Så ble det en tur til Elektronisk Bureau i dag, Thomas har gjort seg ferdig med KEF 105.2, nå skulle de hjem til far.
All internwiring er byttet ut med Klotz, delefilter er restaurert med rep kit fra Falcon, OG moddet etter tips fra
@HasseBasse og
@PederP .
Gitter til diskant og mellomtone manglet, så Thomas har laget nye. I tillegg har han generelt kikket over de med møbelsnekker-øyne.
Vel hjemme, på plass i vintage-stua oppe.
Nye gitter på plass, sitter på magnet.
De originale er buet og kanskje mer elegante, men jeg likte disse, de er litt bølletøffe.
Alltid spennende å "snoke" litt rundt i verkstedet...
Men her står den STORE overraskelsen! Friskmeldt Sansui SR-525.
Denne fant jeg på Finn for snart 3 og et halvt år siden, så var i Oslo hentet den. I ettertid mistenker jeg at det var et containerfunn, men - whatever.
Den gikk fint da jeg kjøpte den, og det gjorde den hjemme også - i ca et kvarter, så stoppet den...
Thomas byttet det meste i den, gikk gjennom alt han kunne tenke seg, men det ville seg ikke. Det irriterte oss begge, om enn av forskjellige grunner,
så jeg kunne enten hente den, eller la den stå, slik at han kunne komme tilbake til den i ledige stunder og sjekke mer. Pytt, det var ikke akkurat
noe stress, jeg har jo alltids en kvern å bruke allikevel - så jeg lot den stå.
Nå er den i orden, akkurat som jeg lærte meg på golfbanen, når jeg måtte ut i skogen og lete etter ballen min:
Er ikke ballen (feilen) der du tenker at den kan være, så er den et annet sted.
Veldig gøy, særlig fordi jeg forlengst hadde avskrevet den.
Gleder meg til å høre hva den er god for.
/Morten