Jobbehelga ble ganske produktiv, jeg fotograferte et par bryllup i sommer, og den eldste sønnen til det ene paret, er en
fin type, så han spurte jeg om å få låne, og denne helga passet det.
Det ble en morsom shoot med en flink tiåring.
Middag på China Plaza er en godkjent påskjønnelse.
Fritert banan og lun eplekake er også veldig godkjent.
China Plaza har alltid godt med kunder, og det er gode grunner for det, både mat og betjening er topp klasse.
Så var det rett på nattevakt, og kun få timer hvile etterpå, for det ventet afternoon tea med venner i byen, fint tiltak fra Takelund, byens kaffebrenneri.
Ja - høres helt feil ut, men dog....
Så var det rett avgårde på ettermiddagsvakt, da kom den unge fotomodellen innom sammen med sin tante, kikket gjennom bildene,
og plukket ut de som skulle redigeres. De hadde hatt juleverksted tidligere på dagen, så da ble det en ladning marsipandigg til kaffen på meg.
Natt til mandag ble Systemdek'en med på jobb - det var en par - tre ting som trigget OCD'en min. Det ene var armboardet i Corian, som EB laget for meg.
Boardet er fint, men det stod ikke i stil med resten, så en lakkering kunne være tingen.
Armhvileren jeg fant på eBay var rimelig kort, og bøylen var til et armrør med større diameter, så det var rimelig skranglete.
Her har jeg fått lakkert armboardet, og forlenget søylen til armhvileren.
Fingerlift var ikke noe som var med i designet til Mayware sin Formula 4, den første jeg hadde, fikk en fingerlift jeg laget fra polen til et lommelykt-batteri.
Men nå ble det en jeg fant på eBay, kanskje den minste pakken jeg har fått i postkassa noen gang...
Forlengelsen er faktisk en bit av et pensel-skaft, som passet perfekt. Det er plast, så egner seg kun for hjemme-bruk, men da har jeg fått roet
nevrosene til jeg finner en mer permanent løsning.
Dette ser mye mer helhetlig ut, for meg.
En liten plastbit, superlimt på plass, stoppet skranglingen i armvuggen, nå ligger den tight og fint på plass.
Bare å få justert vekt og balanse, så kan den begynne å jobbe igjen.
Kaldt og sur vind, med snø i lufta. Godt med en "cuppa".
Så var det avgårde til korøvelse etter noen timer i loppekassa. Vi holder på med finpussen og de små detaljene, kun drøye to uker til julekonsertene..
/Morten