Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.794
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte samme "One From The Heart" på MOFI som deg.
    Den "vanlige" reutgivelsen var ikke å oppdrive i noen butikk for ei uke sida.
    Har du hørt begge? Forskjeller?
    Jeg synes MoFi var i overkant basstung.

Regner med du har denne?

Denne vil være i øvre sjikt på listene ved årets slutt.
    En av de feteste lydproduksjoner i 2016.
    God helg Lagga.:)

U

utgatt25555

Gjest
    Redheads is nice :D

God helg Laggas! fra ett regntungt og kaldt Gøteborg! Godt man kan introdusere Svenskene for litt Norsk husmannskost (fårikål) og Linie Aquavit utover ettermiddagen/kvelden!!

mvh

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk guttær, nei den nye Radioheaden har ikke krysset dørterskelen ennå 'breaker,
    men etter et kaffebesøk hos Rolfozzy tidligere i dag kom det noe annet...

Rozzy.jpg

Ellers hadde jeg gleden av å fotografere Greåker VGS sin SOL-konsert i går kveld, så i aften kombineres
    togekspedisjon med behandling av bilder.

SOL(idaritets)konserten er til inntekt for to musikklinjer i El Salvador og noe skolen her har holdt på med
    i mange år, flott tiltak!

/ Morten

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.149
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk guttær, nei den nye Radioheaden har ikke krysset dørterskelen ennå 'breaker,
    men etter et kaffebesøk hos Rolfozzy tidligere i dag kom det noe annet...

Vis vedlegget 408577

Ellers hadde jeg gleden av å fotografere Greåker VGS sin SOL-konsert i går kveld, så i aften kombineres
    togekspedisjon med behandling av bilder.

SOL(idaritets)konserten er til inntekt for to musikklinjer i El Salvador og noe skolen her har holdt på med
    i mange år, flott tiltak!

/ Morten
    Det der var mye bra musikk! :)

Mvh

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088
    Joda, det har seg nemlig slik at ved Milton Keynes bor 29 år gamle Roswell Ivory.
    Av alle steder bor hun i en kanalbåt, og hun er virkelig urengelsk - når man sitter og skravler
    med damen tar man seg i og undre om hun kommer rett fra afternoon tea på Buckingham Palace!

Vis vedlegget 408410

Vis vedlegget 408425

Vis vedlegget 408435

Kanskje ikke det siste dere har sett av denne unge damen...

Helgehilsen fra Laggas!

Dette må da være en av de glemte alvedronningene?

Pussig - på bildet i midten hvor hun slanger seg i vinyl ligger Steppenwolf - Live.
    Den ramlet jeg over i orginal "mint condition" i en bruktbutikk i Horten sist helg.
    Ja, den fikk oppholdstillatelse på Klavestadhaugen sammen med 5 andre titler.

Vidunderlig vakker og veldreid!
    Det dugger på brillene, og tastaturet blir stadig mer utydelig her man sitter med et fårete smil.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Valget i de Forenklede Stater tok litt fokus i går, det må innrømmes, men jeg prøver og komme tilbake på
    mer interessante spor - jeg har vært på besøk!

Kjøreturen hjemmefra var kort og endte i nedkjørselen til "Opeth", vel inne gikk det raskt fra nedkjørsel til opptur,
    stuen til Opeth gir til beste det enkleste av anlegg; CDspiller med volumkontroll, to sluttrinn og et par høyttalere.
    Fem små komponenter der altså.

Vent, sa jeg små?

Mnjaaa.......

IMG_5592.jpg

Ikke SÅ små, egentlig ganske langt fra.

Drivverket kommer fra Mark Levinson

IMG_5585.jpg

- og det gjør sluttrinnene også

IMG_5588.jpg

JBLene har to 15tommere, hornladet mellomtone og superdiskant.

IMG_5581.jpg

De får sluttrinnene til å virke ganske puslete

IMG_5579.jpg

Men de er ikke det!

