Takk for innspill og hyggelige og oppmuntrende kommentarer og innspill guttær!
Etter å ha byttet frem og tilbake på komponenter, tilkoblinger og innstillinger i noen dager, har jeg
fått roet nerva noe, årsaken til bekymringene fant jeg ikke, muligens en dårlig kontakt et eller annet sted - jeg vet ikke...
En annen ting, er at jeg nok skal se på innstillingene til bassen, høyttalerne er grundig innspilt nå, og bassgjengivelsen
har forandret seg noe siden verdiene ble satt dengang da.
For en stund får Doxaene en pause
Istedet er det Meridian 559 Exp. som skal få prøve seg i toppen. Det er en forsterker med gode manerer, men det kan allikevel bli interessant
å høre hva kraftreservene kan gjøre med SEAS 6,5tommeren.
Slik ser det altså ut i alteret i øyeblikket
Ellers hadde vi et morsomt innslag under korøvelsen i dag, vi delte oss i to, og sang en selvvalgt sang for hverandre.
Først den ene halvparten
Så de andres tur
Verdifullt på flere vis.
Mer interessant er det muligens at Jonas Groth kom innom med en forespørsel, han har innimellom Beatlesshowene fått til en
samleskive med sin fars sanger (Jan Groth), samt organisert en konsert til hyllest av Jan, som vil gå gjennom
farens musikalske liv og karriere.
I den forbindelse vil vi, Six Wings Gospel, slå oss sammen med Joyful, også fra Sarpsborg, for å fremføre et par av
de mange sangene Jan Groth skrev for Oslo Gospel Choir etter Aunt Maryperioden. Vi var ikke vanskelige å be...
Konserten er allerede om en måned.
https://www.facebook.com/events/1091388847559844/
"Jan Groth ville fylt 70 år i februar. Det feires med plateslipp og stor feiring av Greåker-rockerens musikalske arv på Sarpsborg scene 27. februar.
Et band bestående av Tor Hauge (trommer), Terje Støldal (bass) og Svein Dag Hauge (gitar) og Hans Erik Groth (orgel) skal spille for en rekke av Groths musikalske venner fra et langt musikalsk liv. Blant dem som – selvsagt – skal stå på scenen, er Jan Groths ikke ukjente sønn Jonas og hans mangeårige musikalske kompanjong, Stian Joneid, samt nevø, Johannes Groth.
Også supergitarist Øivin Fjeld og en av Jan Groths første musikalske samarbeidspartnere, Bente Erøy (best kjent som Bente Lind), har meldt sin ankomst.
Flere artister vil bli annonsert fortløpende!
Tor Andersen og Harald Otterstad er kveldens konferansierer og skal binde forestillingen sammen.
Dette blir en kveld med mye mimring, men også en konsert der Jan Groths skattkiste av låter innenfor både rock og gospel vil få nye tolkninger av et solid lag musikere."
/ Morten