Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• N

Næss

Gjest
    Har blitt modell du nå eller Lagga? Trodde jeg så deg når jeg var på Stortorvet 7 i forrige uke, men det viste seg at det var en nesten full size plakat? :D

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.087
    Man har de 3 "viktigste" JMR skivene både på vinyl og digitull.

Oksygene, Equinox og Zoolook :cool:
    Hva med Magnetic Fields?
    Hva med Concerts in China?

Vangelis har også noen ikke helt ubetydelige utgaver:
    Antartica, Albedo 039, Heaven & Hell, Spiral, China

Som kan lede til Kitaro sin Oasis, som kan lede til Edgar Froese sin Stuntman.

Tangerine Dream har også mye knask, men det har vel flere her påpekt.
    Jean-Michell Jarre - Magnetic Fields kan gå an, det har du rett i (der fant du et hull i samlingen min).
    Vangelis - Albedo 0.39, Heaven and Hell og Spirals er her.
    Videre Kitaro - Silk Road, og ikke minst dokumentar serien som mannen har satt musikk til.
    Edgar Froese - Stuntman er her, men jeg synes hans Ypsilon in Malaysian Pale er langt sterkere.
    Ellers, så skal jeg ikke trette de herrer med å ramse opp alle TD skivene jeg har sterke bånd til :cool:
    På fallrepet må nevnes en for meg vidunderlig skive med Mike Oldfield - Songs from a Distant Earth, hvor det musiseres omkring Arthur C. Clarks sci-fi roman som bærer nevnte tittel. Jeg simpelthen elsker å reise i mitt eget Univers, gjerne med en god bok av kosmisk tilsnitt i fanget, til toner av hva som her er nevnt.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.639
    Torget vurderinger
    23
    Den PC-løse trådeier får bare finne seg i at vi herjer i tråden hans, Power - det er straffen for å kjipe ut og ikke straks innskaffe ny og mer innholdsrik damefotoPC slik at helgens inngang kan holdes i tradisjon!

BTW, har du noe Mike Batt? Her er noen av hans mange utgivelser - "Six Days" er min favoritt.

1977: Schizophonia
    1979: Tarot Suite
    1980: Waves
    1981: Six Days in Berlin

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mye grom musikk i tråden din nå Lagga, me like. Godt å se deg tilbake, eller snarere innom. Skal du agere Elvis som solist ? Må få deg noen fete kotterser da. Ha en fin helg dere to :)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.024
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Javisst HC, mye grom musikk!
    Ingen tvil om at dagene er blitt for korte de siste månedene, som du er inne på - er det knapt så jeg har tid til å
    slenge innom selv, men desto hyggeligere er det med utvekslingene over her, musikken først, og selv om vi ikke alltid husker det,
    er det i bunn og grunn musikken som brakte oss hit.

I aften har det vært et aldri så lite innrykk; Dazed, Lassemann og Rubyred, samt en av Rubyreds trivelige kompiser, kom forbi og tilbrakte
    noen timer chez Laggas.

Vi kjørte en trippellytting, ZYX R1000 Cosmos i WB ACT Two-arm, Miyajima Shilabe i Jelco 750 10" samt Lyra Argo i Jelco 750 12",
    alle kjørt gjennom EAR 324 RIAA. Kan ikke si annet enn at det var meget interessant!
    - og veldig bra å få en tilbakemelding / realitycheck fra flere ører.

Ellers var det klart noen morsomme pekere i innleggene over, så jeg måtte dra fram noen skiver som dukket opp i hodet, mens jeg ennå husket de, skal spilles gjennom
    de nærmeste dagene

IMG_1021.jpg

I et anfall av løssluppenhet, har fruen invitert hele "jobben" hit på julebord, i dag fredag, så det går på høygir her - jeg går mellom tastaturet og kjøkkenet, - hvor jeg rører i starten på en stifado - for 13 mennesker blir det en stor gryte. Søren vet hvor jeg skal gjøre av meg i aften....

Nåja, den tid den sorg, verre er det av kompis PCykologen har ringt og berettet om om sin diagnose; hovedkort ute av vater. Sukk...

Vel, jeg trøster meg med at vi er i ferd med å snekre sammen en liten juletur, fem netter i Edinburgh, det blir bra!

Ønsker dere alle en suveren helg, og slenger med denne lille lokale godbiten, som gikk "viral" på få dager, mere Øssfoll blir'e ente!

Martin Beyer Olsen – Hællæ (Adele – Hello Parody)

Helgehilsen fra Laggas

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.798
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Javisst HC, mye grom musikk!
    Ingen tvil om at dagene er blitt for korte de siste månedene, som du er inne på - er det knapt så jeg har tid til å
    slenge innom selv, men desto hyggeligere er det med utvekslingene over her, musikken først, og selv om vi ikke alltid husker det,
    er det i bunn og grunn musikken som brakte oss hit.

I aften har det vært et aldri så lite innrykk; Dazed, Lassemann og Rubyred, samt en av Rubyreds trivelige kompiser, kom forbi og tilbrakte
    noen timer chez Laggas.

Vi kjørte en trippellytting, ZYX R1000 Cosmos i WB ACT Two-arm, Miyajima Shilabe i Jelco 750 10" samt Lyra Argo i Jelco 750 12",
    alle kjørt gjennom EAR 324 RIAA. Kan ikke si annet enn at det var meget interessant!
    - og veldig bra å få en tilbakemelding / realitycheck fra flere ører.

Ellers var det klart noen morsomme pekere i innleggene over, så jeg måtte dra fram noen skiver som dukket opp i hodet, mens jeg ennå husket de, skal spilles gjennom
    de nærmeste dagene

Vis vedlegget 350919

I et anfall av løssluppenhet, har fruen invitert hele "jobben" hit på julebord, i dag fredag, så det går på høygir her - jeg går mellom tastaturet og kjøkkenet, - hvor jeg rører i starten på en stifado - for 13 mennesker blir det en stor gryte. Søren vet hvor jeg skal gjøre av meg i aften....

Nåja, den tid den sorg, verre er det av kompis PCykologen har ringt og berettet om om sin diagnose; hovedkort ute av vater. Sukk...

Vel, jeg trøster meg med at vi er i ferd med å snekre sammen en liten juletur, fem netter i Edinburgh, det blir bra!

Ønsker dere alle en suveren helg, og slenger med denne lille lokale godbiten, som gikk "viral" på få dager, mere Øssfoll blir'e ente!

Martin Beyer Olsen – Hællæ (Adele – Hello Parody)

Helgehilsen fra Laggas
    Jeg må si som deltager på dette møte at, vel, det låt absolutt superb! Denne riaa passer som hånd i hanske i dette anlegget. Det kan jeg si for jeg har hørt det mye. Ikke et ondt ord om ARC, men dette anlegget er uansett på et usedvanlig høyt nivå. EAR 324 er utrolig nøytral og tyst, samtidig veldig dynamisk og kraftfull. Det mest artige er dog dens egne til å rettferdiggjøre begge snurrene som Lagga besitter. Tenk deg om Morten.. Den riaa er fantastisk etter mine ører :)

Mvh
    lassemann

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.024
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ja, jeg er så enig Lasse.
    Hadde ikke forventet en slik overraskelse - derfor overraskelsen... :rolleyes:

Sitter definitivt i tenkeboksen, matchen med resten av anlegget har forbløffet meg, intet mindre.

/ Morten - teller på knappene....

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.087
    Ja, jeg er så enig Lasse.
    Hadde ikke forventet en slik overraskelse - derfor overraskelsen... :rolleyes:

Sitter definitivt i tenkeboksen, matchen med resten av anlegget har forbløffet meg, intet mindre.

/ Morten - teller på knappene....
    Du kan jo f.eks parkere den "dårlige" ARC RIAA sleden din litt lenger oppe i lia om det blir for mye isenkram i hyllene :rolleyes:
    "Just kidding!"
    ARC RIAAen burde vel være lettsolgt nok om du skulle gå for EAR RIAAen!?

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.024
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    He he, joda 'power'n, ARC-RIAA'n bør vel selge seg selv, må uansett bruke litt tid med tenkehetta på.

Kun fem dager til konsertene nå, så det går primært i pugging av sangene vi skal kjøre til fredag.

Første øvelse med Rein Alexander var både en fornøyelse og en åpenbaring, for en stemme den kællen har!
    Veldig interessant å høre hvordan han tenker, og én ting er helt klart, vi kommer til å få kjørt oss!!!!

Hele koret gleder seg veldig.

Rein og koret.PNG

Var rått og høre hvordan han bruker stemmen

Skjermbilde.jpg

Var ikke vanskelig å finne tonen med bandet heller

Rein - dette blir bra gutta.PNG

Litt moro og at vi har fått sluppet vår andre CD, julealbum så klart, og en lettelse for undertegnede at denne faktisk låter ganske bra,
    så bra at den spilles over anlegget uten at jeg behøver å unnskylde meg. ;)

six wings gospel julecd.PNG

Jeg er så klart sidet og subjektiv i saken, men jeg må bare anbefale alle som har mulighet, til å få med seg dette,
    vi føler alle at årets julekonserter blir spesielle...

SWG 2015.jpg

/ Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.024
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Du sier noe Arild, jeg har dog valgt å ta pusterommene med noe annet - har koblet Intuition vekk fra anlegget.

IMG_1023.jpg

Og endelig har jeg fått rotet meg til å veie de, hjørne for hjørne (skjøv unna bøkene, og stakk badevekta innunder)

IMG_1025.jpg

Når jeg først var i gang, Wall Of Sound anyone?

IMG_1035.jpg

Eller kringkasting?

IMG_1033.jpg

Fra spøk til alvor, høyttalerne trengte en vinterpuss...

IMG_1037.jpg

De var tørste 'se....

IMG_1039.jpg

Oljen forsvinner fort inn i treverket, noen timer, så er de klare igjen, tenker jeg.