IMG_5583.jpg

Dette spilte stort, in your face og med god livefølelse, følelsen av å være på en faktisk konsert var absolutt tilstede.
    Jeg skrev nylig i en annen sammenheng, at 12tommere flytter luft på en annen måte enn 10tommere, vel;
    15tommere flytter definitivt luft på en annen måte en 12tommere...... ;)

Over god kaffe og tiltygg fikk jeg servert smakebiter fra Opeths musikksamling, vi begynte naturlig nok med nettopp Opeth
    og albumet Damnation, grådig tøft! Musikken hadde kropp og nærvær som jeg sjelden har hørt det.

Mer musikk fulgte og foten gikk konstant, dette er virkelig klasse!
    En ting som også gledet var at vi like gjerne kunne kjøre halvbra innspillinger, dette engasjerte uansett.

Tiden forsvant, helt til vi byttet rom og anlegg. Opeth har et lite hyggeanlegg i huset, og det ville jeg også gjerne få låne
    øre til, nysgjerrig som jeg er.

IMG_5601.jpg

Her finner vi som synes bl.a. en Graaf preamp og en Wadia CDspiller. Sluttrinnet er vanskelig og overse,
    en Forsell Air Reference "The Statement", som i grunn er to modda og sammenbygde Adyton-amper.

IMG_5598.jpg

Tannoy stod for sluttlyden, må innrømme jeg har sans for Tannoy...

IMG_5596.jpg

Disse spilte også stort, men med et behagelig varmere anstrøk enn JBLene i stuen

IMG_5594.jpg

Modellen heter Canterbury

IMG_5595.jpg

Dette spilte i sum også meget imponerende. Som sagt rundere og varmere enn hovedanlegget,
    hva man foretrekker er klart en smaksak.
    Begge anlegg har mye for seg, den saken er helt klar. - må lyttes mer til disse anleggene..... :rolleyes:

Tiden gikk så alt for fort, slik det gjerne gjør med god musikk, hyggelig selskap og god kaffe.

Avslutningsvis må jeg nevne at Opeth også trakterer gitar, og blant husets mange gitarer, er nok
    disse to favorittene

IMG_5603.jpg

Blodfansen har antagelig gjenkjent disse forlengst, for andre er det bare én - nei to - ting og si:

Grateful Dead

Jerry Garcia

Jeg er imponert Opeth, jæ#%ig tøft!!!

Takk for kaffe, musikk, engasjement og hyggelig prat!

Thumb.jpg

Thumb_Metal approval.jpg

ShineySmileysSmile.jpg

/ Morten

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088
    Å du hildrande du :eek:
    Foreligger det isenkram av slikt kaliber i nærområdet....
    Hælkete Lagga, nå har jeg siklet ned genseren på jobb.

Takk for billedkavalkaden med velvalgte ord :cool:

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk for innspill, jeg kjørte ikke lange stubben Power'n, så joda - det er opplevelser å hente på de mest uventede steder.
    - skjønt helt uventet var det ikke, Opeth har hatt mye morsomt opp igjennom, har bare ikke fått til besøk før nå.

Ellers blir det stille fra denne kanten et døgns tid, Lassemann og undertegnede er kun minutter unna og legge ut på en roadtrip
    til "et sted på østlandet" - rapport følger....

Ulorin har dog bedt på sine knær om å få ønske god helg, er for bløthjerta til og si nei...

Ulorin Vex flexing.JPG

Elegy også

Elegy woods.jpg

Og Amelie da, alle gode ting er tre sies det

13995590_1088332471219863_3290951960004296197_o.jpg

Nei nei, hold ut - kommer sterkere tilbake!!!

16-Jan-Saudeks-Photograph.jpg

Prematur helgehilsen fra Laggas!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.368
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var godt forfatteren delte litt bilder, siden trådens hovedperson gir faen og drar på roadtrip ;) God tur!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.794
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jan Saudek er rå.
    (siste bilde)
    Det ligger mange fantastiske bilder på nettet, men mange vil kanskje oppleve flere av dem som støtende(?)
    Han har gjort en del platecovere også.
    Bl.a. dette, hvor musikken også absolutt er helt i orden:

Jeg håper på rapport fra innlandsbesøket:).
    Jeg beklager at det ikke passet for meg denne gangen.

