Jeg liker 805D, jeg har også hørt mye bra av Dynaudio, men når det svares "alle modeller" så faller jeg litt av lasset.
På meg virker det mest som et innspill fra Soundgardensupporterne.
Det betyr ikke at jeg mener at Dynaudio er et dårlig alternativ!
B&W kan være noe harde i toppen, men det er ikke min erfaring med 805D. Jeg har heller ikke opplevd slike problemer med H300.
Derfor tror jeg dette kan fungere fint sammen, men det avhenger selvsagt også av rom, musikk og ikke minst hva slags lydbilde du selv ønsker.
KEF nevnt ovenfor er også et spennende alternativ.
Skal jeg utdype svaret??? Alle Dynaudio per dags dato, fra innstegsmodellen og oppover gir forbasket mye for pengene.
Jeg har enda ikke hørt EN Dynaudio høyttaler jeg ikke likte. Spesiellt da sammen med Hegel elektronikk.
Jeg sier ikke at alt annet er drit
Men jeg fikk spm om hvilken modell. Jeg kan da ikke si at den og den er best.
Men man får mer og mer av "the good stuff" oppover på stigen. Har selv eid mange Dynaudio modeller fra D/M til Contour.
Så jeg tar det ikke ut av luften. Forresten eid mye forskjellig fra B&W også. Så disse opp mot hverandre er jeg nokså stø på
hva som er bra og ikke. Men lyd er preferanse så klart. Så uansett hva jeg mener er bra, så kan det låte rævva for andre.
Så jeg fikk spm og svarer hva JEG mener er bra. Så ta en runde og lytt hvertfall før kjøp, så er du mer sikker hva DIN lyd er
Alt kan spille godt så lenge det matches riktig. Dyrt som billig. Uansett er Hegel H300 paret med Dynaudio aldri dårlig.
Mvh Øyvind