Guttær da guttær!
Tusen takk for alle gratulasjoner, blir rent rørt selv jeg....
Skal kommentere på det jeg husker, for nå ble det mye her
Det spilles definitivt mye musikk fra alle sjangere hjemme, den forslitte blødmen om å oppdage platesamlingen på nytt,
er ikke langt unna sannheten, dette er veldig morsomt!
Høyttalerne skal selvfølgelig spilles inn, regner ikke med at det er i havn på noen måneder ennå, men det er nok å jobbe med allikevel.
RS visste jo utmerket hvor glad jeg er i
BASS, så at 12tommeren er oppgitt 3db kraftigere enn resten har ikke bekymret oss, spesielt
ikke MEG nevneverdig. Delefilteret skal ikke tukles med, men vi skal teste en boks fra Behringer, for å se om den kan gi meg de muligheter jeg
ønsker, med en kvalitet RS føler at han kan gå god for.
Nevnte boks har jeg forhåpentligvis i postkassen om to-tre-fire dager.
Høyttalerne står nå på høyst midlertidige føtter, mer diskré, samt kraftigere føtter skal på plass, løveføtter har vært nevnt, men... - vel, vi får se.
Takk for tips om Black Magic Cones Creed, jeg kjenner at jeg er litt usikker på om de får gjort noe særlig fra eller til i denne vektklassen, men
tipset er uansett notert!
Motoren til 12tommerne er stor, meget stor. RS fastslo rimelig fort at 2x6 kvadrat Caahre fra forsterker til bassterminaler er i snaueste laget,
så her kommer det mere kvadrat til.
Det er liten hjelp i fet høyttalerkabel, hvis det er skolisser inni forsterkerne, så disse skal også inspiseres, blir ikke forundret om det kommer noen lengder
med Vivanco-Caahre inn i dem også.
Bassene drives forøvrig av en Malminmodifisert Meridian 599. Resten av elementene drives av en Musical Innovation MI8.
Takk for kommentaren om bildene Trompetnerd, fruen knipset løs mens vi jobbet med å komme i hus, så jeg videresendte rosen til henne.
Fru Lagga er definitivt en overbærende sjel, når det gjelder mine utskeielser, så det ligger såklart på meg å utøve en viss moderasjon. Anlegget får
som synes lov til å bo i stua, men så må også jeg ha i bakhodet at det ER en stue, ikke et studio, ergo er det et mål å få dette til å spille med minst
mulig akustiske tiltak, og at de som evt installeres er så diskré som mulige. Her har Fru Lagga selv kommet med forslag, så hun er klart med på prosessen!
Skumpa er et godt livstegn på alle vis, kan ikke være mer enig JJ!!!
Endelig får jeg beskjed om at jeg har trykket på "liker"-knappen for mange ganger dette døgnet, så jeg håper ingen av dere føler dere oversett!
Vennlig hilsen
Morten