Gio var altså hos frisøren sin mandag, i dag var det min tur. Deilig å få ryddet litt i rotet!
Det stod mer på programmet, for noen dager siden oppdaget jeg disse kartongene i lokalene til Elektronisk Bureau.
Tannoy ER morsomme saker, så jeg tipset JMM om oppdagelsen, siden han allerede er Tannoy-bruker med et par Eaton i stua.
Det kan ikke stikkes under en stol at interessen våknet rimelig kjapt, og etter et lite besøk hos EB, var intensjonsavtalen klar.
Jeg meldte meg frivillig som varetaxi, og i dag var dagen.
JMM vil ha Cheviotene opp fra gulvet, og siden nå Thomas en gang ER møbelsnekker kom de fort til enighet om noen "bespoke stands" der.
Jeg måtte le og. Så dette kabinettet, og tenkte; det ser ut slik som Marantz-receiverne gjorde. Det SKAL en Marantz inn der....
JMMs Eaton ble satt på gangen - regner med at de selger seg selv, herlige formidlere.
Utpakking er alltid gøy!
Tannoy Cheviot in da house
Dette er en stue for hygge, forsåvidt unødvendig å si kanskje...
Stilrene høyttalere.
Jeg hadde lyst til å høre noen låter jeg "kan", så for enkelhets skyld startet vi med litt strømming.
Kjennskapen til denne låta må jeg takke RES for, som for en god stund siden sendte meg et par CD'er med hans foretrukne referanselåter,
i bytte med litt frakt-hjelp.
Jeg glemte å ta bilde av nakne høyttalere, slik ser de ut uten trekk:
Dette var veldig morsomt! - for her skjedde det noe virkelig hørbart, og det kan igjen konstateres; én ting er evnen til å gå dypt,
det kan flere konstruksjoner gjenskape, men det fysiske opplevelsen vi får av en baffel som er stor nok til at vi kjenner at det flyttes luft...
- det er ganske kult. - og Cheviot flytter luft, det er et deilig smekk i den!
Dette var kjempemorsomt JMM, den besnærende Tannoy-signaturen er beholdt, det er bare MER av alt, herlig!
/Morten