Nyt Ebeltoft Musicman, vakker by, og vakre omgivelser!
Tenker både fru Lagga og jeg er langt på vei enige med deg i dine følelser for Firenze HC....
Nuvel, vi bodde altså i Navigliområdet, og der er det rikelig med tilbud for en god aften, uansett alder og interesser,
vi ruslet ned i kjerneområdet på kvelden
To kanaler forsvinner utover, denne, den venstre er mest for ungdommen
Så vi ruslet videre til den høyre
Grensene er vel ikke absolutte....
Vi landet på en osteria med det velklingende navnet " Posto Di Conversazione", mye skryt om den på "Tripadvisor"
Home Page | Postodiconversazione
Kvelden startet ute, fruen med en Aperol, jeg med den første pilseneren
Så var det antipasti, fruen prøvde en "Flan di Zucchine con Fonduta allo Zafferano"
Undertegnede gikk for "Treccia di Mozzarella con Melanzane al forno e Pomodorini Confit"
Begge smakte fortreffelig, midt oppe i det hele fikk vi jammen bestilt vin og, siden vi var i Lombardia,
måtte det bli en lombardisk vin, presentert og servert av vår hyggelige servitruse på profesjonelt vis.
Rund og fyldig, men allikevel med litt "bitt", en god allrounder, fruen la den straks inn i huskelista på "vivino"...
Så var det primi piatti, fruen prøvde seg på "Orecchiette, Vongole veraci, Ceci e Selezione di Peperoncino"
Som den innbitte kjøtteter jeg er, gikk jeg for "Cavatelli con sughetto di Porcini, Salciccia e Pomodoro fresco"
Vi hadde nå fått servert og fortært fire fullstendig lytefrie retter, og det skjer nesten aldri!
Så grådigheten og nysgjerrigheten tok oss - vi var egentlig mette - og skulle bestille secondi piatti (hovedrett),
men fruen rakk ikke mer enn å si Osso Buco, før kelneren sa; "Nei nei nei, det er en STOR rett, dere har nettopp hatt pasta,
den greier du ikke." Ferdig diskutert der altså....
Vel, takk og pris for betjening som tar jobben sin på alvor, når vi kjente etter, skjønte vi at han hadde helt rett!
Så, etter en pause i fråtsingen, erstattet av litt skåling og slikt - ymtet vi frampå om at vi var VELDIG nysgjerrig på før nevnte
rett, så hva med om vi tok én rett på deling?
Det falt i god jord, så fikk vi altså servert "Ossobuco di Vitello alla Milanese con Risotto"
Himmelsk! - er vel ordet, dette var rett og slett en perfekt middag, og dessert var bare og glemme, vi ba om regninga...
Idet vi reiste oss for og gå, kom dog kelneren ba oss sette oss igjen, han hadde funnet frem sin favorittgrappa, 6 år gammel, som vi
måtte smake før vi gikk. Det var lett den nydeligste grappa fruen og jeg hadde smakt, søtlig, avrundet og myk i smaken - noe helt
annet enn "løsemiddelet" jeg har smakt tidligere av denslags.
Regningen lød på € 104,50 - vi hadde helt klart fått god valuta for pengene!
Vel hjemme på hotellet, kunne man henge litt i vinduet og betrakte livet, før senga kalte.
/ Morten