Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Tulling - dobbeltulling!
    Tulling 1: Du vet hvem som kan plastikk.
    Tulling 2: I går kveld - ble så gira av bitene dine at jeg måtte en tur til ned.

Fikk du plastbitene jeg laga til deg til å virke. De du ga meg var jo alt for små - aner ikke hvor du har den tegninga fra. De ble litt sotete fordi jeg ikke kunne kjøre mer enn et pass pga noen gæmliser i naborommet som ble forstyrret. Svartmaling skjuler alt.

BB

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.593
    Torget vurderinger
    23
    Plastikk har ingen ting i en ekte høyttaler å gjøre :mad:

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Har man kontroll, så har man kontroll, jfr JBL, AutoTech, B&O osv, osv....
    Tror man at man har kontroll, så tror man at man har kontroll, jfr OB-BB

BB

sclalars

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2006
    Antall liker
    1.720
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    1
    Tulling - dobbeltulling!
    Tulling 1: Du vet hvem som kan plastikk.
    Tulling 2: I går kveld - ble så gira av bitene dine at jeg måtte en tur til ned.

Fikk du plastbitene jeg laga til deg til å virke. De du ga meg var jo alt for små - aner ikke hvor du har den tegninga fra. De ble litt sotete fordi jeg ikke kunne kjøre mer enn et pass pga noen gæmliser i naborommet som ble forstyrret. Svartmaling skjuler alt.

BB
    Jeg skal se om de passer når jeg kommer hjem. har konsentrert meg om å lage basstårn i dag jeg :)

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.806
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som du lager elektrostater Oh-boy?
    Nå er du en tusenkunstner, men at du bedriver plastikk visste jeg ikke. Hva slags plastikk? Bryst, leppe, kjeve, bilringer? Klinikk på bakrommet hos vaktmester?
    Plast behersker du også ;-)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Willy;
    Jeg jobbet sammen med Lars i flere år (tre eller fire?) og fikk innføring av sjefen, den største plastmesteren i Norge, tror jeg. men samtidig også den største drittsekken også. En jobb han for øvrig delte på suveren plass sammen med en rektor på en osloskole jeg jobbet på. For øvrig samme skolen som Lars jobbet på senere.

Tekniske plaster og termoplaster. De siste kan jeg litt om ennå. Akryl og polykarbonat. Akryl får jeg stelt med på laseren men PC lager bare en masse flyvende sotflak.

Lars skal ha kred for de fire siste bitene. Han imponerer meg. Begynner å bli flink. Når man punkterer som det blir gjort i disse figurene, blir det lite sug igjen. Om man ikke kan sakene sin.

Edit:
    Har ikke med det sagt at Lars suger!!!!

BB

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.891
    Torget vurderinger
    3
    Dette blir ett godt stykke forbi pent. Det er jaggu så godt å se at det er fart i DIY prosjektene rundt omkring.
    Nå kan jeg inn å kikke litt. Og ikke minst glede meg på alle de flinkes vegne :)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Nikko;
    Nice to motta kred og ikke minst at noen ser litt øyegodt i det de finner.
    Mange GDS'ere her inne kvier seg for å legge ut et og annet bilde og noen ord. Og noen av oss er til gjengjeld litt overkåte på å flæsje alt mulig (ego herunder).
    Lars, feks - han måtte mases ut på verdensveven igjen og nå ser det ut som at den gamle kroken trives med det. Hva om bare noen av oss hadde fått sett hans greie?

Vi trenger flere moonere her inne!

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Verdens enkleste upgrade?
    I alle fall en artig to artige minutter i livet mitt.
    Elevene reagerte ikke i det hele tatt - highend audio synes ikke engasjere.....

P1060498.jpg

P1060499.jpg

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Førstestrøket er ferdig - nå er det hælja

P1060500.jpg

P1060501.jpg

Mens sistestrøket tørker venter LydPC'en - skal måle inn komponentene og tegne kabinettet i helga. Forhåpentligvis er den ferdig ila uka som kommer.

God helg.

BB

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.791
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    God helg BB!
    Kommer du på Kulturpuben Lillestrøm i kveld kl 22? Da er det Svigermors Drøm, deilig norsk rock fra Høybråten!

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.891
    Torget vurderinger
    3
    Nikko;
    Nice to motta kred og ikke minst at noen ser litt øyegodt i det de finner.
    Mange GDS'ere her inne kvier seg for å legge ut et og annet bilde og noen ord. Og noen av oss er til gjengjeld litt overkåte på å flæsje alt mulig (ego herunder).
    Lars, feks - han måtte mases ut på verdensveven igjen og nå ser det ut som at den gamle kroken trives med det. Hva om bare noen av oss hadde fått sett hans greie?

Vi trenger flere moonere her inne!

BB
    Kunne ikke vært mer enig OB-BB. Vis fram alt dere har gutter ;) ;)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Aurora;
    Jeg kommer til å teste ut motorromsskummet som Biltema selger først. Tar av den blanke folien. Om dette ikke måler fordelaktig, prøver jeg noe tykkere som jeg må grine til meg fra Ekornes på Fetsund.

Vidar;
    Hadde vært skikkelig artig å tatt en kveld sammen med deg på Puben men jeg er fortøyd i begge ender med lite slinger noen veier.

