got up, walked around the desk and after asking the wife to stand, he embraced and kissed her long and passionately as her husband watched - with a raised eyebrow. The woman shut up and quietly sat down as though in a daze. The therapist turned to the husband and said, "This is what your wife needs at least 3 times a week. Can you do this?"

"Well, I can drop her off here on Mondays and Wednesdays, but on Fridays, I fish."

haraldo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Antall liker
    2.572
    Sted
    Endor
    Johnny

Teacher asks Johnny what he want to be when he grows up?

"I Wanna be a billionaire, go in to the most expensive club, take the best B!tch, take her in my Ferrari to my place in Paris, and bang the sh!t out of here 4 times a day for the rest of our lives...

The teacher, not knowing what to do with the bad behavior of the child decides not to give importance to where at he said and then continues the lesson:

"And you, Tanya?"

"Ma'am, I want to be Johnny's B!tch..."

Festus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Antall liker
    3.559
    Torget vurderinger
    3
    Dagens quiz - navn på skuespiller ?

106BEC2C-A23B-452C-BF4E-B9ADAE17AF33.jpeg

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.415
    20230618_110146.jpg

Sakset fra gårsdagens avis. Dagens Næringsliv har funnet opp en ny type rakett.

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.415
    Hva var det som var morsomt her?
    Skal gå med på at den ikke var veldig morsom, men det dreier seg om dårlig journalistarbeid. Jeg er første landkrabbe i en familie som har vært sjømenn, fiskere og hvalskyttere, og for meg blir "sjøfartsmissil" temmelig komisk. I marinen heter det sjømålsmissil.
    En kompis og kollega av faren min var chief på et tankskip som gikk i "Gulfen" på åttitallet. Kollegaen hans, styrmannen, stod på broen og så Exocet'en ("sjøfartsmissilet") kom susende mot dem i bølgetoppshøyde. Rett etter på smalt det noe jævelig, men skipet seilte uanfektet videre med stort hull i skutesiden. Missilet søkte etter det varmeste punktet, og heldigvis var det en av de tomme tankene. Reidar fortjente krigstillegget på 200 prosent.

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    16.925
    Sted
    Østfold
    Skal gå med på at den ikke var veldig morsom, men det dreier seg om dårlig journalistarbeid. Jeg er første landkrabbe i en familie som har vært sjømenn, fiskere og hvalskyttere, og for meg blir "sjøfartsmissil" temmelig komisk. I marinen heter det sjømålsmissil.
    En kompis og kollega av faren min var chief på et tankskip som gikk i "Gulfen" på åttitallet. Kollegaen hans, styrmannen, stod på broen og så Exocet'en ("sjøfartsmissilet") kom susende mot dem i bølgetoppshøyde. Rett etter på smalt det noe jævelig, men skipet seilte uanfektet videre med stort hull i skutesiden. Missilet søkte etter det varmeste punktet, og heldigvis var det en av de tomme tankene. Reidar fortjente krigstillegget på 200 prosent.
    Jeg var minedykker i marinen selv, og hadde blant annet opplæring i alle mulige typer våpen, inklusive jagerfly og helikoptere for å lære å klassifisere og tilintetgjøre hva det skulle være. Jeg må si at ut fra min bakgrunn er det vanskelig å reagere på en såpass marginal upresishet som det.

Men uten å ha sett artikkelen ser det jo ut som en samtale mellom en leder enten politisk eller innen forsvaret i Norge og Zelensky, ordrett sitert, og da må man kanskje rette kritikken en annen vei?

Elmer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Antall liker
    2.785
    Exocetmissilet er ikke et missil med infrarød søkerteknologi, men derimot utstyrt med aktiv radarsøker. Og den heimer inn på radarsignalets reflekterte "tyngdepunkt" og høydemålerens signal benyttes så i computeren som beregner å treffe like over vannlinja. At den traff i en tom tank var bare tilfeldig.

Men jeg vet faktisk at rådgiveren for norske rederier spredte den feilaktige opplysningen at Exocet var varmesøkende, og anbefalte å spyle ned fartøyene for å kjøle dem ned. Det kunne i verste fall ha den motsatte effekt, da vanntåke faktisk kan øke radarsignaturen til skipet !

Det er heller ikke morsomt.

Sist redigert:
    A

aardappeleter

Gjest
    Nå er jeg verken sjømann, missilskytter, eller sprengningsekspert ut over et lite kurs i å ødelegge ting med TNT på pitroppsjefskurs for gode 25 år siden (omskolert fra gevær, så det ordentlige kurset hadde jeg ikke).

Tanken som melder seg i historien om treffet i den tomme tanken, er fravær av fordemming. Stor tom tank, masse luft og mer eller mindre samme tykkelse på skott og dekk mot fri luft som mot stabiliserende væske i andre tanker vil vel lede all ekspansjon ut av skipet. Regner med at et treff selv i en tank med sjøvann ville gjort at energien hadde forplantet seg til resten av båten på en mye mer alvorlig måte.

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.415
    Jeg var minedykker i marinen selv, og hadde blant annet opplæring i alle mulige typer våpen, inklusive jagerfly og helikoptere for å lære å klassifisere og tilintetgjøre hva det skulle være. Jeg må si at ut fra min bakgrunn er det vanskelig å reagere på en såpass marginal upresishet som det.

Men uten å ha sett artikkelen ser det jo ut som en samtale mellom en leder enten politisk eller innen forsvaret i Norge og Zelensky, ordrett sitert, og da må man kanskje rette kritikken en annen vei?
    Du har i hvert fall tilintetgjort min lyst til å prøve å gjøre marginale upresisheter morsomme. Jeg gremmes over å ha startet denne offtopic'en.
    For øvrig, god sommer alle sammen.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn