Loftet – superlang byggetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Fikk gjort åtte av ti bakplater ferdige. De to siste føkka opp pga at programmene tolker en spesiell sirkelkommando på en særdeles dårlig måte. Da dette var ordnet opp i, føkka likegodt maskinen. Åtte ble det.

20190215_074936.jpg

20190215_102944.jpg

20190215_195133.jpg

BB

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Mål skal jeg sende deg! Herlig med dine kontakter :)
    Er fremdeles litt morsomt med renovering, angrer ikke.
    Mitt mantra er ; Jeg kjøper gammelt skrot og selger juveler.. Hehe
    Ny feil følger!
    Videre god helg sjef!
    A

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    ArildD;
    Jeg har ikke så mange kontakter men alle dem er superledende.
    Alle av dem er skrudd sammen av greier som ikke irrer.
    Selv under lang tids ikkebruk.
    Ta fram speilet og se på den snille mannen.
    God helg til dere også.
    BB

Sist redigert:

roadrune

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Antall liker
    1.171
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Ikke for å mase, men misset du denne posten?
    😊

Som sentralorakel på ved må du nesten finne deg i litt spørsmål, så her kommer et fra meg;

En kollega har spurt om jeg kan lage en tv benk for han av et gammelt bord i teak.

Problemet (som kanskje ikke er et problem) er at det er ingenting å gå på, altså null rom for feil, og jeg har aldri jobbet med teak.

Er det noe jeg må være obs på ved saging/ fresing som ikke sier seg selv?

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    roadrune;
    Gjorde det - lev i troen på at det ikke har noe med deg å gjøre. Glemte rett og slett - det eren @ i en annen tråd jeg også har glemt husker jeg nå....
    Sentralorakel skulle vært overførbart til andre områder i livet, men det kommer jeg nok aldri til å oppleve - er jeg redd.

Teak er kjempelett å jobbe i - får litt den samme følelsen som furu, egentlig. Før du begynner, er det tilrådelig å rengjøre det som skal vende ut på møblet. Lett white spirit- eller sitrusrengjøring for å få vekk skitt.

Sikling med påfølgende sliping eller rett og slett sliping for hånd. Ikke maskin om du ikke har stålkontroll - da fjerner du antakelig litt for mye og har et problem. Sliping langs fibrene - start gjerne med 80-korning på kork- eller filtkloss. Det er ganske mye å gå på hvis møblet ikke har vært "redesignet" før, så grovslping er ingen fare hvis så.

Avslutt gjerne med en grei olje etter siste sliping med 180 (det er absolutt fint nok og bevarer livet i treverket). fordel olja over flata og slip den inn med det siste papiret. Tørk av med tørkepapir - gjerne gjentagende ganger til flata blir sånn som du vil ha den. Påfølgende behandlinger trenger ikke slipes. Om du har trykkluft for hånden, får du ekstra liv i treverket ved med en liten blåsejobb før oljinga. Kast for all del papiret inn i peisen og ikke i søpla. Om du ikke har egnet ildsted, brenn det ute eller legg den i søplekassen til naboen.

Hvis du skal skjære i teaka, kan de være en fordel å legge en maskeringsteipstripe der snittet kommer. Gjerne både på over- og undersiden - det er gjerne på undersiden utrivet kommer.

Ellers er det bare å kjøre på - pass bare på at du har en finérstrimmel eller to i bakhånda om du må dekke endekutt. Vanlig hvitlim og strykejern er metoden. Virker hver gang.

Lykke til, og bare kom med spørsmål om du fremdeles lurer på noe.

BB

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.581
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Teakmøbler fra 60-70-tallet ble som oftest oljet. Hvis du renser med whitesprit ser du fort om det er oljet eller lakkert...

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    roadrune;
    Eksentersliper er bærre lækkert men baller kreves i tillegg til litt overmot og erfaring. Om greiene er lakkert, er det kanskje med cellulselakk - den er termoplastisk og smelter om det blir for varmt. Tykke oljelag også. Når jeg sliper sånne gamle gulv, skvetter jeg noen noen reale skvetter parafin på for å få kjøling - om det er oljelakk - ellers tettes papiret momentant.

Et møbel gir som oftest ikke disse utfordringene - det meste handler her om å ikke bæsje i buksa når treverket ikke er så tykt som man trodde.

Og som alltid, så har Aurora alltid rett - ikke domm, den mannen, har det vist seg!

BB

roadrune

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Antall liker
    1.171
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Aha, du mener det er finér og ikke massiv teak?

Da er det best å ta det piano ja!

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Aner absolutt ikke hva det er, men det er greit å holde seg på plusssida.
    BB

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.809
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som sag-og akrylstøvskya aldri rekker å legge seg på Skedsmo.
    Hva sier soga om linjekildene dine?

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.186
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Teakmøbler for hvermannsen på 50-60-tallet var neppe massiv teak, men finert. Du bør nok kalkulere med å gjære samtlige sammenføyninger...

Johan-Kr

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Willy den Wille;

Det blir noen sene ettermiddager - heldigvis stiller Henne opp og henter en forstøvet gubbe uten å kny når det er behov for mannfolk i heimen.

Linjekildepinnene var en real opptur. Takk for at jeg fikk kjøpe drivere av deg i bøtter og spann - det var det som skulle til for å realisere et sånt prosjekt. De står på kontoret i påvente av skikkelig EQ (som dette oppsettet må ha pga kanselleringer pga løpetidsproblematikk oppover) og skikkelig elektronisk deling. Skal tilbake til stua i høytidelige anledninger. På Loftet får jeg ikke plass til dem pga skråtakene.

Sånn som Inselwind og du har bygget de konkave linjekildene, som jeg og Lars fikk legge øre til da vi var der oppe hos dere, regnes vel å være den beste ift løpetidskontroll. Spredningskarakteristikken/-kontrollen tror jeg derimot de rette pinnene klarer å handtere nærmest perfekt, spesielt i sitt nye hjem om et-par år.

Delene blir fraktet nordover og plassert inn, ytterst i hvert sitt hjørne og innfelt usynlig i ytterveggen, i stua der opp. Med tilsvarende hard- og mjukvara. Plasseringen ytterst i hjørnene og med like elementer gir meg noen fortrinn der oppe. For det første får jeg grusomt få vertikale refleksjoner å ta hensyn til. I tillegg, når elementene sitter enda tettere enn det jeg har fordelt de nå (kanskje med tre ekstra i høyden), oppnår jeg i teorien en tripling av den akustiske høyden når gulv- og takrefleksjonene slår inn. Hvis teorien til Guruen og hans andre liketenkte slår inn. Ser ikke bort ifra at jeg må pøse på med med litt subb-hjelp. Tror det da blir to ROYer i gulvet og kanskje to i taket - veldig nært plassert til linjekildene.

Forandringene i planen kom etter at vi bestemte oss for å ha ordinært tak i stua på Lysnes og ikke hvelvet himling som jeg åndet for i begynnelsen. Da hadde vi ikke kunnet brukt -kilder som jeg tenker nå. I tillegg ville jeg fått en to taknivå med en loddrett flate rett imot høyttalerne med et refleksjonshelvete som et uunngåelig resultat. Det var Henne som begynte å ymte om den nye løsninga, der vi i tillegg får et svært, ekstra rom i andreetasjen. Klokelig klarte jeg å parkere kjeften og snakke opp det nye. Den dag i dag vet hun ikke at det er underliggende motiv bak min nye etusiasme men jeg velger likevel å tro at hun gleder seg over at jeg også gleder meg og at hun har gledet meg.....

Jeg ble virkelig imponert over hva sånne -kilder gjør med sammenhengen i lydbildet - et vannvittig volum rundt høyttalerne - akkurat som hos Insel. Kjører ikke med noen dedikert diskant i midten - bruker som nevnt EQ - kanskje 6-9 dB er nødvendig) og får da semme spredningskarakteristikk i hele frekvensområdet ned til bassene. Om man planlegger forandringer som skal komme i en stue, mener jeg at dette er en no-brainer.

Når de nye CBT'ene deres er ferdige, kommer jeg til å knebe dere om en ny audiens - dette er spennende saker. Og jævlig tøfffft!

BB

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.809
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Reneste Snorre du. Lykke til med videre bestøvning og polinering. Gleder oss til gjensyn !

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.581
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Angående det teakbordet - slike bord hadde oftest finert plate, men kantlister, endelister og gjerne bein av hel ved. Beina kan være finert de også, om det er firkanta ,rette bein, men er det noe fixe profiler og konturer, er det nok hel ved. Se på anleggsflata mot gulvet, så vi du muligens se om beina er finert....

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Aurora;
    1: Hvordan går det der oppe i havgapet - har du vært ute i blæsten?
    2: Tror du at Lysnes står han av?
    BB

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Søtnos!
    Da har jeg mål på nylon skiver til din Mc. 28mm ytre diameter. Hull på 16mm.
    Tykkelse 8mm. (2 stk)
    Kan selvfølgelig også være metal.
    Widerøe god helg sjef.
    /
    ArildDouche!

