Hva slags betal.abonnement har du for å se det, da?? Pengejaget er i ferd med å ødelegge de fleste sporter vi så på før.. det må nødvendigvis slå tilbake i form av sterkt reduserte reklameinntekter som er det de internasjonale forbundene jakter etter, ettersom stadig færre gidder å betale i dyre dommer for å se på...Nå gleder jeg meg til å se skøyteløp på TV....
Bør jeg søke profesjonell hjelp?
Det blir vel slik taxinæringa har utvikla seg, fordi færre er villig til å betale en stadig høyere pris, så må prisen stadig settes opp.Å drive som profesjonell sportsutøver koster penger. De har ikke tid til å ha en vanlig jobb.
TV-selskapene må derfor betale penger for å vise sporten, slik at utøverne kan fortsette med utøvelsen.
TV-selskapene må tjene inn disse utgiftene og få dekket sine egne utgifter -- derfor må vi som seere betale for å se på
utøverne.
Kan da ikke være så vanskelig å forstå?
Bedre selvsagt når alle var amatører og NRK hadde monopol.
Det er lenge siden topputøverne i de langt fleste vinteridretter var amatører... Pengegaloppen har gått helt av skaftet i de siste par år...Å drive som profesjonell sportsutøver koster penger. De har ikke tid til å ha en vanlig jobb.
TV-selskapene må derfor betale penger for å vise sporten, slik at utøverne kan fortsette med utøvelsen.
TV-selskapene må tjene inn disse utgiftene og få dekket sine egne utgifter -- derfor må vi som seere betale for å se på
utøverne.
Greit nok, men hva med lønnsnivået?Å drive som profesjonell sportsutøver koster penger. De har ikke tid til å ha en vanlig jobb.
utøverne.
Nei, det er ikke vanskelig å forstå i det hele tatt.Å drive som profesjonell sportsutøver koster penger. De har ikke tid til å ha en vanlig jobb.
utøverne.
Hva har Google og Meta skjønt?Det er lenge siden topputøverne i de langt fleste vinteridretter var amatører... Pengegaloppen har gått helt av skaftet i de siste par år...
Hoppuka er et godt eksempel... de mangler også sponsorer, og det blir ikke bedre ved at stadig mindre vises på norsk TV..
Ok - jeg forstår på en måte hva du argumenterer mot,Det er lenge siden topputøverne i de langt fleste vinteridretter var amatører... Pengegaloppen har gått helt av skaftet i de siste par år...
Hoppuka er et godt eksempel... de mangler også sponsorer, og det blir ikke bedre ved at stadig mindre vises på norsk TV..
Problemet nå er at de selger delene til en gruppe events til flere oppkjøpere. For eksempel Tour de Ski, Håndball EM og Hoppuka er fordelt på flere kanaler slik at man må ha abonnement på 3-4 kanaler for å få med seg ett arrangement. Jeg mistenker at neste OL blir fordelt på så mange kanaler at det bare er så vidt folk føler de må ha et abonnement på hver av dem for å få noe sammenheng.Å drive som profesjonell sportsutøver koster penger. De har ikke tid til å ha en vanlig jobb.
utøverne.
Drit i sk/langrenni, det er vel bare Nordmenn og Svensker som er interesserte..... jeg har gjort abonnement på DAZN for å se boksing..... for å se på Usyk gjentatte ganger knuse den Skotske dritsekken .... faktisk min frue som drar dette behovetProblemet nå er at de selger delene til en gruppe events til flere oppkjøpere. For eksempel Tour de Ski, Håndball EM og Hoppuka er fordelt på flere kanaler slik at man må ha abonnement på 3-4 kanaler for å få med seg ett arrangement. Jeg mistenker at neste OL blir fordelt på så mange kanaler at det bare er så vidt folk føler de må ha et abonnement på hver av dem for å få noe sammenheng.
Tilbake til humor?!
En eller annen sa engang: " Jeg har vært gift i 30 år og hele tiden elsket den samme kvinnen. Den dagen min kone finner ut hvem det er blir det et helvete"
En kollega et sted jeg jobbet for lenge siden maste om at jeg også måtte gifte meg. For som han sa, "hvorfor skal du ha det noe bedre enn oss andre". Men mye har skjedd siden den gang.En eller annen sa engang: " Jeg har vært gift i 30 år og hele tiden elsket den samme kvinnen. Den dagen min kone finner ut hvem det er blir det et helvete"
Det tror jeg kan tilskrives duoen Rolf Wesenlund/Harald Heide Steen. Det var Wesenlund som fremførte den en eller annen gang i jura-kritt perioden, mener jeg å huske.En eller annen sa engang: " Jeg har vært gift i 30 år og hele tiden elsket den samme kvinnen. Den dagen min kone finner ut hvem det er blir det et helvete"