Så er man inne på sjarmøretappen til "helgesvingen", jeg rekker og sende de første pendlertogene innover før det er på tide og vende snuta hjemover.
Det har vært arbeid på sporet, så strekningen Sarpsborg - Ås har vært sperret, jeg rakk og ta inn og skifte bort litt tømmer til Borregaard før vi brøt.
Vis vedlegget 539539
Mens tømmeret ble skiftet bort, sendte jeg og det siste godstoget innover, dvs det lå en pakke og ventet på lokføreren her så vi ble enige om en "teknisk stopp".
Innholdet representerte vel det jeg vil kalle "felles interesser"...
Vis vedlegget 539541
Sendte tog med fornøyd fører videre, så var'e og parkere lokene "mine" for helgen og arbeid kan begynne
Vis vedlegget 539540
Ellers hadde både Pixy og Powerpoint veiene forbi (dvs begge kom med tog
), så ble det hyggelig kveldsprat med bra folk også.
Nattvaktene er naturlig nok roligere, så jeg hadde tid til å se over fredagsbidraget fra Posten, litt musikk
Vis vedlegget 539545
Det nye albumet til Tal Wilkenfeld er forøvrig en "pledge" jeg betalte for.... - 3 år siden? Anyway, nå er det her, og damen er verdt og vente på!
Litt hobby kom også, har gjort litt historisk research her, så vet hvilken vogn jeg vil bygge.
Vis vedlegget 539550
TV bidro med musikk i fredagsnatta - Doorskonsert fra Isle of Wight, herlig! - sendes i reprise akkurat nå, natt til mandag - "tåler" og høre den igjen.
Vis vedlegget 539546
Vis vedlegget 539547
Får pussig døgnrytme av slike arbeidstider, så på vei hjem etter nattvakt hender det jeg må stoppe og ta bilder.
I forgrunnen Genesis, bak Kirkegata Skole hvor jeg gikk 1. - 3. klasse - byggene er heldigvis reddet, og blir i disse dager bygget om til leiligheter.
Vis vedlegget 539548
Fascinerende figur med uttrykk som skifter veldig med forskjellige lysforhold
Vis vedlegget 539549
Når det først var togfritt, ble tiden også benyttet til å bytte ut plattformen til spor 2, den gamle var den samme som lå der da jeg startet karrieren i 1984.
Vis vedlegget 539542
Vis vedlegget 539543
Vis vedlegget 539544
Anyways, bruddet ble opphevet på ettermiddagen søndag, så kunne vi sånn smått begynne og trille igjen
Vis vedlegget 539551
Nå i kveld, fargen er foreløpig den samme, men nå heter det Vy
Vis vedlegget 539552
For de toginteresserte blir dette en morsom ekvipasje som skal gå herfra i morgentimene, tre lok sammenkoblet.
Vis vedlegget 539553
14-maskina er foran da
Vis vedlegget 539554
God mandag, ønsker dere en flott uke!
/Morten