Og der var det servert.
Hadde det vært til gjester, hadde jeg hatt litt grønn paprika i også, for fargen sin skyld.
- samt et persilledryss over pastaen så klart.
Eneste urten jeg hadde frisk på kjøkkenet nå, var koriander. Det ville sett pent ut, men følte vel at smaken av koriander (som jeg elsker),
ville kræsje med denne retten.
Det er mat som innbyr til flere porsjoner, uansett hvor flink man forsøker å være. Mett nå...
Vis vedlegget 737182
Det er hverdag, men et LITE glass rødvin (kraftig sådan) sitter godt til maten.
Vis vedlegget 737183
/Morten
Pörkölt er helt sjef Rudi! Skrev til slutt Spätzle, for jeg greide ikke komme på hva det heter - nokedli selvfølgelig, takk!Jasså gutt......... du liker pørkølt ja......... ja det er vel egentlig ganske vanskelig og ikke like......... ble nesten litt fysen på litt kveldsmat jeg....... men pørkølt blir for mye pes og lage såpass sent på kvelden.... gamle folk må ha litt lett mat så sent på kvelden. Men må nok lage en pørkølt selv en dag snart, men jeg foretrekker kokte poteter og kanskje litt "Nåkkedli" ved siden av....... eller spatzli om du ønsker og bruke det navnet....... er faktisk nesten like kjappt og lage det selv som å koke ferdig makaroni....... men det smaker godt lell.......... på tide at du innviterer meg på Ungarsk mat synes jeg...... hint hint.
Hi hi, nei - dessverre...Er damebildene denne gang fra siste foto shoot ?
Legitime spørsmål alle sammen, blikket fra den unge damen sier vel alt...Ikke akkurat stolpesko. Måtte dere vinsje henne opp eller kamuflerer vinkelen at det var under halvmeteren ned til terra firma?
RødtJada så, neida så - da har man tatt (lang)helga. Jammen fikk jeg presset inn en liten photoshoot etter jobb i går
også, det gledes!
Planen i dag er en tur til Hvaler og feriecasa Lassemanns, det blir nok bra!
Så er jo både Fru Lagga og undertegnede nå fullvaksinerte, så vi går for første tur til Sverige i helga. Låner hytte i Nössemark,
det blir nok litt rart å kjøre over grensa igjen...
Men før alt dette skjer, synes jeg vi må ta oss tid til betraktninger og refleksjon rundt det evige spørsmål.
Hva kom først, lyst eller mørkt hår?
Vis vedlegget 738775
Vis vedlegget 738776
Vis vedlegget 738777
Vis vedlegget 738778
Vis vedlegget 738779
Vis vedlegget 738780
Vis vedlegget 738781
Vis vedlegget 738782
Vis vedlegget 738783
Vis vedlegget 738784
Ønsker dere alle sammen en fortreffelig weekend,
helgehilsen fra Laggas!
Spennende perspektiv! Om man skal si noe om bildet som et selvportrett, vitner det om at fotografen ikke er spesielt opptatt av seg selv, men setter folk rundt seg fremfor enn seg selv.. Takk for det!Takk for hyggelige hilsener, og god helg folkens. Fikk dyktig assistanse under gårsdagens shoot, til et lite selvportrett, og fikk lov til å dele det med dere. Vis vedlegget 738877