Liv Lagga

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.524
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Takk og god helg folkens. Rolig start på dagen med kaffe, Gio i fanget og nyheter på TV.

IMG_1184.jpeg
    IMG_1175.jpeg

Er tid for luftetur, men måtte gjøre en jobb på badet først. Fikk skrubbet dusjhjørnet i går, så nå er det på tide å impregnere fugene.
    Det trenger nesten et døgn med herding, så ville få gjort det før vi stikker ut.

IMG_1231.jpeg
    IMG_1229.jpeg

Fikk sikret meg en Rolex i går, tenkte at den kunne gjøre nytte for seg på roteloftet. Vet ikke helt om jeg vil ha en på håndleddet, men på veggen går bra. 😇

IMG_1209.jpeg

Så ligger det an til en trivelig helg. - men nå er det Gio sin tur, ja, litt min og da... 😄

Markering.jpg

/Morten

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.524
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Fredag.... Var litt på hugget og fokk dytta små tomater med olivenolje, salt, pepper og Santa Maria's "Basil & Tomato" krydder over seg, inn i
    ovnen på 90 grader. Der ble de i ca 7 timer...

IMG_1244.jpeg

Asparges er digg, 35 sekunder i fosskok, så rett over i isvann. Så over på tørkepapir.

IMG_1247.jpeg

Tenkte å lage soppstuing, men bare sopp blir litt - endimensjonalt og - emment. Så jeg hakket opp litt purreløk og la til det. Fruen laget en hvit saus,
    uten fløte - det blir fort litt kvalmende med sopp og fløte sammen.

IMG_1248.jpeg

IMG_1249.jpeg

Jeg hadde funnet en god beta med argentinsk entrecôte, som fruen renset for tjafs, det fikk selvfølgelig Gio med seg...

IMG_1254.jpeg

Potetmos er ikke feil!

IMG_1276.jpeg

Kjøttet klar for stekepanna.

IMG_1280.jpeg

Skremmes i olje på høy varme først, hvile, så gjøres ferdig i godt smør. Når kjøttet var ferdig og hvilte før vi skulle spise, gikk asparges sammen med litt rød paprika opp i panna.

IMG_1281.jpeg

7 timer i ovnen, små smaksbomber...

IMG_1282.jpeg

Fruen mente at litt creme fraiche måtte med i stappa, vanskelig å være uenig.

IMG_1283.jpeg

Nå er det mat!

IMG_1284.jpeg

Fikk godkjent stekegraden på kjøttet, puuuh.... 😅

IMG_1285.jpeg

Resten av jordbærene og Cointreau'en ble (en heftig) dessert.

IMG_1286.jpeg

/Morten

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    31.524
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Har fått puslet litt med noe av det gamle skrotet mitt.
    Elektronisk Bureau/Thomas har 3D-printet nye hengselfester til et par av Kenwoodene mine. Han har gjort dette før også,
    men materialet dengang var litt sprøtt, siden har han fått tak i et seigere råstoff som tåler mer "mekanisk juling".

IMG_1344.jpeg

Ta daa!

IMG_1345.jpeg

Da kunne jeg hive på plass en dings til i de nye rackene.

IMG_1346.jpeg

Der står lokket som det skal, deilig.

IMG_1347.jpeg

@soundscape og jeg hadde tilfeldigvis kjøpt samme type føtter for en tid tilbake, hans så riktig snasne ut under en platespiller. Mine er dessverre ganske
    bortgjemte under en amp, men de gjør jobben der og.

IMG_1348.jpeg

På Kenwood nr 2 har begge hengsler røket. De er verre å reparere, så EB hadde funnet et par hengsler fra rotekassa. Ikke originale, men i metall, så de vil ikke gå i stykker slik de gamle har gjort.

IMG_1350.jpeg

De var én mm ute fra å passe, så jeg skal lage spacere, men fikk festet dem midlertidig.

IMG_1351.jpeg

På plass, får være greit så lenge. 😊

IMG_1352.jpeg

Siste post på programmet i kveld, en SUT jeg kjøpte fra Japan for en tid tilbake, med litt slitne føtter.

IMG_1353.jpeg

Veldig slitne faktisk.

IMG_1354.jpeg

Hadde flaks med lengden på nye føtter, SUT'en har akkurat litt klaring til underlaget, job done.

IMG_1355.jpeg

/Morten

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn