Jag heter Maria, är ny i byen och vill gärna ha vänner...
Ja, jag har alltså just flyttat hit och vill gärna ha nya vänner, riktiga vänner, Facebook-vänner har jag redan. Så jag tänkte; jag gör som man gör på Facebook.
Nu har jag i snart en vecka gått runt på gatorna och berättat för de människor jag möter, vad jag ätit, hur jag mår just nu, vad jag gjorde i går kväll, vad jag ska göra i morgon, hur min katt mår och vilka sit-com-serier på TV som jag tycker bäst om.
Jag har delat ut bilder på huset där jag bor, på min katt, på lunchen jag åt i går, bilder när jag badar, tvättar håret och när jag är på Coop och handlar, bilder från mitt jobb på Posten och bilder när jag tränar.
Jag har noga lyssnat på vad folk som jag möter på gatan pratar med varandra om, och när jag känner att jag håller med dem, då ger jag ”tummen upp”. Är det något jag inte håller med om, då blir det ”tummen ner”.
Det här fungerar riktigt bra. Efter bara en vecka har jag nu fyra följare; två poliser, en läkare och en psykiatriker.
Kunne godt vært standardutrustning på offentlige toalett.. man skal ikke bruke lange tiden på do før det har vært innom 4-5 stykker som vipper’n ut, gjør sitt, vipper tilbake og går rett ut døra igjen.
En same stod i retten og anklaget for voldtekt.
Dommeren: Du er nå funnet skyldig i voldtekt. Har du noe formildende å si til ditt forsvar før vi avsier dom i saken?
Samen: Ja, det har jeg. Jeg tok henne jo bakfra så hun kunne jo gå hjem hvis hun ville.
Det sägs att detta är sant och verkligen hänt. Men det troliga är väl att det är en s k "vandringssägen", som finns i flera länder.
På en föreläsning på läkarutbildningen på universitetet höll en professor ett föredrag där han bland annat berättade att manlig säd innehåller mycket glukos. En ung kvinnlig student räckte då upp handen och frågade:
"Om jag uppfattat det rätt så finns det mycket glukos i manlig säd precis som det finns i vanligt socker?"
"Stämmer", svarade professorn.
"Varför smakar det då inte sött?", frågade studenten.
Efter en stunds total tystnad brast alla åhörare i salen ut i gapskratt. Den stackars studenten blev knallröd i ansiktet när hon insåg vad hon sagt, plockade ihop sina böcker och lämnade salen utan ett ord. När hon var på väg mot föreläsningssalens dörr gav dock professorn ett numera klassiskt svar på hennes fråga:
"Det smakar inte sött eftersom de söta smaklökarna sitter på tungspetsen och inte i halsen".
Hon kom aldrig tillbaka till kursen.