IMG_1042.jpg

/ Morten

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.639
    Torget vurderinger
    23
    Noe av det flotteste jeg har sett av heltre høyttalerkonstruksjoner. Gode å ta på, kjæle med...:rolleyes:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.200
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Enig med tidligere innlegg her, de er både flotte og tøffe;)
    Hvordan de er å kjæle med skal være usagt, men de skinner flott etter litt smurning:)

gismo

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.024
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk guttær, jeg er veldig glad i de, på alle vis. :rolleyes:

Ting tar tid, men nå synes jeg å høre noen utålmodige lyder fra kablene

IMG_1047.jpg

På høy tid å la de få kontakt med virkeligheten igjen....

/ Morten

IMG_1048.jpg

ShineySmileysSmile.jpg

Aerik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Våler i Østfold
    Ang Bodø 82, så var også jeg stasjonert der da, men på flyplassen da selvsagt ;) og som MP da :mad:

Neida jeg var grei, men var oppe i Bodin leir og måtte roe noen av og til da ;)

Destiny.. :)
    Leste denne nå og fikk frem gode minner, så jeg drar frem en gammel post her :)
    Det var livat i Bodin i herrens år 1985 / 1986 også :cool: Good times...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.639
    Torget vurderinger
    23
    Knallbra - og verdensklasse bilder da!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Ang Bodø 82, så var også jeg stasjonert der da, men på flyplassen da selvsagt ;) og som MP da :mad:

Neida jeg var grei, men var oppe i Bodin leir og måtte roe noen av og til da ;)

Destiny.. :)
    Leste denne nå og fikk frem gode minner, så jeg drar frem en gammel post her :)
    Det var livat i Bodin i herrens år 1985 / 1986 også :cool: Good times...
    Jeg var San.ass på Sykestuen rett v Bodin leir. Dvs jeg kjørte dit for å hente middag på kjøkkenet til Bodin leir. Det var så seint som i 95/96

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.104
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.024
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ikke kastet bort masse penger i kabler ser jeg,Morten ;)
    Nå, det vil jeg ikke si Ove, EKKJ 4x6 kvadrat som du ser. Betalte 1200,- for 12 meter av den, det er ikke akkurat småpenger når vi snakker god kabel.
    10kvadraten ga jeg vel ca 500,- for en lengde på 7 - 8 meter.

Men jeg er en enkel sjel, det beste er alltid godt nok. Så får det heller bare koste...

:rolleyes:

Jeg er like spent som deg 'breaker, tiden får vise.

/ Morten

JanOlav

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    15
    Flott test Lagga av ZYX R 1000 :) Bra skrevet!

En pickup jeg gjerne skulle sett testet, er av Clearaudio Talisman V2 MC. :)
    Noen planer?

Aerik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Våler i Østfold
    Koser meg med å lese om høytalerbyggingen i tråden din Morten,
    ser at denne damen under her frekventerte stadig i tråden på den tiden.
    Du gikk vel ikke lei dama :rolleyes: Setter inn en snutt jeg

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.024
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Grace Jones er aldri feil Arild, takk for klippet!

Vel, jammen har det blitt fredag!

Fruen og jeg har likegodt forlatt kaoset, vi landet her tidligere i kveld

image.jpg

Vi fant oss en buss

image.jpg

Og slo oss til i andre etasje såklart

image.jpg

Vi har funnet oss en leilighet midt i sentrum, og under spasérturen dit passerte vi et vakkert julepyntet The Dome

image.jpg

Det begynte å bli sent, så vel fremme i Stewart Apartments, fikk vi hjelp av portieren å bestille bord
    (i seneste laget) hos Khushis, en indisk restaurant som har vært i drift i byen siden 1947.
    Det var bare å parkere koffertene og skjene avgårde, her er det!

image.jpg

Khushis er et av disse merkelige stedene som ikke serverer alkohol, men du må gjerne ha med deg ditt eget drikke, øl, vin og sprit som du vil. De setter det gjerne i kjøleskapet for deg, og serverer det når du måtte ønske, men det må som sagt kjøpes utenfor lokalet.

Ingen krise i kveld, det gikk bra med vann

image.jpg

Indisk mat ser sjelden fortreffelig ut på bilder, men det er godt da!
    Startet med papadums og diverse chutneys

image.jpg

Forrettene var nesten store nok til å være hovedretter

image.jpg

Hovedretter knipset jeg visst bare med kamera, ja ja, de var SVÆRE og svært velsmakende,
    Khushis innfridde forventningene, og vel så det, et MÅ besøke sted i byen.

image.jpg

Det var godt med en god spasértur tilbake til leiligheten, nå det var jo sant; hvor vi er?
    Her er vi

image.jpg

Edinburgh der altså...

image.jpg

Vi blir nå her en snau uke, ønsker dere alle en fortreffelig helg, hilsen Laggas!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og gratulerer med dagen din lagga! Den er i dag. Kos dere masse på tur. Gode tanker fra meg :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn