Lenco/SME-prosjektet
Mitt siste platespillerprosjekt. Trodde ikke jeg skulle gjøre dette, men må man, så må man. Lenco hadde ikke rare statusen på syttitallet, men SME hadde så til de grader. Nå som roen er på plass og at det går an å høyne Lencoen kraftig med PTP-platene til Peter i Nederland, ser jeg ingen grunn til å stile høyere. Tror fullt og fast at dette blir er flott prosjekt som langt på vei møter de langt mer hypete naboene. Ser ingen som helst andre grunner til det motsatte, så så lenge man tar ibruk det man vet virker samt de delene der ute som gir det ekstra løftet, og som gir fredenogroden.
SME/Lenco-delene er for det meste på plass. Det eneste som gjenstår er å få tak i et-par mellomhjul pluss et godt lager til. Eventuelle strømforsyninger får komme etterhvert. Etter å ha vært i kontakt med en luring her inne som leker med Muffsy og lest meg litt opp på dette merket, lander jeg antakelig der etterhvert. Det blir to spillere. Én med kun en 3009-arm, mens den andre får både 3009 og 3012.
Iallefall, så er jeg per kasse hva angår plasseringer og løsninger - alltid greit å ha en mock-up å forholde seg til nå de endelige avgjørelsen skal tas. Basen blir derfor, likt denne, i 15 mm akryl - sortlakkert. Jeg ønsker meg en viss avfjæring/avkobling mellom plinthet og omgivelsene, så derfor tar jeg fram en gammel konstruksjon basert på gummimembran. Denne kommer mellom basen og plinthet og det blir kun tre bittesmå kontaktpunkter av silikon mellom disse to. Der stopper jeg - mange vil sikkert mene at det ikke er nok, men det gjør jeg.
Plinthet blir laget i 80mm tykk bjørkekryssfinér og på toppen av dette kommer er ny 15mm tykk sortlakkert akrylplate som kun får pøntefunksjon. Her er et snitt av fjæringssystemet
Mer kommer sikkert etterhvert som dette halter framover.
BB