Mvh

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    MP-500 trenger også noen timer innspilling JJ, det er jeg i gang med.
    Den Lanoisskiva er helt innafor 'breaker, og ja; Saudek er en av heltene, han kommer, vær du trygg!
    Huset er stille og jeg er i ferd med å velte overende selv også, rapport herfra følger

IMG_2261.jpg

/ Morten

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har tatt ansvar og hjulpet deg med fredagsbabes dersom du ikke orker! :D

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    60.185
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    81
    MP-500 trenger også noen timer innspilling JJ, det er jeg i gang med.
    Den Lanoisskiva er helt innafor 'breaker, og ja; Saudek er en av heltene, han kommer, vær du trygg!
    Huset er stille og jeg er i ferd med å velte overende selv også, rapport herfra følger

Vis vedlegget 409634

/ Morten
    God helg,Morten:)

O

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Neida så, er det fredag? Det var vel også en fredag jeg hadde fri og tok en tur til Oslo.
    Året var 1986, og i bokavdelingen til Steen&Strøm tittet jeg over nedsatte bøker, jeg tok med meg denne som
    hadde kommet ut året før...

C000024803.jpg

Det var starten på et stadig vedvarende "kjærlighetsforhold" til Robert Carlos Clarke, vel i det minste fotografiene hans.

Carlos Clarke kom fra Cork, Irland, men ble sendt på internatskole i England og som ung voksen flyttet han også dit og begynte på kunstskole (Worthing College of Art).
    Der traff han Sue som senere ble hans kone. Sue tok innimellom modelloppdrag, og det var den utløsende faktoren for ham; han måtte bli fotograf!

Sue ble såklart også hans første modell...

e6fd0e9ea3f4deb940ae5b09d069f209.jpg

Vel, jeg skal ikke dra biografien til "Bob" Carlos Clarke her, til det er den for omfattende og mangslungen. Han fullførte en Master i fotografi på The Royal College Of Art i 1975, og så seg aldri tilbake.
    Det ble en god del pikefotografering for diverse herremagasiner som Men Only, Club International osv for å kunne betale regninger noe som etterhvert tok innersvingen
    på ekteskapet, etter at han leide seg eget sted for dette og ble stadig mer fraværende.

BobCClowresbyPaulPlews.jpg

Enkelte uttalelser tyder vel og på at moralen var så som så...

IMG_6620_l.jpg

Etter sin første soloutstilling oppnådde han klart et mål om anerkjennelse og "berømthet"

IMG_6617_l.jpg

Men for all del, fotograferingen hans var oppdaget, og platebransjen banket på døren ganske fort

71slvV3e6vL__SL1280_.jpg

Flere eksempler

13603579.jpg

B-9U8CZW0AA5b4m.jpg

R-860684-1166372803.jpeg.jpg

Samantha Fox fikk æren av coveret til hans andre bok

17716284225.jpg

Og stjerner fulgte...

Bob-Carlos-Clarke8.jpg

Samt kommersielle selskaper, reklamekampanjen til klesmerket Wallis er et glimrende eksempel

Pic1AdvertisingshootforWallis.jpg

walliscampaign4c2a9estateofbobcarlosclarke.jpg

Via noen oppdrag for fetisjistmagasiner fikk Carlos Clarke en interesse for bla latex, som ga spennende resultater

e5ed36e1b1db8207d6ac488cb2a6b091.jpg

cocksucker-by-bob-carlos-clarke-1338009318_b.jpg

59477-1427303946-AdultFemalesAttackWithoutProvocation©BobCarlosClarke.jpg

44141-1415117744-176.jpg

fotograf-Bob-Karlos-Klark_19.jpg

Men interessene var mange, og selv om Bob Carlos Clarke slet med sine egne demoner gjennom livet,
    var han svært produktiv

carlos.clarke1-585x400.jpeg

zzzBobCarlosClarke2_large.jpg

4148900948_d210c4c00d_o.jpg

bc5b83b74c.jpg

Bob-Carlos-Clarke-qidye-11.jpg

IMG_6616_l.jpg

Jeg anbefaler sterkt hans selvbiografiske (Foto)bok "Shooting Sex", som ikke bare er en selvutleverende selvbiografi,
    men og en storformat fotobok spekket med fabelaktig og provoserende fotografi.