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.581
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Har ikke vært så gale her som ble meldt...i alle fall ikke forløpig, men virker som det avtar. Har vel kanskje vært noe over 20 , i enkelte kast her.
    Lysnes står han sikkert av, - nordvest bør vel ikke ta så ille der borte, eller får "han" tak innover fjorden?

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Søtnos kan du sjæl værra!
    Da skal jeg knegå han som kan plast - Det kan hende vi kan bruke POM også om nylon ikke er å oppdrive.
    Dettan tipper jeg vi får til.
    Hilsen den som holder deg i age.

Aurora;
    Han tar vel litt når det er sørlige drag men nordøsten er den som har størst klør. Nordsøren og østvesten merkes nesten aldri.
    Du tar blæsten på godt nordnorsk vis - tipper at de ytterst i Lofoten har vært innom: "Tru vess søringan hadde opplevd detta - ka du tru korr dæm hadde jamra"

BB

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.581
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Joda - Lofoten og Saltenområdet fikk vaska seg i dag...men sånn bortsett fra når skader oppstår, så er vi nå vant til uvær, og forholder oss til det. Og selvsagt ikke bare her, men langs hele kysten. Grovt kan det være, - jeg har sjøl sett de gamle vindmålerne på jobb peake ut på 80 knop, vet at vi har logga 50m/s på det nye systemet. Jeg bor jo ca 100m fra sjøkanten, så det smeller godt i vegga innimellom.. huset mitt har ca 50+ 1/2"-bolter i svilla...:cool:

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Aurora;
    Fantastisk å stå midt i det når man vet at ikke noen/noe blir skadet. Kjenner et-par gærninger som går ned og setter seg i fjæra når det drar seg skikkelig til.

Skjønner godt hvorfor det for ei tid siden var greit å vende seg mot naturen når det åndelige behovet tok overhånd. Da var det ikke fremst i skallen at profeten skulle gjenfødes av en mann eller at en annen gjorde vann om til vin. Eller at en annen luring en gang i framtida skulle fylle alle atten hullene på tretten slag.

50 m/s er 180 km/t - det er relativt krasse saker - ikke mye som holder seg vertikalt da. Det er jo grusomt fort!
    Takk for oppdatering.

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Noen rene snekkerprosjekt som foreløpig ikke har noe med lyd å gjøre er under oppseiling.

Fra den forrige bærbare har jeg hentet tegningene jeg laget for en god del år siden til min egen treaksede CNC-fres. 92% av delene er allerede anskaffet. Føringer, skruer, steppere, aluminiumsprofiler, kontroller, pluss, pluss er innomhus og jeg føler nå at det er tiden. Inni denne har jeg puttet det jeg har av ønsker, fornuft og kompromisser – noe har jeg måttet gi avkall på og noe har jeg trumfet gjennom okke som. Mjukvaraen blir Mach 3 og Autocad ligger selvsagt helt i bunnen av prosessen.

CNC1.JPG

CNC2.JPG

CNC3.JPG

Mach 3 CNC software.jpg

Jeg starter på denne samtidig med at jeg starter på byggingen av høvelbenken med stor H. Benchcrafted får lov til å levere metallet. Om benken blir i eik eller om jeg feiger ut på bjørk, har jeg ikke bestemt meg for ennå. Har aldri jobbet på ved en eikebenk og mistenker at den blir i overkant hard, så bjørkeskauen lever farligst for øyeblikket. Liker hvordan bjørkeoverflata kobler seg til emnene og tar opp vibrasjonene fra disse.

Høvelbenken.jpg

Tid for alt – begge disse prosjektene er vel gjennomtenkte, og mange detaljer i understellene blir felles, så når de rette koblingsskruene er innomhus, setter jeg i gang med begge disse. Om man er redd for å bli mellabær, må man jo ha noe å bruke fingrene på – derfor et-par små venteprosjekt…..

David Barron laget for ei stund siden en artig greie - en dovetail jig - en sinkejigg – med innebygde magneter for å holde saga inntil rett vinkel.

David Barron Magnetic Dovetail.jpg

100.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=Sz68PBAYKfM

Jeg har egentlig aldri vært særlig opptatt av å rendyrke handarbeidet før inntil noen få år siden – maskinene har alltid vært min greie. Hjul å snurre på, mutre å trekke til, brytere å vri på – det har hatt magnetisk virkning på meg. Men etter hvert som årene gikk og går, så har jeg blitt gladere og gladere i det som tar tid og der man virkelig kan kjæle med detaljer som noen noensinne aldri kommer til å legge merke til. Vissheten om at man har gjort sitt beste er det som teller.

Sinking er alle snekkeres hellige gral – en relativt vanskelig øvelse som krever relativt mye og som relativt ofte går i dass når koordineringen mellom skalle og hand lider av et eller annet. For å muntre De Fortapte Sjeler litt opp, har jeg tatt fram denne dingsen som jeg vil at elevene skal lage når de nå nærmer seg bolken «Lage egne verktøy» rett etter ferien. Men læreren må briljere litt, så for å sette seg i respekt, kommer jeg til å lage ni forskjellige jigger med ni forskjellige vinkler.

Magneter og alt er bestilt, så til uka blir det vel å sette i gang å lage greiene slik at jeg har noe å vise fram mandagen etter ferien. Stigningene blir: Ingen/rett, 1:12, 1:10, 1:8, 1:7, 1:6, 1:5, 1:4 og 1:3 – hele registret, etter min mening. Materialet de skal lages i blir et eller annet eksotisk, tungt og fint.

Men før man kan sage, må man merke og på nettet har jeg funnet en likandes jigg til dette også. Men med noen egne sære tilpasninger – de fleste sånn at disse skulle harmonere med de over. Tjueri dette også, men med en liten egotwist som i dette tilfellet blir at greia lages delvis i akryl, delvis av skau.

Misright Dovetail Marker.jpg

101.JPG

BB

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.581
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Du mangler i alle fall ikke ideer, det er nå helt sikkert! Tar du i mot bestillinger på den jig-dingsen??
    Eik eller bjørk.... Jeg har sysla litt med tanker om en ny benk sjøl..... Jeg har en gammel skolesløydbenk, men den er egentlig alt for liten. Bjørk får jeg tak i her nordpå, ellers blir det for dyrt, rett og slett. Hamran lager vel sine benker i bjørk, mens Sjøberg bruker vel en del bøk? Har forresten funnet en kilde til trapes gjengebolter og mutre til akseptable priser, og så lenge jeg er i jogg, jar jeg tilgang på mekanisk verksted, så jeg får nå se hvor det ender...Har forresten juksa litt, og har en sinkejigg for fres liggende ubrukt....
    Forresten - hvor får man tak i slike koblingsskruer i grovere dimensjoner enn til pinnestoler?

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Aurora;
    La oss nå først hvor vellykket det blir, så må det nå alltids bli en råd.
    Riktig det med Hamran og Sjøberg. Bjørk og bøk. Vi har et kobbel av svenskebenkene - dyre som svin.

Men jeg er ikke imponert - langt ifra. Tengene er relativt viktige og de virker bra om man bare jobber oppå benken. Men om man skal klemme noe nedi dem og bare skal bruke en av endene, virker de rett og slett ikke Den torsjonen som oppstår da, gjør at tanga vrir seg og mister grepet ytterst. Dermed er arbeidsstykket helt lealaust. Jeg har snakket med produktansvarlig hos Sjøberg, men han pratet det bare bort i ren unnvikelse. Han mente at det bare var å stramme opp føringene på undersiden og problem solved. Ikke tilfelle.

Smi mens jernet er varmt - ufattelig at hele systemet der ute står og gynger. Sjefen din satt jo på Stortinget for noen år siden, men han tilhørte vel feil parti - Sp, var det ikke det?

BB

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    2.931
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    «og der man virkelig kan kjæle med detaljer som noen noensinne aldri kommer til å legge merke til. Vissheten om at man har gjort sitt beste er det som teller.»

I min verden er det slik at kjælingen for detaljer blir lagt merke til••••
    Kan ikke tenke meg at det er annerledes for deg••••
    Du kan jo telle likes og antall lesninger av denne flaue «fort og gæernt» tråden din•••
    Det som av og til overrasker meg, er at mange jeg har gjort lite for , er veldig takknemlige, mens enkelte av de som vi faktisk har reddet livet til, ved å stille en tidlig kreftdiagnose, tilsynelatende ikke vøler det.
    Jeg velger å tro at det du anser som usett, er sett men usagt....

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Vi snakker om to helt forskjellig verdener, Vegard.
    Du om din jobb, der du virkelig kan gjøre en forskjell og jeg som småsyter litt om meg over at jeg føler meg litt smågæern som bruker timesvis på fullstendig unyttige/irrelevante prosesser - kanskje mest for å legalisere hangupsen som er så jævlig artig.

Stor forskjell, Vegard, Stooor forskjell.

BB

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    2.931
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Neida
    Mesteparten av arbeidsdagen er jeg i det vesentlige håndverker, akkurat som deg, men skalaen er nok ofte noe mindre
    8)

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Vegard;
    Skal til din kollega torsdag fk kl 10:15 og setter virkelig pris på flinke hender.
    BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Snart er det ingen hemmeligheter igjen, men jager ut den siste katta først som sist.....

Jeg har to drivverk liggende og støve - dvs at et av disse, en Lenco L75, er plukket i småfiller. Noen erstatningsdeler er innkjøpt og mer isenkram skal børses. L78 er hel og fin - og skal brukes som en referanse for senere å bli dissekrert.

Tre SME'er har jeg også - to 3009 og én 3012. SME fra syttitallet og gleden over å eie disse smykkene, er ubetalelig. Dessuten henger de godt sammen i samme tidsepoke. Driter fullstendig om det fins en haug av finere og fjongere armer - det er disse som gjelder.

Base/plinth blir laget av kryssfinér som jeg har liggende i ei krå. Et lager ligger her. PTP 5 blir bestilt fra Nederland. Kanskje to

Drivverkene er tegnet for å både kunne ta 9" og 12" armer - to armbaser gjør susen. Foreløpig kommer denne i 15 mm klar akryl som en prøvetest - kanskje alu eller stål til slutt?

Lenco_SMEprosjekt 1.jpg

Lenco_SMEprosjekt 2.jpg

BB

Sist redigert:

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.791
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    BB, siden du har pådratt deg flere års erfaring med høyttalersnekring tillater jeg meg og spørre deg tilråds:) Jeg vurderer å lage en skjult sub i stereohylla på hytta og vil ha et volum på ca 30litrer til rådighet. Jeg ser for meg to 8" som skal spille fra åttitallet og ned til tredvetallet. Deling og EQ skjer med en miniDSP 2x4HD. Har du forslag til elementer som ikke koster halve kongeriket? Hvor kjøper du Anaview forsterkerene dine, tenker de har en passende amp til formålet?

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Vidar;
    Jeg en neppe den som kan komme med de gode anbefalingene.
    Jeg har brukt både Seas sine ROYer og Dayton sine Titanic-basser (det har du jo selv også) og er kjempefornøyd med begge deler - noe som jeg jo stort sett er, dessverre.
    Jeg vil heller sende ballen videre til Snickers eller Thohaug, to gutter som kan sine saker.
    Anaview kjøpte jeg en tid fra England, men etter at de valgte å pushe greiene selv, ble krav til volum alt for store for meg. Husker ikke hvem det er, men det er et firma i Tyskland som selger disse på nett. Det er en av disse selvbyggbutikkene...

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Deilig med vinterferie - et svært verksted og masse greier helt for seg selv. Fikk laserert, lakkert og snekkerert uten en eneste avbrytelse.

De første fire småkassene til Akvariussene er nå ferdig lakkert. Mattsort er greit, synes jeg - fiks ferdige.

20190218_164058.jpg

Soveromskassene i endene av veggskapet ble også ferdige - to 17-centimetre og en domediskant er det som kommer inn der. Eik.

20190218_150603.jpg

20190218_160751.jpg

20190218_164532.jpg

BB

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.232
    Torget vurderinger
    4
    Takk for innspill, Gutter.
    Jeg har en runde å gå før jeg har skjønt nok, har jeg skjønt. To-tre Allo DigiOne Signature, Audiolense, Roon og et-par PC-er ser ut som å dekke behovene her i huset. Kanskje Chrome Cast Audio som endpoint holder. Disse har jeg et-par av fra før av, så iom at de er Roon-ready, blir kanskje dette inngangen. Roon og konvolveren fungerer visstnok smertefritt nå. Helt uproblematisk.

Vis vedlegget 529796

BB
    Du har ikke vurdert å gå aktivt ved å bruke noe alla beocreate for å få en høyttaler du kan styre direkte med Roon?
    Eks med B&O:
    https://www.hifiberry.com/beocreate/beocreate-guides/beovox-cx100/
    https://www.hifiberry.com/shop/beocreate/beocreate-4-channel-amplifier/

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Minutten;
    Det blir litt mange plattformer og protokoller å forholde seg til, dessverre - gammel mann, serru.

Jeg ønsker den fleksibiliteten et system med nettverksspillere, dakker og forsterkere på utsiden gir sånn at jeg får stor frihet til å veksle. Er nok litt ADHD på dette området og vil leke så mye som mulig.

Men de derre HiFiBerrysakene er superinteressante - utrolig kompakt og fleksibelt - har haket av for disse i margen, så takk skal du ha.

BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Deilig!
    Flott at du har ført dette i pennen - den skal jeg kose meg med utover kvelden.
    BB

OB-BB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    7.999
    Minutten;
    Har et-par peseer som skal inn som servere men må nok lese og studere før det settes ut i livet.
    Takk for linker.
    BB

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn