Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.832
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Si i fra hvis du må kvitte deg med vinylriggene. Nå som selvgående pels kommer inn i heimen med medfølgende vandalising og sliasje av og på interiør og utstyr.

8

8x12_TOM

Gjest
    Aldri vært i London, noe som sikkert ikke er så veldig mye å skryte av, i denne tråden;) Min frue har vært der noen ganger før vi slo våre pjalter sammen, og kunne tenke seg en ny London weekend. Trenger tips fra en kjentmann. Ikke veldig kunstnerisk av meg, men liker arkitektur, god mat uten å blakke seg, og en koselig pub - der er det vel nesten ikke noe å velge mellom;) Skulle kjerringa til formodning plutselig få kjøpesenter trangen, kunne det sikkert for min del vært bedre med et pittstopp i en kul hifi- sjappe. Noe som mest sannsynlig ikke skjer, men greit med en backup plan.

Tor
    Jeg tillater meg å komme med et tips. Restauranten La Porte Des Indes, som ligger et lite kvartal fra Oxford Street helt oppe i Marble Arch-enden, har aldeles fantastisk indisk mat. Vi går dit hver gang vi er i London. Anbefales på det aller sterkeste!
    Takk for tips:)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Aldri vært i London, noe som sikkert ikke er så veldig mye å skryte av, i denne tråden;) Min frue har vært der noen ganger før vi slo våre pjalter sammen, og kunne tenke seg en ny London weekend. Trenger tips fra en kjentmann. Ikke veldig kunstnerisk av meg, men liker arkitektur, god mat uten å blakke seg, og en koselig pub - der er det vel nesten ikke noe å velge mellom;) Skulle kjerringa til formodning plutselig få kjøpesenter trangen, kunne det sikkert for min del vært bedre med et pittstopp i en kul hifi- sjappe. Noe som mest sannsynlig ikke skjer, men greit med en backup plan.

Tor
    Jeg tillater meg å komme med et tips. Restauranten La Porte Des Indes, som ligger et lite kvartal fra Oxford Street helt oppe i Marble Arch-enden, har aldeles fantastisk indisk mat. Vi går dit hver gang vi er i London. Anbefales på det aller sterkeste!

Arktektur, som jeg finner fasinerende, er Tower of London...Anbefales... :)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Angående London...

Hva som skal anbefales er såklart litt avhengig av hvor dere skal bo, men det er antagelig uavklart ennå.
    Det er dårlig med gode hifisjapper i London sentrum, husleiene sørger for det. Jeg pleide å gå innom Walrus,
    men også de har nå lagt ned.

La Porte des Indes så interessant ut Dazed, den skal vi muligens sjekke ut.
    Hvis indisk mat er aktuelt vil jeg uansett anbefale Rasa W1

Rasa W1 | Indian Restaurant in London UK | Restaurant in UK

Den ligger bokstavelig talt et stenkast fra Oxford St, og serverer autentisk mat fra Kerala, til MEGET behagelige priser.
    (Dit skal vi garantert). Indisk mat er jo nesten for "nasjonalmat" å regne i Storbritannia, grunnet landets lange
    historie med India.

Stiller meg bak HCs forslag om Tower of London, det er ikke bare stedet, historien og arkitekturen men GUIDENE!
    Dette er historiefortelling på høyt nivå, med fabelaktig humor og glimt i øyet som bare engelskmenn kan det.

Official Tower Of London Tickets, Events & History | Historic Royal Palaces

Fra Tower kan man gå over Tower Bridge, og om ønskelig gå inn og opp og gå over på midtspennet 32 meter over brua, delvis på glassgulv.
    Selvfølgelig med fyldig presentasjon av designet og byggingen av brua. Vel nede kan man også besøke maskinrommene med dampmaskinene som drev brua.

Tower Bridge | London’s Famous Bridges | London Landmarks

Når dere først er der på sørsiden av Themsen anbefales en spasértur videre for lunch på The George, Londons eldste pub

George | We serve freshly prepared, irresistible food, all day, every day

https://en.wikipedia.org/wiki/The_George_Inn,_Southwark

Et hyggelig og underholdene område er Covent Garden, her ligger markeder, teatre og restauranter. Vi spaserer nok innom midt på dagen lørdag,
    så er det gjerne show og spetakkel med diverse "busking", en opplevelse.

ec2-52-10-208-166.us-west-2.compute.amazonaws.com

Ellers er det som du antar; puber finnes på annethvert gatehjørne....

/ Morten

Sist redigert:

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.287
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    La Porte des Indes så interessant ut Dazed, den skal vi muligens sjekke ut.
    Det må dere absolutt! Det er litt mer "high brow" enn de fleste indiske steder jeg har vært, med mat og inspirasjon fra en fransk koloni i India. Har blitt imponert hver gang. Vi har vel vært der en 4-5 ganger i alle fall.

Dette er historiefortelling på høyt nivå, med fabelaktig humor og glimt i øyet som bare engelskmenn kan det
    Minner meg om da vi var på The Royal Observatory i Greenwitch, og guiden som skulle forklare strengteori og lys som bøyes til turistene, trakk meg ut av gruppen for å bruke meg som "a large, dense object". ;)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Fortsetter dere ned Berwick St, i den retningen bildet viser, slutter gata, og dere ser et smug rett foran dere,
    gå inn i smuget og dere er i Soho. Vel gjennom smuget kommer dere ut ved Soho Original Bookshop, slik du ser i dette bildet.
    Det er sexshop i kjelleren, og vanlig boksjappe oppe, alle de gangene jeg har vært forbi har de hatt et godt utvalg
    i musikkrelaterte bøker, anbefales varmt.

https://www.yelp.co.uk/biz/soho-original-bookshop-london-3

00.Book shop Soho.jpg

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Derfra er det en ganske kort spasértur til Chinatown

Chinatown Area Guide - visitlondon.com

Som er morsomt og surre gjennom, og kanskje stoppe for lunch, mulighetene er legio der.

00.LondonChinatown.jpg

Her ser du beliggenheten til flere av disse stedene.
    Til orientering ser du Oxford St oppe til venstre og Piccadilly Circus nede til venstre
    Rød runding er Berwick St med Reckless Records avmerket.
    Grønn strek med sirkel er nevnte smug og boksjappe
    Blå sirkel Chinatown og borte på høyre side av kartet er og Covent Garden avmerket

00.Londonsteder.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.527
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En rockepickup i rimelig prisklasse bør det gå an å få solgt flere av!

Grattis med doggen, og lykke til!
    Pass på å ikke skjem den bort i kosten!

God helg etterhvert!

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.922
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Spennende med MSL pickupen Lagga, kan jeg spørre hvilken impedanse du kjører den på i 324´en din?
    Jeg har for tiden MSL Eminent EX montert og den er også av en såkallt "Ultra-Low" utgave med internimpedanse på 0.8ohm.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    13.974
    Angående London...

Stiller meg bak HCs forslag om Tower of London, det er ikke bare stedet, historien og arkitekturen men GUIDENE!
    Dette er historiefortelling på høyt nivå, med fabelaktig humor og glimt i øyet som bare engelskmenn kan det.

Official Tower Of London Tickets, Events & History | Historic Royal Palaces

/ Morten

Bifalles, og det er snabla moro å få med seg :cool:
    Tror jaggu jeg må pakke ned Konemor.....ehhh...kofferten, og ta en langhelg i London igjen.
    Det er snart 5 år siden sist.

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Fredagen kom snikende på her gitt, alltid litt på siden av etter flere nattevakter,
    men nå våkner vi!

IMG_2512.jpg

Og parmaskinke handlet over disk i Casa Italia, parmesan og litt Gruyere som skylles ned med
    Bestheim, en super cremant fra Alsace, - forrett god nok for vårs. :rolleyes:

IMG_2513.jpg

God helg gode mennesker!

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    En rockepickup i rimelig prisklasse bør det gå an å få solgt flere av!

Grattis med doggen, og lykke til!
    Pass på å ikke skjem den bort i kosten!

God helg etterhvert!

Ligeså 'breaker!

MP-110 er helt klart billig moro, den bør passe som hånd i hanske for mange.
    Jeg ble oppriktig glad for denne, blant alle overprisede (i forhold til ytelse) pickuper,
    dukker denne opp og lager fest i stua, positivt overrasket.

Fikk oppdatert bilde av doggen fra kennelen i går, her er altså
    Tixobambixo's Gio of Casa-Uriel.

IMG_0746.JPG

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Spennende med MSL pickupen Lagga, kan jeg spørre hvilken impedanse du kjører den på i 324´en din?
    Jeg har for tiden MSL Eminent EX montert og den er også av en såkallt "Ultra-Low" utgave med internimpedanse på 0.8ohm.
    Veldig spennende Vermin, jeg skal skrive litt mer om den, sammen med et par bilder.
    Etter en kjapp vurdering endte jeg på 15 Ohm, synes den spiller bra der - men får jeg tid,
    vil jeg finsjekke det opp i mot 4 Ohm. Det var de to jeg var usikker mellom.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Lenge siden noen oppdatering - etter fem netter i London kom vi hjem,
    hvoretter det var konsert med Unni Wihelmsen og Henning Kvitnes - som var fabelaktig.
    Så ble det kjøretur til Kornsjø for en uke siden for å hente valp.
    Siden har det gått i ett.

Her er Gio

17190869_10212325536555453_3990840697118811620_n.jpg

Helt ubrukelig til utstilling, da han har grønne øyne

17201392_10212246623382010_7470098629849828658_n.jpg

- som var en av grunnene til at vi plukket nettopp ham, jeg mener - grønne øyne.... - smelt......

Hifi har fått være hifi siden vi hentet ham, men nå er han sånn passe husvarm, så da fyrte jeg opp anlegget igjen.
    Store øyne og vibrerende ører - men så falt han til ro...

IMG_4156.jpg

Så da kan innspillingen av ZYX 100 Ultimate fortsette

IMG_4160.jpg

Gio lar seg ikke affisere

IMG_4163.jpg

And the music goes on...

IMG_4162 (2).jpg

/ Morten

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    4.791
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    hvoretter det var konsert med Unni Wihelmsen og Henning Kvitnes - som var fabelaktig.

Her er Gio

Vis vedlegget 431077

Vis vedlegget 431078

- som var en av grunnene til at vi plukket nettopp ham, jeg mener - grønne øyne.... - smelt......

Hifi har fått være hifi siden vi hentet ham, men nå er han sånn passe husvarm, så da fyrte jeg opp anlegget igjen.

Vis vedlegget 431079

Vis vedlegget 431080

Vis vedlegget 431081

And the music goes on...

Vis vedlegget 431082

/ Morten
    Som min svigerfar så godt sier; hunden i fokus.. ;)

Gratulerer med Gio :)

roger

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy

Her er Gio

Vis vedlegget 431077

Vis vedlegget 431078

Vis vedlegget 431079

Vis vedlegget 431080

Vis vedlegget 431081

And the music goes on...

Vis vedlegget 431082

/ Morten
    Han var jo fin da. Problemet med hunder, ja egentlig alle husdyr, er at man blir så knyttet til dem, og alt det medfører...
    R

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.527
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det blir fryktelig mye skrolling, når folk ikke vet å begrense seg!:rolleyes:

Pen, og sikkert artig hund!
    Sofaen er okkupert allerede ser jeg!;)
    Den tror jeg får det godt!:)

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.140
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Det blir fryktelig mye skrolling, når folk ikke vet å bergrense seg!:rolleyes:
    Det er jo enkelt og fort gjort å redigere vekk bilder når man siterer, så....:)

BTW Lagga. Gratulerer med nytt familiemedlem. Husk at den ikke har alt for godt av å bli foret opp på bare gourmet-mat;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.669
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratuler med flott hund, Morten! Ser den har sofakamo, så pass på at du ikke setter deg på han ;)

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.337
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk alle sammen!
    Hverdagen forandret seg over natta, for og si det slik....

Kommer til og satse hovedsakelig på råfor til ham, skal være sunnere enn tørrfor?

Høydepunktet så langt har vært rå kjøttdeig av svin, det skled rett ned.

;)

/ Morten

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer med liten søt tass. Vom funker bra, men anbefaler og tørrfôr. Dette pga tygge evne. Tkr har sikkert noe klokt å si om dette. Fått deg skritt måler og? Regner med at 10000 skritt ikke er noe problem nå som du har hund :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    P. S hunder kan og bli løse i magen av kun våt for.. Men det finner du ut... 8)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.287
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk alle sammen!
    Hverdagen forandret seg over natta, for og si det slik....

Kommer til og satse hovedsakelig på råfor til ham, skal være sunnere enn tørrfor?

Høydepunktet så langt har vært rå kjøttdeig av svin, det skled rett ned.

;)

/ Morten
    Kun rått for går veldig fort inn, men j..lig sakte ut igjen. Ville gitt en del tørrfôr også. Strengt tatt ville jeg vel gitt utelukkende *valpefor* av et anerkjent merke veterinæren går god for i alle fall det første året. Synes ikke man bør tulle med hva valpen trenger å få i seg når han vokser og utvikler seg. Så får man heller dille med økologisk ditt og organisk datt når kropp og skjelett er på stell. ...hvis man føler man må.

Folk mener så mye rart, og det er trendy å være mot store fôrprodusenter om dagen.

Regner med at livet med valp er litt annerledes enn livet uten, ja. :) Men det er moro, da. Jeg ville ikke vært det foruten, selv om det er en del jobb involvert. :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.287
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med liten søt tass. Vom funker bra, men anbefaler og tørrfôr. Dette pga tygge evne. Tkr har sikkert noe klokt å si om dette. Fått deg skritt måler og? Regner med at 10000 skritt ikke er noe problem nå som du har hund :)
    Små valper trenger jo ikke egentlig å gå tur, eller "mosjon". De trenger energien sin til å vokse. Jeg pleier å si til de jeg har på valpekurs at det finnes en tommelfingerregel som sier at en valp de første 3-4 månedene, kan gå i like mange minutter pr. tur som den er uker gammel. :) Litt "teit", men får frem poenget. Valper har ikke brems, og sliter seg gjerne helt ut på å løpe rundt sammen med fatter'n i timevis, men det er ikke nødvendigvis bra. Det er selvsagt mange variabler, og ingenting er skrevet i stein.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Små valper trenger jo ikke egentlig å gå tur, eller "mosjon". De trenger energien sin til å vokse. Jeg pleier å si til de jeg har på valpekurs at det finnes en tommelfingerregel som sier at en valp de første 3-4 månedene, kan gå i like mange minutter pr. tur som den er uker gammel. :) Litt "teit", men får frem poenget. Valper har ikke brems, og sliter seg gjerne helt ut på å løpe rundt sammen med fatter'n i timevis, men det er ikke nødvendigvis bra. Det er selvsagt mange variabler, og ingenting er skrevet i stein.

Nå må du ikke være så bokstavelig da dazed..:p. Valpen vokser, og det er med henblikk på det at tur er aktuelt. Og nei, intet er skrevet i STEIN ;)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.287
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    At man får mye mosjon med valp i huset er hevet over tvil, ja. :)

Og den trenger jo miljøtrening og sosialisering, så bli med ut og rundt, må den jo. Lange turer kommer tidsnok. :) Det er fint med pudler. De er fornøyde med både småturer rundt kvartalet og milelange fjellturer. :)

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 431078

Ikke engang prøv å gi meg et hundeblikk, sa livlægen til meg. Aldri om du får det du higer etter på den måten …

Jeg har ikledd meg dyreblikk.

roger

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…