Laban MK3
Hi-Fi freak
Ille feit jukebox på Retrovinyl utlånt iallefall
Ca herHvor holder de til nå? Vurderer en liten tur innom til helgen.
Ja, den ligger dønn i sentrum Musicus, Laban har forsåvidt allerede lagt ut et kart, men en god ting kan ikke sies for ofte.Ligger platesjappa midt i sentrum? Må ha noe sikte etter om jeg en dag devierer innom Sarpsborg!
Herlig å se at du plukker med deg norsk svart metal, Power!Jeg ankom selvfølgelig i min vane tro Retro Vinyl tett på den veiledende åpningstid
Neihhhddaaa..sa Patrick, jeg stenger ikke klokka fire, men har åpent til til sånn ca. klokka fireishhhh...skal jobbe jeg se.
Lyst hyggelig lokale, metervis med ny og brukt vinyl og slarva i fristilling ble klokka fem før jeg dro der i fra med et knippe sort gull.
Kan jo nevne at Jan Garbarek - Bobo Stenson Quartet - Witchi-Tai-To sto der og glitret mot meg i sjæss avdelingen i original ECM 1974 årgang.
Den står IKKE der lenger for å si det sånn
Nu er den nyvasket av herr Degritter, og skal om et øyeblikk legges på tallerken til snurra.
Innehaver humret og koste seg tross en intens uke, og fem timer med søvn før åpning i dag.
Litt stinn av adrenalin og endorfiner vil jeg tro, og jeg skjønner ham godt.
Da er det hyggelig å høre at vi vinyljunkiene handlet godt der i dag.
Ny press Gentle Giant (den med gutta stående i denne snille kjempens hender), Marius Müllers Funnhouse - Plugged II Rett og slett (blå albumet) og Cor Scorpii - Ruin (norsk progmetall) ble også med hjem i hulen.
Så skrittet man ut døra, og 25 meter opp i gata traff jeg Pixie som ikke hadde rukket åpningen
Han ble straks roligere når han fikk høre at Patrick ennå var på jobb og puslet med nødvendig forefallende.
Så da fikk nok Pixie dekket litt av vinylsuget han også vil jeg tro.
Han er grei sånn Patrick
Og den fete Wurlitzer jukeboksen som står i butikk lokalet er restaurert med originale deler fikk jeg vite, fungerer og er i bruk.
Den er din for kun 95 frognertiere. Selv har jeg dårlig med singler, og er utenfor kjøpegruppen
Hvis jeg forstår det kartet så er det nabo tilJa, den ligger dønn i sentrum Musicus, Laban har forsåvidt allerede lagt ut et kart, men en god ting kan ikke sies for ofte.
Jeg vet ikke hvor kjent du er i byen, men jeg har satt en firkant rundt byens torv. Derfra går du ett kvartal oppover gågata (St Marie Gt),
svinger til høyre inn i Nils Hønsvalds Gt, så ligger butikken 20 meter fra krysset (merket med rød pil) Butikken har allerede fått en merking på google maps,
men den peker på plenen foran byens kirke, jeg har sendt inn ønske om korrigering.
Vis vedlegget 896841
/Morten
Jo, takk for det metallirus.Herlig å se at du plukker med deg norsk svart metal, Power!
Cor Scorpii er et vanvittig fett band, og hører hjemme i Sognametallen, der Windir var første band ut på 90 tallet.
Liker du skiva, kan jeg fortelle deg at den første, Monument, er minst like bra!
Mvh Terje
Close enough for rock'n'roll...Hvis jeg forstår det kartet så er det nabo tilHalvorsen Bakeri og Konditori? Specsavers.....
Ah, bra plate, tror jeg skal gi den et gjenhør i dagClose enough for rock'n'roll...
Oppdatert; tydeligere merking utført, og nå er det ingen tvil om hvor den er Helge.Hvis jeg forstår det kartet så er det nabo tilHalvorsen Bakeri og Konditori? Specsavers.....
Ja for søren! Hadde jeg visst du var der, kunne dere kommet inn og fått sett togekspedisjonen også vettu.Kjekt å treffe deg, håper det blir litt lenger neste gang.
Det er jo bare å spørre så tester vi dem MortenJo takk karer, tror det skal være mulig å finne et lite krypinn her nede Sluket.
Hyggelig Tore! Det smakte, lenge siden vi har laget Tabbouleh. Jammen ble det såpass rester at fruen får en luksuslunch i dag også.
Det har ikke vært helt stille på hi fi-fronten heller, dvs - det har vært stille, nesten helt stille - i høyre kanal...
Det har vært en svak skraping i høyre kanal, som har utviklet seg til kneppelyder når musikken har "tatt av" , og ubalanse. Lørdag falt høyre kanal nesten helt ut.
Pga hvordan det har utviklet seg, mistenkte jeg svikt i et el flere rør.
Det sitter åtte 6922-rør i denne preampen.
Vis vedlegget 896834
Var såklart nysgjerrig på om teorien holdt vann.
Vis vedlegget 896835
Jeg har vært en lykkelig eier av en ARC PH5 RIAA, den bruker fire 6922-rør. Mente bestemt at jeg hadde handlet inn reservesett til den, og joda,
etter en liten leteøkt, dukket to sett opp.
Vis vedlegget 896836
Fire matchede Tesla
Vis vedlegget 896837 Vis vedlegget 896838
Fire matchede Valvo
Vis vedlegget 896839
Jaggu ble det lyd i begge kanaler, slapp et lettelsens sukk da....
Så da vet jeg at minst ett av disse røra er defekt. De var jo en bit av salgs-pitchen fra selger, men jeg fikk aldri noe svar på spørsmål om hvor
mange timer de hadde gått. Burde vel ha reagert kraftigere på det.
Vis vedlegget 896840
/Morten
Kommer gjerne en tur en av de nærmeste dagene, finne når det passer.Det er jo bare å spørre så tester vi dem Morten
Ett glass av gangen Skrangle', ett glass av gangen...Altfor mye pottis og for lite pils