shootingsex_org_l.jpg

Bob Carlos Clarke tok sitt eget liv i 2006 da han gikk ut foran et tog, jeg ville gjerne minnes ham, ti år etter selvmordet.
    The Guardian ga ham dette etterordet:

https://www.theguardian.com/artandde...ke-photography

Dyster avslutning, men allikevel ønskes dere alle en aldeles fortreffelig weekend,
    helgehilsen fra Laggas!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23

Jaså - du turte ikke annet enn å være tidlig ute denne gangen, ref. forrige ukes "alternative"
    lineup.....:cool:

Derfor ønskes en god helg - og hold deg unna kostymeparties etc.!!

vandal.jpg

costume party.jpg

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3

Jaså - du turte ikke annet enn å være tidlig ute denne gangen, ref. forrige ukes "alternative"
    lineup.....:cool:

Derfor ønskes en god helg - og hold deg unna kostymeparties etc.!!

Der leste du tankene mine Sluket - her gjaldt det og være pro-aktiv!

- en kan ikke hvile for lenge på plenen...

57910041_1271533916_x_93d26cda.jpg

ShineySmileysBlink.jpg

/ Morten

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    jeg har gjort nesten som det der... banka hjørnet på en bil inn i en grov lyktestolpe en gang, kikka på et kvinnfolk innpå fortauet.....:cool:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.394
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ For egen del ble det noen nesten-ulykker den perioden en stor del av bussene i Oslo gikk med en reklamekampanje med bilde av Gwen Stefani på hele bakveggen.

En og annen trafikkfarlig situasjon ble vel også forårsaket av H&N`s reklamekampanjer med Anna Nicole Smith - i tillegg til at Ottar selvfølgelig gikk i svart.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Ha ha,
    en god kompis kikka litt for lenge på ei vakker snelle på fortauet i Fredrikstad for mange år siden,
    og kjørte inn i bilen foran, jenta skjønte det visst og fikk seg en god latter.

Greit nok det, men han var på jobb og det var en uniformert politibil han satt bak rattet i.

Han har fått høre det av kollegene siden....

ShineySmileysGrin.jpg

/ Morten

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for innblikk Morten. Alltid fint å lære noe nytt. Idag skal jeg på Nevada State University som har Atomic museum på campus. Gleder meg og til å se noen bilder fra turen deres opp til meg.

Ha en fin helg Morten, du er en særs trivelig fyr. Selv om du ikke greide å pisse helt ned til elva.. ;)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Det hørtes interessant ut HC, sikkert et spennende besøk!

Bildene er straks ferdig i mørkerommet, så kommer det et reisebrev vettu. Igjen takk for gjestfriheten, hyggelig
    å komme til gards på Biri!

Satser på medvind ift til elva neste gang....

ShineySmileysGrin.jpg

/ Morten

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    ^ For egen del ble det noen nesten-ulykker den perioden en stor del av bussene i Oslo gikk med en reklamekampanje med bilde av Gwen Stefani på hele bakveggen.

En og annen trafikkfarlig situasjon ble vel også forårsaket av H&N`s reklamekampanjer med Anna Nicole Smith - i tillegg til at Ottar selvfølgelig gikk i svart.
    Stefani = var og er grisedeilig!! Åhhh..... Ahrgggg......... mnnnnnn.. Aahhh!!!! :eek:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Joda,
    for noen dager siden la Lassemann og undertegnede ut på en liten utflukt, målet var Biri
    og HCS's residens der, ja ikke bare HC's, men Fru HC og vofsen sin residens også.