Nikko;
    Ja vi må få disse skapvesnene ut i fritt lende.

Fikk en liten halvtime til å prøvemontere de to skivene før Henne-alarmen gikk - slik ble det.
    Skruer er selvfølgelig trukket til - noen er i bunnen av forsenkingen noen stikker opp.

P1060503.jpg

P1060502.jpg

P1060504.jpg

BB

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.396
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har enda ikke forstått hva dette er?

En sånn ramme til å sile ut steiner av sanden i fin finish for milliardærer?

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.417
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Midbass med waveguide, kompresjon og reaktivt bakkammer....tror jeg..... :)

Fantastisk flott arbeid!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.593
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har enda ikke forstått hva dette er?

En sånn ramme til å sile ut steiner av sanden i fin finish for milliardærer?

:D:D Småfrekt... Jeg har maken under døra på kjøleskapet, spå dette er allsidige greier!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.593
    Torget vurderinger
    23
    Stjeler du fra FLERE er det ikke tyveri men forskning.

Mvh
    Prof. Sluk

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Sluk;
    Dette må vi snakke med Vidar om - ikke noen grunn til å gå rundt med krummet nakke resten av livet om man ikke må.
    BB

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.791
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    For å si det forsiktig, det er ikke mange genuint nye ideer i forskningen (noen av de får Nobelspris):)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.593
    Torget vurderinger
    23
    Sluk;
    Dette må vi snakke med Vidar om - ikke noen grunn til å gå rundt med krummet nakke resten av livet om man ikke må.
    BB
    Vi finner en tid i advent - for brainstorming. I'll bring the Braiin, you come storming :D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.593
    Torget vurderinger
    23
    Fantastisk å kunne sitte i heimen og monitorere eiendomsmassen sin på denne måten. Du har skaffet dere en perle der.

Når jeg kommer blir det perler for svin også :D

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Årets beste kjøp, det kameraet der - kjører et snap fra samme kameraposisjon med jevne mellomrom.

Det er dette østlendingene er livandes redd for - MØRKETIDA - uhu!!!

Mørketid.jpg

Nå er vi nesten på det mørkeste av det mørke ..... stort verre blir det ikke.

BB

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.593
    Torget vurderinger
    23
    Problemet er vel at mange folk er mørke til sinns, og da blir jo ikke saken bedre når de tror det er svarte natta døgnet rundt. Det er det jo ikke. Blir det jul der oppe i år?

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    Årets beste kjøp, det kameraet der - kjører et snap fra samme kameraposisjon med jevne mellomrom.

Det er dette østlendingene er livandes redd for - MØRKETIDA - uhu!!!

Vis vedlegget 470622

Nå er vi nesten på det mørkeste av det mørke ..... stort verre blir det ikke.

BB
    mulig å bli lurt av eksponeringsautomatikken i kameraet ?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    15.816
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kollmørkt når det ikke er månelyst ;)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Sluk;
    Vi skal en tur oppover i romjula og utover men det fylles i opp i bakkant. Ungene ønsker seg en festebule så da fylles huset opp med glede. Ser for meg at dette kan bli stygt. Sist vi hadde eldstesønnen hjemme alene med dama dengang, fikk vi nyss om at det var postet en felstglad kompis på Fjesboka. På toppen av huset, helt oppå mønet! Oppgjøret da Høvdingen (har ingenting med Høvdingen her inne å gjøre!) kom hjem fra Tyrkiet var relativt månelys. Ikke bare på grunn av takbestigninga, må vite. Det var flere oppdagelser som lugget i humøret da. Nå har vel i alle fall en av guttene gått fra faren i fingerferdighet, den andre er relativt oppfinnsom og jentongen master i et eller annet med bygg, så jeg regner med at de greier å bruke "undoknappen" om noe skulle gå galt. Vi toer dog våre hender.

Aurora;
    Du må ha en fet jobb - lover du å fortelle meg et eventyr eller to når vi møtes?

Oks;
    Hel er en dovenpeis - sover ikke bare i timene. Og når han er våken, går han rundt og sprader i søndagsklær og spiser påsmurte brødskiver med alskens godt på. Og drikker vin. Hele dagen. Ikke rart at han er blitt som han er blitt.

HEL;
    Ja, dette er fete drivere, sies det.

Grelv simulerte et oppsett som vi prøvde med litt 20 cm smalere munning og tilsvarende kortere tut. Målingene ble helt sammenfallende.
    Simuleringene for dette viser antatt båndbredde ned til ca 85 Hz og opp til 800, følsomhet ca 107dB/W. Med dette potensialet burde forsiktig EQ gi en bra utgang på prosjektet.

FLH-snitt.jpg

Per Morten;
    Sikkert noen uhumskheter - har ingen erfaring med dette oppsettet. Men jeg velger å tro at blenderautomatikken lurer oss helt. Fantastisk, i alle fall, å ha et sånt verktøy hengende på veggen. Vi er inne flere ganger om dagen og får et lite boost hver gang. 360 grader horisontalt og 105 vertikalt. 20x optisk zoom og nightvision. Gull verdt.

Rolf;
    Du vet at vi vet!

BB

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn