Hærlig å se livsnyterne i aksjon, får ikke til slikt her i huset, forhåpentligvis handler det om at vi er forskjellige plasser i livet.. forbilde!
Kan ikke annet enn takke pent Cruiser!
Tar en råsjanse, - og tenker at; så har du antagelig mye å glede deg til for tider som kommer.
Startet dagen litt sent i dag, det første jeg husker var et par gode kopper kaffe ute hos Lassemann,
mens jeg fikk en lyttestund med nyoppstilt Nottingham
Ellers var det tappedag på Hvidtsten Mikrobryggeri i dag, så var det og frakte nyvaskede flasker ned til karene
Ble like godt med jeg, kvalitetskontroll er viktig.....!
To øl klare til tapping, denne APAen, som allerede nå smaker friskt og blomstret, dette blir en sommerøl par excellence!
Samt denne Brown Ale, dyp og rund, med god maltkarakter - dette blir også en høydare.
Som en meget hyggelig dessert, leverte Posten det etterlengtede nye albumet fra Magnum; Escape From The Shadow Garden,
og
HURRA for et album, dette er et "må-ha"-album!
Vel, Fru Lagga kom fra jobb, og vi kjørte en tur ut til Rygge International Airport, og plukket opp Christine glassblåser, som var på vei hjem
fra noen dager hos sin franske kjæreste. - så for de av dere som har nevnt interesse for bl.a. karafler og glass; hun holder åpent hele påsken.
Anyway, lønningsdag, så jeg tok Fru Lagga ut på middag i aften, og flesket like gjerne til med en tur på "Festiviteten", byens gamle festsal,
som nå huser en restaurant med samme navn, samt et par bedrifter. Tidene forandrer seg, husker kommunen arrangerte juletrefester der i
mine barndomsår....
Lokalene er pusset opp og moderne, men følelsen er der ennå.
Forretter, fruen gikk for
stekte kamskjell og blomkålkrem med sitron og olivenolje, sprø crostini, rosin og kaperssaus
Selv prøvde jeg meg på andebryst med ovnsbakt endive, sprø salat, lun chevre, og appelsinsaus med curry
Det smakte aldeles fortreffelig, men så kom vår meget kapable servitrise med hovedretter...
For Fruens del ble det Hellefisk med parmesan-crust, servert med syltet cherrytomat, linser med soya, aspargesbønner i parmaskinke, sautert pak choy, Beurre Blanc, og saltbakte amadinepoteter
Selv kunne jeg ikke dy meg for retten som er byens 1000års jubileumsrett, som det står i menyen:
"Med kjøtt fra Rakkestad, gullvinnende bokkøl fra Hansa Borg bryggerier og Grønbergsennep med lokalforankring tilbake til 1933
er dette Sarpsborgs offisielle 1000 års jubileumsrett."
Svinenakke braisert i Borg Bokkøl, servert med kålrotkrem, Grønbergsennep, saltbakt løk, smørstekt pastinakk, ovnsbakte småpoteter og braiserings-sjy.
Mette, men nysgjerrige, ble det et par meget gode Cappucino, og en Karamellisert Epleterinne og Vaniljeis med Calvados på deling.
Dette smakte også aldeles fortreffelig.
Med det ene unntaket at vi hadde bilen med oss, så vi valgte bort de anbefalte viner - vil jeg kalle dette et perfekt måltid, kudos til Festiviteten!
/ Morten