Lagga
Hi-Fi freak
Takk Tore, ja, jeg liker også den tanken, å legge det vonde fra seg...
Det er pussig med stener, selv drar jeg med meg stener hjem, det har jeg gjort i flere tiår. Hvorenn jeg har vært i verden, plutselig ligger en sten der og snakker til meg -så blir den med hjem...
Anyway, botaniseringen i lokalområdet fortsatte med utforsking av noe jeg har sett mange ganger på veien mellom Nössemark og Ed. Vi har alltid sust forbi i god fart, men nå var det på tide for en stans.
Rester fra andre verdenskrig, en forsvarslinje med stridsvognshindre. Bemerke bunkereni bakgrunnen.
Gio hjelper til med å vise størrelsen på hinderne.
Hinderne gikk inn i terrenget, inntil terrenget selv ble uframkommelig.
På den andre siden av veien, fortsatte hindringene ned til innsjøen.
Her er de.
Et stykke bak hinderne, lå en bunker og flere mitraljøsestillinger, som vi ser, gikk det dårlig med den siste som prøvde seg.
Bunkeren var dessverre murt igjen.
Ingen steder å komme seg inn.
Gio kikker i retningen vi skal fortsette turen.
Et godt stykke nærmere Ed, finner vi neste forsvarslinje.
Her ser det mer ut som hinderne ligger i en slags sirkel rundt et system av bunkere,
som muligens er forbundet under bakken.
Det foregår omfattende veiarbeid i dette området, men det ser ut som denne delen av historien blir bevart.
Fin dag med utforsking av nærområdet!
Det er pussig med stener, selv drar jeg med meg stener hjem, det har jeg gjort i flere tiår. Hvorenn jeg har vært i verden, plutselig ligger en sten der og snakker til meg -så blir den med hjem...
Anyway, botaniseringen i lokalområdet fortsatte med utforsking av noe jeg har sett mange ganger på veien mellom Nössemark og Ed. Vi har alltid sust forbi i god fart, men nå var det på tide for en stans.
Rester fra andre verdenskrig, en forsvarslinje med stridsvognshindre. Bemerke bunkereni bakgrunnen.
Gio hjelper til med å vise størrelsen på hinderne.
Hinderne gikk inn i terrenget, inntil terrenget selv ble uframkommelig.
På den andre siden av veien, fortsatte hindringene ned til innsjøen.
Her er de.
Et stykke bak hinderne, lå en bunker og flere mitraljøsestillinger, som vi ser, gikk det dårlig med den siste som prøvde seg.
Bunkeren var dessverre murt igjen.
Ingen steder å komme seg inn.
Gio kikker i retningen vi skal fortsette turen.
Et godt stykke nærmere Ed, finner vi neste forsvarslinje.
Her ser det mer ut som hinderne ligger i en slags sirkel rundt et system av bunkere,
som muligens er forbundet under bakken.
Det foregår omfattende veiarbeid i dette området, men det ser ut som denne delen av historien blir bevart.
Fin dag med utforsking av nærområdet!