Jepp. De nye spissene er ikke bare spissen, men hele varmeelementet og tempfølereren integrert. Man drar hele saken ut av skaftet, og setter inn ny, i skaftet.
Jarl
Jarl
|
Høres ut som noe man skal være ganske seriøs før man kjøper seg for litt hobbylodding hjemme på kjøkkenbenken, i alle fall.Uttern skrev:Jepp. De nye spissene er ikke bare spissen, men hele varmeelementet og tempfølereren integrert. Man drar hele saken ut av skaftet, og setter inn ny, i skaftet.
Jarl
Hvis tangent og de andre gutta på Head-Fi DIY-forumet kan produsere som de gjør med relativt billige bolter og stasjoner, stoler jeg på at jeg også klarer meg med det.Barbaresco skrev:Kaldlodding skyldes oftest manglende ferdigheter (eller for tynn spiss, og det er det ofte ikke på de billigste).
Der skremmer vekk glade amatører, og uansett størrelsen på budsjettet er det alltid en prioritering. Og selv med Hifi til flere 100 000er vil jeg ikke bruke 3000 på loddestasjon. Kjøp heller 20 plater!
Då er eg med. Har sertifikasjon sjølv, men skifta bransje for 5 år sidan, det har åpenbart blitt betre loddestasjonar sidan det. Då var problemstillinga eg nemnte svært vanleg, og det irriterte meg at folk satt med tynn spiss og 420 grader på bolten. I eit firma som skal produsere High- End elektronikk... Så vi har nok samme yrkesstolthet når det kommer til stykketUttern skrev:Jepp. De nye spissene er ikke bare spissen, men hele varmeelementet og tempfølereren integrert. Man drar hele saken ut av skaftet, og setter inn ny, i skaftet.
Då blir det bra, bare prøv med forskjellige innfallsvinklar dersom du ikkje får det til på første forsøk. Og hugs på å test på stor kabel også, dersom det er det du skal lodde. Øvelse gjer mester.Milenko skrev:Tenkte å trene mye før jeg gir meg i kast med selve kablene jeg skal lage, er jo snakk om fire stk. eller to par![]()
Er det ikke like viktig med gode loddinger om det bare dreier seg om et par kabeltermineringer som om det er tusen og de kansklje til og med skal ut å fly?Barbaresco skrev:Det er ulike kravspesifikasjoner (og dermed pris) om man en sjelden gang skal lodde ledninger fast i en plugg eller høyttalerterminal, eller om man skal drive produksjon av printkort (enn si overflatemonterte eller ball grid array).
Du får brukt Weller til 6-800,-.Barbaresco skrev:vil jeg ikke bruke 3000 på loddestasjon. Kjøp heller 20 plater!