Vil gjøre det, synes bare det var litt rart de var koplet sammen på min s10LMC skrev:dette er vel en ren 240 vac trafo og du skal vel ikke koble sammen noe som helst
bare følg skjema og tegninger
mvh
Leif
Ingen tvil om at store, feite filmkondiser gjør seg bra i powersupplyet. Har jo også blitt diskutert side opp og side ned på audioasylum den siste tiden.vega65 skrev:" Alle de tøffe solenkondisene er sånn rent teoretisk sett f.eks bortkastet da."
(sitat Andreas ).
Uten at dere bør legge for mye i det:
I 13E1 forsterkeren bygget jeg det første psu et med elektrolytter før rør regulatoren.Dette var i en test kasse.I monoblokkene byttet jeg el lyttene med Solen metalcan 56uf.1500v.Føltes trygt med god margin hva gjelder spenningen kondensatorene kan tåle.
Imidlertidig låt utgaven med filmkondensatorer bedre en den med elektrolyttene.De to utgavene var ikke klin like (men nesten)Jeg ble overrasket, trodde det foran regulatoren spilte mindre rolle.
Jeg burde kanskje ha undersøkt dette mer grundig, men tok meg ikke tid.Min foreløpige erfaring med Se er at "alt høres"
Ja det kan være greit å ha, må ut å handle litt diverse her nå.LMC skrev:forresten:
2 ting du bør ha:
variac
effektmotstand med isolerte krokodille-klemmer for utlading av lytter og kondiser i psu
mvh
Leif
Hmmm, erru blitt snåsamann også nå Leif ;D Ok, får vel følge opp: Det er altså lov å tipse om at det med forbehold om at KnB selger til meg, blir en BP SE300B til salgs herfra... Sånn etterhvert 8)LMC skrev:mao: solgt! Gutman? ;D
mvh
Leif
Vedr. Glødetrafoer;KnB skrev:Takk Erland
Litt frem før de blir ferdig enda. Venter på magnequest grid choke, gløde trafoer/choker fra BP pluss noen smådeler jeg har bestilt feil...
"Monster BP" ;D
nettspenningen ble målt til 231V på tidspunktet hvor jeg koblet og testet.LMC skrev:merkelig
hvilken primær koblet du til?
hva er nett-spenningen din?
mvh
Leif