Grace á Fru HC ventet varm mat på to sultne reisende, og glimrende smakte det!

Etter akklimatisering og kaffe, bar veien over gårdstunet hvor HC har sin "man attic", det så umiddelbart spennende ut.

IMG_5610.jpg

Det er vanskelig å overse Hørning-høyttalerne, de er synlige i rommet - for å si det slik...

IMG_5608.jpg

Horndiskant og mellomtone spiller fram

IMG_5624.jpg

To basselementer slår bakover

IMG_5625.1.jpg

Noen fine gamle isolatorer fungerer som kabelbukker, og isolatorer og kabler utgjør slik et dekorativt element, morsomt!

IMG_5632.jpg

Høyreiste lekre kreasjoner disse høyttalerne

IMG_5606.jpg

HC har øket innsatsen betydelig med to hjemmesnekrede, voksne og aktive subber, etter mye prøving og feiling og
    med kyndig hjelp, står nå disse og spiller, pent håndverk og upåklagelig finish!

IMG_5629.jpg

Men jeg babler jo bare om høyttalere, det var mye morsomt i benken og

IMG_5607.jpg

HC har investert i forforsterker, sluttrinn og DAC fra østeuropeiske DPA, innmat forforsterker

IMG_5633.jpg

MASSE innmat i DAC'en

IMG_5622.jpg

To deilige sluttrinn

IMG_5612.jpg

IMG_5616.jpg

Vi kom ganske fort i gang med musikken, og den ene ønskelåta etter den andre fylte rommet.
    HC begynte pent med et beskjedent volum på subbene, men hverken Lassemann eller undertegnede er bassky,
    og når bassen fikk litt høyere nivå, falt lyden mer på plass for min del væffal.
    Jeg opplevde at topp og bunn hang fint sammen, at det hele spilte tørt og fint.
    Også fascinerende å høre på diskanthornet, som var godt oppløst og meget "rapt".
    Det var tydelig at HC har lagt ned et stykke arbeid her, i matching, plassering og rom - det hørtes!

Timene gikk fort utover natten

IMG_5614.jpg

Vi ble sittende og høre mye musikk, nyte et lite glass el to og sludre om løst og fast,
    ja - "det hollandske slakt" måtte såklart diskuteres

IMG_5634.jpg

Husker ikke helt når vi gikk til ro, men mener og huske at det føltes greit når det skjedde....

Noen timer senere og etter en god frokost, ble det en liten ønskereprise i lytterommet,
    som sladret om en hyggelig aften med rørrulling og rødvin

2016-11-11 12.38.jpg

Så kunne det ikke utsettes lenger, vi la på vei sørover

2016-11-11 13.12.jpg

2016-11-11 13.50.jpg

Takk for et hyggelig opphold HC, ikke vanskelig å skjønne at du trives på Biri!

/ Morten

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Er det fredagsfri uke, Lagga?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for besøket.. Mange fine bilder her, kan hende jeg låner et par Lagga? Tror vi var i seng rundt kl halv 5 på morgenen. Om det var anlegget eller det trivelige selskapet som holdt oss våkne skal være usagt, ølet som lassemann tryllet frem gjorde underverker :). Må få til en tur nedover å høre hos dere to , samt besøke unge Ruby på nyåret. Trivelig at dere likte lyden, den burde ikke fungere i det hele tatt teoretisk sett... Men så gjør det.. Sikkert flaks.. :)

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.978
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk reportasje om et spennende anlegg. Takk som deler!

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Trivelig at dere likte lyden, den burde ikke fungere i det hele tatt teoretisk sett... Men så gjør det.. Sikkert flaks..
    - og vi som ikke spilte humlens flukt engang!

Flaks er nok bare en begrenset faktor. Jo mer man jobber med noe, jo mere flaks har man...

Bare ta alle bilder du vil ha HC, klart det - og igjen takk for all gjestfrihet!

Thumbs_Up.jpg

/ Morten

• Liker
    Reaksjoner: HCS

JCP

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss