J
Jurassic
Gjest
Det er en CD jeg er stolt av å ikke eie.Thomas1 skrev:Nils Lofgren....Acoustic live.
|
Det er en CD jeg er stolt av å ikke eie.Thomas1 skrev:Nils Lofgren....Acoustic live.
Heldigvis har jeg ikke kjøpt den jeg heller, takk til the PirateBay for å spare meg de kronene.Jurassic skrev:Det er en CD jeg er stolt av å ikke eie.Thomas1 skrev:Nils Lofgren....Acoustic live.
Eneste live-skiva jeg vet om som faktisk er innspilt i studio med publikum. Er nok en av grunnene til at den høres såpass bra ut.FZ skrev:Plukket i går fram "Nighthawks at the diner" med Tom Waits live fra 1975. Det er en av de desidert beste live-innspillinger jeg har hørt og dessuten Tom Waits og medmusikere i storslag. Hvis du ikke har denne så trål antikvariatene etter et bra eksemplar. Og som alltid, jo eldre utgave jo bedre lyd. Nice Price skiver fra 80-90 tallet har som regel dårligere lyd enn de originale. Har en del gamle Dylan skiver med orange etikett, mye bedre lyd enn de nyere pressingene med rød etikett.
FZ
Neida. Tidenes bestlydende versjon av denne erkeklassikeren har vært tilgjengelig på Classic Records 180g og 200g vinyl i 10 år.Rotekroken skrev:Harry Belafonte - Live In Concert At Carnegie Hall - Import
Et knall album i mine ører, har bare hatt den "normale" utgaven med 13 sanger og det er langt fra det samme som denne innspillingen her, faktisk eneste stedet som jeg fant samme versjon på CD, som den originale på vinyl..
Ett av svært få album som jeg sier: LØP Å KJØP.!!!!
På plata så står det følgende: The Complete Concert At Carnagie Hall, 1959 BMG Music, Made In Germany..
Drømmer om samma album på vinyl, men jeg må vel smøre meg med litt tålmodighet![]()
Hvordan er orginal pressing ? har sett den skiva i en butikk her hjemme meget pent brukt.Vidar P skrev:Neida. Tidenes bestlydende versjon av denne erkeklassikeren har vært tilgjengelig på Classic Records 180g og 200g vinyl i 10 år.Rotekroken skrev:Harry Belafonte - Live In Concert At Carnegie Hall - Import
Et knall album i mine ører, har bare hatt den "normale" utgaven med 13 sanger og det er langt fra det samme som denne innspillingen her, faktisk eneste stedet som jeg fant samme versjon på CD, som den originale på vinyl..
På plata så står det følgende: The Complete Concert At Carnagie Hall, 1959 BMG Music, Made In Germany..
Drømmer om samma album på vinyl, men jeg må vel smøre meg med litt tålmodighet![]()
![]()
Og med det samme du er i gang, dra med deg oppfølgeren fra året etter også. På Classic 200g vinyl. Like god.
![]()
Kjøp den fra f.eks www.elusivedisc.com eller www.acousticsounds.com
Med det samme du er der inne, gjør et søk på Belafonte; kan hende finner du en DCC-pressing av "Jump up Calypso" også. Den, og ikke minst "Calypso" (!!) er jo erke-superduper-belafonte!
Mvh Vidar P
Ah! Den er i kjømda fra Platekompaniet på vinyl. *glede seg*tuco skrev:Bonnie Prince Billy "Is it the sea"
Har bare hørt cd-versjonen, men vinylutgaven er sikkert bra den også. God lyd med flott "livefølelse". Ikke i referanseklasse, men musikken...
tuco
Jepp, denne er meget bra.slartibartfast skrev:Har akkurat The Crusaders "Ongaku Kai" live in Japan på spilleren- utrulig at dette er live.. har hørt studioplater som ikke hadde så bra lyd...
Joar skrev:Ah! Den er i kjømda fra Platekompaniet på vinyl. *glede seg*tuco skrev:Bonnie Prince Billy "Is it the sea"
Har bare hørt cd-versjonen, men vinylutgaven er sikkert bra den også. God lyd med flott "livefølelse". Ikke i referanseklasse, men musikken...
tuco
Var også på en konsert på den turneen, Meget bra!
mteinum skrev:Jepp, denne er meget bra.slartibartfast skrev:Har akkurat The Crusaders "Ongaku Kai" live in Japan på spilleren- utrulig at dette er live.. har hørt studioplater som ikke hadde så bra lyd...![]()
DEnne hørte jeg hos en kamerat i går , knakende god den der øverste......600 spenn på dippern........Vidar P skrev:Neida. Tidenes bestlydende versjon av denne erkeklassikeren har vært tilgjengelig på Classic Records 180g og 200g vinyl i 10 år.Rotekroken skrev:Harry Belafonte - Live In Concert At Carnegie Hall - Import
![]()
Og med det samme du er i gang, dra med deg oppfølgeren fra året etter også. På Classic 200g vinyl. Like god.
![]()
Kjøp den fra f.eks www.elusivedisc.com eller www.acousticsounds.com
Med det samme du er der inne, gjør et søk på Belafonte; kan hende finner du en DCC-pressing av "Jump up Calypso" også. Den, og ikke minst "Calypso" (!!) er jo erke-superduper-belafonte!
Mvh Vidar P
Brand-X, Livestock fra 1977. Kanonalbum, både lyd og musikkmessig. Instrumental jazzrock som svinger fra bandets beste periode.Skink_123 skrev:Er det noen som helst prog-rock live skiver med super lyd? Satte på Gentle Giant sin liveskive, og lyden er jo ikke akkurat topp, men fy som det svinger! ;D
Gjerne fra 70 tallet, men det er kansje for mye å be om ;o)
Enig, knallskive med meget god lydpedal skrev:Brand-X, Livestock fra 1977. Kanonalbum, både lyd og musikkmessig. Instrumental jazzrock som svinger fra bandets beste periode.Skink_123 skrev:Er det noen som helst prog-rock live skiver med super lyd? Satte på Gentle Giant sin liveskive, og lyden er jo ikke akkurat topp, men fy som det svinger! ;D
Gjerne fra 70 tallet, men det er kansje for mye å be om ;o)
Også enigrolfozzy skrev:![]()
Denne liveutgivelsen fra 1985 har absolutt referanselyd.
Hvordan cdutgaven er, vet jeg ikke. Jeg har den på vinyl.